Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Virtalukon pohja oireilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Virtalukon pohja oireilee

    Virtalukonpohja oireillut niin että ei välttämättä mene kaikki sähköt aina päälle kun starttaa. Avainta painamalla pesässään on sitten esim. vilkut alkanu toimimaan.

  • #2
    Virtalukonpohja oireillut niin että ei välttämättä mene kaikki sähköt aina päälle kun starttaa. Avainta painamalla pesässään on sitten esim. vilkut alkanu toimimaan.
    Sellasta oisin kysyny että oireileeko ajonesto kans? (valo jää vilkkumaan)

    Mulla on ajonesto kettuillu nyt hetken aikaa, viime viikolla sit suutus päissää painoin avainta voimalla virtalukkoon ni pelas. Saman päivän aikaan tein sit useita testejä että vaikuttaako ja siltä vaikuttas että kun avainta painaa kovasti virtalukkoon ni sillon ajoneston valo sammuu, normaali käytöllä valo jää vilkkumaan ja ei lähde käyntiin.

    Audin pikahuollon pojat sanoivat että virtalukko/pohja ei vaikuta ajonestoon.
    Tiskillä taas sanoi että vaihda virtalukko,hmmm...

    Comment


      #3
      Ei se pohja lue sitä sirua, vaan virtalukon ympärillä oleva lukupuola. Eli periaatteessa molemma olivat oikeassa, koska lukupuola taitaa tulla virtalukon mukana :)

      Comment


      • #4
        Eli avaimen painaminen on vain kuviteltua tähtitiedettä :) kumma juttu mut se kuitenkin toimii.

        Lukupuola ja johtojen eristäminen tehty 3 vuotta sitten, ei oo pitkä ikäsiä kamppeita tässä mallissa :(

        Mut eikö virtalukko kuitenki anna jonkin käskyn boxille että luepas lukupuola se siru?

        ja nyt menee pahasti offtopiciks...
        Viimeksi muokannut Audi95; 7.7.2009, 11:07. Perustelu: OT ja muuta

        Comment


          #5
          Eiköhän se lue sen silloin, kun sytysvirta kytkeytyy kaikkialle.

          Comment


          • #6
            Tätä mieltä minäkin. Eli epäilempä että kun vaihdan virtalukon pohjan ni loppuu ajoneston temppuilukin, johonkin siellä ei nyt mene virta kun käännän normaalisti avainta. Voimaa käyttämällä pelaa.

            Voikos virtalukon pohjan vaihtaa noin vaan vai pitääkö koodailla jotain?

            Comment


              #7
              Voi vaihtaa, ei tarvitse mitään kikkailuja kun eihän siinä ole mitään muuta kuin tyhmä kytkin.

              Comment


                #8
                Näin juuri. Ei ole sen kummempi. Yhdistää tai on yhdistämättä johtoja toisiinsa riippuen asennosta.

                Comment


                • #9
                  Pitääkö ratti ottaa pois että saa ohjausakselin muovit purettua?

                  Pentele...

                  Comment


                    #10
                    2 ruuvia osoittaa kuskia kohti. Ehkä sais rattia kääntämällä kannat näkyviin.

                    Comment


                    • #11
                      Itse kun vaihdoin virtalukon pohjan niin piti ratti irroitella,
                      se alapuolen muovi oli kolmella ruuvilla kiinni sieltä ratin takaa.

                      ennen vl-pohjan vaihtoa vikoina oli ettei avain palautunut start-asennosta itsestään pois ja rattilukko ei toiminut. Nyt pelaa!
                      Viimeksi muokannut riesa; 15.7.2009, 13:21.

                      Comment


                      • #12
                        Pohja vaihdettu, siellähän oli vallan sinetit ja kaikki.

                        Comment


                        • #13
                          Meikä meinas kans vaihtaa alku viikosta ton vl-pohjan mut yritykseks jäi toistaseks. Ratin airbagia irrottaessa toinen torx pyörähti ja pultin pää meni paskaks! prkl.
                          Oisko kellään mitään ideaa miten ton paskaks menneen pultin sais pois? Huonosti on kyl tilaa porailla jos sitä kokeilis.
                          Pultin torx osa on siis (uskoakseni) nyt pyöreä, pultti ei siis katkennut ja on törkeen kovassa.

                          Comment


                            #14
                            Itellä menee kans toi virtalukko purkuun ku rupes oireilemaan. pyörähti pesä tavallaan pykälän myötäpäivvän, että kun avain on "nolla" asennossa ni oikeesti on virrat päällä... enkä meinannu ees saada avainta pois lukosta... Mites toi ratti kun on s malli bägillä niin onko vaaraa että se laukee irrotettaessa silmille? miten pitää ottaa irti?

                            Comment


                            • #15
                              Nonni!!! Nyt toi kottero jäi tohon kaverin pihaan. Ei saa edes virtoja pois päältä, mut rattilukko pelaa ja sen saa myös pois.
                              Kysymys kuuluu: Millä he%"/tillä ton virtalukon saa purettua tosta ääs kutosesta??? Ei oikein A4 korjausopas auta, kun mulla ei toi virtalukko ole rattiputkessa. Kerpele! Tähän perään kävis hienosti kaikki suomalaiset kirosanat, mut jätetään väliin. Etukäteen jo kiitoksia asiantuntevista neuvoista... nii tai onhan aina toi Berner. ...kele!

                              Comment


                                #16
                                Virtalukon pohja ei ole varsinaisesti yhteydessä rattilukkoon, joten pohjan vikaantuminen ei vaikuta rattilukkoon.

                                Eiköhän se virtalukko tule nätisti esille kun purat sen kuskin jalkatilan muovin pois. Ehkä mittaristokin kannattaa ottaa pois niin pääsee käpälöimään kahdesta suunnasta.

                                Comment


                                  #17
                                  mittaristo pois ni pääsee käpisteleen virtalukon pohjaa c4 kopassa, kaiken maailman ryönää tiellä jos alakautta halajaa kimppuun.

                                  ei se bägi sieltä silmille ole tulossa, ellet onnistu sylkemään sille jostain jännitettä ohi boksin (aika epätodennäköistä). Ei vaan välttämättä kannata pistää virtoja päälle ilman bägiä, tietää vikakoodien resetointireissua jonnekin ellei itseltä onnistu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Juu no akku nyt on muutenkin jo irti, kun ei noi virrat tosiaan enää muuten katkea. Kuskin puolelta on alamuovit jo pois. Sitte vaan pikku vinkkejä miten toi mittaristo lähtee nätisti irti? ...vois samalla vaihtaa pari tuikkua sinnekkin.

                                    Comment


                                      #19
                                      rattiputken yläkuori pois, alapuolelta siis 2 ruuvia auki (olikohan vieläpä niin, että jos on säädettävä rattiakseli, ei tartte ku pudottaa alimpaan asentoon.

                                      Tuon jälkeen mittariston alta lista pois (2 ruuvia alta), jonka jälkeen lähtee irti, kuskin oven puoli edeltä, keskemmällä on pinni jolla se pääty kiinnittyy kojetauluun. Sen jälkeen onkin näkyvillä mittariston ruuvit (3 kpl tehtaalta) alareunassa. Noiden jälkeen tulee mittaristo syliin.

                                      Toki, lisää tilaa saa nyppäsemällä ratin pois tieltä. Viiksipaketin voi jättää paikoilleen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nyt on virtalukonpohja irti ja se näyttää tältä http://i570.photobucket.com/albums/s...2082009897.jpg
                                        Kuuluisko tossa päässä olla vielä joku "uloke"? Jos kuuluu, niin loput on sitte siellä lukkopesässä poikki...kai?
                                        Millä ton lukkopesän saa tuosta vedettyä ulos?

                                        Comment


                                          #21
                                          Hae uus, niin näät parhaiten, että pitääkö siin olla jotain. Ei sit tartte lukkopesää turhaan irrotella.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Juu mut kun ongelma onkin siinä että onko pohjasta joku uloke poikki siiellä pesässä vai pesästä uloke poikki pohjassa? Irrotettava on jokatapauksessa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Virtalukko on ostettava n. 100? marmorilta.
                                              Sinulla on virtalukontappi katkennut sisään tuohon pohjaan.
                                              Haulla lisää.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hau hau! :-D Kiitoksia vaan neuvoista.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Sain omasta kulkineestä purettua romut edestä pois ja virtalukon pohja ainakin hajalla. haljennut. Tekeekö noilla motonetin pohjilla mitään vai onko mentävä marmorille?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ite tilasin merkkiliikkeestä. Pohja 46? ja nykyiselle avaimelle sarjotettu lukkomutikka 160?. Tuleepi ihan muutamassa päivässä. Uusilla avaimilla olis lukkopesä maksanu 179? ja olis pitäny tietenkin käydä koodailemassa toi ajonesto uusiks ja sit olis ollu kahen avaimen tsydeemit.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      AD varaosamaailmasta kun itse virtalukonpohjan ostin niin taisi olla 17e ja hyvin on toiminut.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Nyt on pohja vaihdettu ja lähtee auto taas käyntiin. Mutta mutta... Valosummeri soi aina kun autossa virrat päällä ja ovi auki. Myös soitin ja tupakansytytin ovat lakanneet toimimasta. Sulakkeet katon huomenis mutta miksi olis palanut kun vanhalla paskalla pohjallakin soitin toimi. Nyt kyllä työntää levyn ulos mutta ei saa herätettä...? pohja mallia motonet.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Motonetin virtalukon pohja toimi itselläni urssissa huonommin kuin se alkuperäinen tehtaalta... Kytki ihan mitä sattuu missä järjestyksessä sattuu.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Nonni! Nyt tulis taas aika monta kirosanaa mieleen. Sain purettua virtalukon irti ja kappas!!! Siinä pohjan ja lukon välissähän on vielä jotain osaa. Siitä "välipalasta" näyttäis olevan se tappi katkennut vai meneekö mulla jotain todella pahasti ohi????

                                                            Pieni lisäys lienee paikallaan. Mitä/mikä siellä lukon ja pohjan välissä on ja miten sen saa pois???
                                                            Viimeksi muokannut Flea; 11.8.2009, 18:50.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X