Itse olen kärsiny tuosta lukupuola viasta vuoden ettei aina lähde käyntiin. Viikko sitten lukupuola sano itsensä irti kokonaan. Oltiin vielä reissussa ja auto jäi maalle kyläkaupan pihaan. Onneksi paikalliset osasi heittää vinkin että ottaa akun miinus navan irti puoleksi minuutiksi ja laittaa takaisin niin ajonesto on nollaantunut ja auto käynnistyy. Tuolleen on täytynyt tehdä siitä lähtien jos haluaa liikkua autolla. Tällä viikolla tulee uusi lukupuola niin ei tarvi konepeltiä nostella joka paikassa. Menee vielä audin maine ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Virtalukon pohja oireilee
Collapse
X
-
Mahtaisko valosummerin ajoittainen oikuttelu johtua myös virtalukon pohjasta? Välillä toimii välillä ei ja Murphyn lain mukaan juuri silloin harvoin kun valot unohtuu, ei useimmiten toimi. Viimeksi koitin tämä keskustelu tuoreessa mielessä käyttää virtoja päällä samalla avainta painaen ja pois nypätessä summeri huusi vaikka hetkeä aiemmin oli ollut mykkä.
Comment
-
Onko muuten normaalia että ajoneston saa pois kun ottaa akun miinus navan hetkeksi irti? Olen vaihtanut omaan vikaani liittyen lukkopesän ja pohjakoskettimen eikä vika lähtenyt. Audi huollossa sanottiin ettei ajonesto pitäisi lähteä pois akun irroittamisella. Missähän mahtaa olla vika?
Comment
-
No niin osaset on paikoillaan eli lukkopatruuna, lukkorunko ja pohja. Jos joku meinaa esim. vain lukkopatruunaa vaihtaa samanlaiseen systeemiin, niin suosittelen ottamaan koko rungon irti. Helpottaa huomattavasti porailutouhuja, eikä ole edes kauhean vaikea irroittaa. Jos sais aikaseks skannattua noi ohjeet koneelle niin vois jakaa yhteiseen hyvään. :-D
Comment
-
Äh... satunnainen tyhjän klikkailu jatkunut, mutta pelittää hyvin aina välillä, eikä vikakoodia tietenkään anna.
Motonetin virtalukon pohja vuoden ollut, eikä se ongelmaa lopullisesti poistanut.ei varmaan vaikuttanut mitään. paska tai vanhakin toimiva.
Address 17 ------------------------
Controller: 8D0 919 861 J
Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D15
Coding: 00140
Shop #: WSC 00000
IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0W0712944
No fault code found.
Address 25:tä (instruments) en pääse lukemaan, herjaa e17.
En tiedä pitäiskö edes päästä.
Joskus on koodeissa ollut "engine start blocked by immobilizer" mutta ei kyllä muistaakseni ole käynnistyy ja sammuu humppaa ollut keltaisen valon vilkunnan säestämänä ikinä, mikä on ajonestovian oire.
Mikäs nyt olis fiksu veto tehdä? Vaihtaa toinen virtalukon pohja? Virtalukko? Joku kikkakuusseiska?
edit_ tai vaihtaa akun? tai putsata navat ja kiristää mutterit solmuun =D ? ei ne kyllä huonoilta näytä ja akku rokkaa eeberiä ihan hyvin talvellakin, mutta...
Molemmilla avaimilla samaa tekee, ja aina kun yrittää testata niin silloin lähtee 10 kertaa putkeen ekasta. Kun klikkaa tyhjää, niin sit voi mennä 5 kertaakin putkeen tyhjää.
edit_2
Voiko tuo kl-pumpun hälytysjuttu vaikuttaa käynnistykseen?Ainoat viat mitä täysskannaus antaa.
Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 862 257 C
Component: ZV-Pumpe D12
Coding: 00000
Shop #: WSC 06325
4 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
35-00 - -
01361 - Switch for Anti-Theft Alarm: Close
29-00 - Short to Ground
01365 - Lock/Unlock Switch: Interior
29-00 - Short to Ground
01389 - Tailgate Open Switch (F124)
29-00 - Short to GroundViimeksi muokannut kontio; 4.9.2009, 15:17.
Comment
-
Osaisko jok ukertoa vinkkiä, miten tuo virtalukon pohja lähtee irti B4:sta? Alamuovin purin pois ja koitin vääntää pohjan irti takakautta, mutta ei. ei ainakaan ilman järjetöntä väkivaltaa. Uudessa ei näyttänyt olevan ainakaan mitään ruuvikiinnitystä..
Onko tohon joku kikka 3?
Comment
-
Yläpuolella juu, mutta kaksi ja suorauraruuveja. 'Sinetit' pitää raapia pois, etteivät ahista kierteissä. Helpponakki.
Ainut vaan, ettei vika ollut yksin pohjassa. Virtalukosta taitaa olla tappi poikki, kun ei enää tapaa start-asentoon.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Gnolli Näytä viestiOnko muuten normaalia että ajoneston saa pois kun ottaa akun miinus navan hetkeksi irti? Olen vaihtanut omaan vikaani liittyen lukkopesän ja pohjakoskettimen eikä vika lähtenyt. Audi huollossa sanottiin ettei ajonesto pitäisi lähteä pois akun irroittamisella. Missähän mahtaa olla vika?
Comment
-
Mulla on välillä semmosta vikaa, että kun kääntää avaimesta niin kuuluu vain "naks" (virrat ja kaikki on päällä mutta ei starttaa) kun avaimen kääntää takaisin ja yrittää uudelleen niin käynnistyy. Ei tee tätä vikaa jatkuvasti. Mikähän mahtaisi olla menossa? virtalukon pohja? A4 avant -97
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viestiÄh... satunnainen tyhjän klikkailu jatkunut, mutta pelittää hyvin aina välillä, eikä vikakoodia tietenkään anna.
Motonetin virtalukon pohja vuoden ollut, eikä se ongelmaa lopullisesti poistanut.ei varmaan vaikuttanut mitään. paska tai vanhakin toimiva.
Address 17 ------------------------
Controller: 8D0 919 861 J
Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D15
Coding: 00140
Shop #: WSC 00000
IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0W0712944
No fault code found.
Address 25:tä (instruments) en pääse lukemaan, herjaa e17.
En tiedä pitäiskö edes päästä.
Mitä itse olen Vag.Comilla näpytellyt niin sanoo muistaakseni "bitte e17 eingeben", eli käytä osoitetta e17. Tuon alta sitten löytyy ajonesto. Itsellänikään ei siis pääse 25:n.
Comment
-
Oisko mulla kans passatista virtalukon pohja menossa, kun auton starttaa niin normaalistihan avain palautuu hieman takaisinpäin kun auto käynnistyy mutta minun tapauksessa avain jää yläkohtaan. Tämä taas aiheuttaa sitä, että ilmastointi ja ajovalot ei toimi ellei avainta käännä hieman takaisinpäin virtalukossa.
Comment
Comment