Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6/B7:stä virtaa virtalukon asennon mukaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6/B7:stä virtaa virtalukon asennon mukaan

    Otsikko on vähän sekava, mutta asennettiin A4 B7:ään (2006) Defan viikkokello lohkolämmittimeen, joten siihen tarvitsisi akulta tulevan virran lisäksi virran, joka tulee, kun avaimet on virtalukossa tai kun avainta kääntää. Tuo siis ohjaisi vain laitteen näytön valoa, eli se syttyisi silloin, kun avaimen laittaisi virtalukkoon tai kun sitä kääntäisi. Liekö tämä virta sitten nimeltään +15 tai vastaava?

    Mistä tuon saisi kaikista helpoiten ryöstettyä? Jostain luin, että kytkinpolkimen yläpuolelta saisi jostain sen haalittua, mutta itse en löytänyt sieltä mitään sen näköistä. Jokin ohut johtonippu siellä näytti kyllä menevän. Onko muita mahdollisia paikkoja virralle? Itse suunnittelin ryöstäväni sen tupakansytyttimestä, mutta en saanut keskikonsolia irtoamaan, joten jätin asian vielä hautumaan.

    Olisin enemmän kuin kiitollinen vinkeistä.

  • #2
    Tupakansytyttimen johtoihin pääset käsiksi kun otat käsijarrukahva nalla olevan muovin palan irti. Lähtee etureunasta nostamalla ja vetämällä kohti auton perää.

    Helpoin paikka ottaa valaistusvirta lienee juuri tupakansytyttimeltä tai tuhkakupin valolta.

    Comment


    • #3
      Suuri kiitos vinkeistä. Tuo tupakansytytin näytti hyvältä vaihtoehdolta, kun tuossa äsken kävin pikaisesti sen avaamassa. Mitenköhän sen johdon saa ujutettua sinne? Johto on nyt vedettynä sinne kuskin jaloissa olevaan ohjekirjakoteloon, joten saakohan sieltä sitä rautalangan kanssa soviteltua tupakansytyttimelle? Toisaalta hanskalokeron jälleen kerran irroittamalla näkisi vähän paremmin sinne keskikonsolin sisälle.

      Edit: Sainkin vedettyä piuhan keskikonsolin alareunan sisällä ja otin virran tupakansytyttimen valolta.
      Viimeksi muokannut pezku^; 10.7.2009, 19:27.

      Comment


      • #4
        Vastoinkäymiset sen kuin jatkuu. Eli nyt kun se ajastin on siinä kiinni, niin se piippailee koko ajan käynnistymistä uudelleen ja uudelleen. Otin sen virran siltä tupakansytyttimen valolta, joten tuleeko sinne sitten jotain sakarapulssia kuten ilmeisesti ajovaloillekin? Ei satu olemaan oskilloskooppiakaan, jolla sen katsoisi.

        Comment


        • #5
          Joo taitaa tulla, muistaakseni samasta osoitteesta yritin ottaa lisämittarien valoille virtaa ja alkoivat vaan välkkymään.

          Comment


          • #6
            Tähän asti pääsin etenemään jättämällä tuon lämmityslaitteen valon kytkemättä, mutta huomasinkin, että se valo juurikin antaa tiedon ajastimelle siitä, että auto on käynnistynyt, eikä lämmitys enää sen jälkeen lähde päälle, joten valo tarvitsisikin jollain ilveella saada toimimaan.

            Tuleeko tuohon tupakansytyttimeen virta auton sammuksissa ollessakin hamaan loppuun asti? Sinänsä erikoista, kun 90-luvun autoissakin virta katkesi automaattisesti, mutta tässä se jää päälle. Liekö sitten hyvä vai huono asia, mutta itse en ko. ominaisuutta pidä kovinkaan positiivisena ilmiönä ainakaan silloin, mikäli auto ei lähde jonkin navigaattorin tai laturin unohtamisen takia käyntiin.

            Muitakin ideoita normaalin tasajännitteen ryöstämiseen otetaan ilomielin vastaan. Valot ovat ilmeisesti poissuljettuja, koska ne toimivat jollain kanttiaallolla.

            Comment


              #7
              Hidas rele väliin niin kyllä se siittä. Olikohan se sulakerasiassa on muutamia kohtia mistä tuon saisi. pitää vain mennä yleismittarin kanssa ehtimään.

              Comment


                #8
                Voisihan sitä tupakansytyttimen valoa käyttää, laittaa siihen väliin vaan ensin diodin ja sen jälkeen kondensaattorin (+ ja - väliin) jotta saa siitä kanttiaallosta tasaisempaa. Diodin vaatii sen takia ettei sekoita muuta järjestelmää.

                Comment


                  #9
                  Muistan eeberin ohjeesta lukeneeni noita sähköjen vetoja ja miten se toimii.. Niistä voisi vilkaista saisiko tässä samasta paikasta.

                  eeberin ohjeita löytyy Preheat:n sivuilta

                  Comment

                  Working...
                  X