Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Virtalukko pyörähti tyhjää A4 B7

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Virtalukko pyörähti tyhjää A4 B7

    Kaverin e31 baijerilaisessa juuri samaa vikaa tutkittiin ja siinä oli lukkopatruunasta hajonnut pieni kieleke, joka ottaa kiinni rattitolpan pieneen uraan. Estää siis sen, ettei pelkkä lukkopatruuna pyöri koko pakettina tolpassa. Murtuneena pääsee pyörimään ikään kuin laakeri pyörisi ulkoreunoiltaan kolossaan. Olisikohan samanlainen probleema?

    Pystyi pyörittämään siis milla tahansa jäätelötikulla, koska koko patruuna pyöri eikä haittojen assennolla ollut siis väliä.

    #2
    Samallalailla arpoi siinäkin pelissä. Vastakarvaan kiertämällä lähti helposti pyörimään tyhjää ja sai pyöritellä aikansa, ennen kuin otti kiinni. Siellä oli siitä nastasta vielä hileet jäljellä siinä kolossa, joten ne aina välillä tarttuivat kiinni ja välillä ei. Yllättävän pienellä nastalla on koko patruuna paikoillaan noin kiertosuunnassa ainakin siinä ropaamassani merkissä/mallissa.

    Mielestäni lukon rakenne on sellainen, että vasta avaimen oikein työntämällä työntyy virtalukon pohjaan jousitettu akseli. Siksi siis voi pyöriä tyhjää eikä mitään silti tapahdu.

    Tosin, voihan se rakenne olla sinulla erilainen, joten ei se välttämättä ole vastaava vika.

    Itku muuten tulee, kun vertaa Audin marmorihintoja BMW:n marmorihintoihin. Esim. tuo lukkopatruuna maksoi BMW:hen laakkosella ~70e, Audiin näyttäisi olevan Laakkosella ~160e. Ihanan kallista :)
    Viimeksi muokannut jasso; 13.7.2009, 15:56.

    Comment


    • #3
      Faijan e39 sama ongelma...Joskus avain pitää käyttää pois, jotta saa bemun käyntiin.

      Comment

      Working...
      X