Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Virtalukon pohja oireilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Itse olen kärsiny tuosta lukupuola viasta vuoden ettei aina lähde käyntiin. Viikko sitten lukupuola sano itsensä irti kokonaan. Oltiin vielä reissussa ja auto jäi maalle kyläkaupan pihaan. Onneksi paikalliset osasi heittää vinkin että ottaa akun miinus navan irti puoleksi minuutiksi ja laittaa takaisin niin ajonesto on nollaantunut ja auto käynnistyy. Tuolleen on täytynyt tehdä siitä lähtien jos haluaa liikkua autolla. Tällä viikolla tulee uusi lukupuola niin ei tarvi konepeltiä nostella joka paikassa. Menee vielä audin maine ;)

    Comment


    • #32
      Soitto paikalliseen merkkiliikkeeseen ja lisää osia tilaukseen. Lukkorunko on nyt tuloillaan ja mukana yks kpl. lisää pohjia. Lupasvat hyvittää ton eilen haetun osan kun vien sen samalla kun haen uuden. Vielä kun keksis miten toi runko purkaantuu.

      Comment


        #33
        Mahtaisko valosummerin ajoittainen oikuttelu johtua myös virtalukon pohjasta? Välillä toimii välillä ei ja Murphyn lain mukaan juuri silloin harvoin kun valot unohtuu, ei useimmiten toimi. Viimeksi koitin tämä keskustelu tuoreessa mielessä käyttää virtoja päällä samalla avainta painaen ja pois nypätessä summeri huusi vaikka hetkeä aiemmin oli ollut mykkä.

        Comment


        • #34
          Onko muuten normaalia että ajoneston saa pois kun ottaa akun miinus navan hetkeksi irti? Olen vaihtanut omaan vikaani liittyen lukkopesän ja pohjakoskettimen eikä vika lähtenyt. Audi huollossa sanottiin ettei ajonesto pitäisi lähteä pois akun irroittamisella. Missähän mahtaa olla vika?

          Comment


          • #35
            Huomenissa pääsee asentelemaan uutta lukkorunkoa. Nätisti kun osas pyytää niin sain merkkiliikkeestä vielä räjäytyskuvat avuksi. Josko hieman helpottais hommaa.

            Comment


            • #36
              No niin osaset on paikoillaan eli lukkopatruuna, lukkorunko ja pohja. Jos joku meinaa esim. vain lukkopatruunaa vaihtaa samanlaiseen systeemiin, niin suosittelen ottamaan koko rungon irti. Helpottaa huomattavasti porailutouhuja, eikä ole edes kauhean vaikea irroittaa. Jos sais aikaseks skannattua noi ohjeet koneelle niin vois jakaa yhteiseen hyvään. :-D

              Comment


              • #37
                En kyllä ymmärrä mitä siinä pitää porailla kun vaihtaa lukkopatruunan...

                Comment


                  #38
                  lukkopatruunassa on lukitus joka avataan poraamalla.

                  Comment


                  • #39
                    Eli lukkorunkoon porataan oikeaan kohtaan reikä josta pääsee painamaan kuvassa ympyröityä klipsiä. (kuvassa myös väärään kohtaan osunut reikä :-D)

                    Joissain malleissahan tuo lukkopatruuna irtoaa siinä olevan valmiin reiän kautta. ...vaatii vara-avaimen.

                    Comment


                    • #40
                      Äh... satunnainen tyhjän klikkailu jatkunut, mutta pelittää hyvin aina välillä, eikä vikakoodia tietenkään anna.
                      Motonetin virtalukon pohja vuoden ollut, eikä se ongelmaa lopullisesti poistanut.ei varmaan vaikuttanut mitään. paska tai vanhakin toimiva.

                      Address 17 ------------------------
                      Controller: 8D0 919 861 J
                      Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D15
                      Coding: 00140
                      Shop #: WSC 00000
                      IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0W0712944
                      No fault code found.

                      Address 25:tä (instruments) en pääse lukemaan, herjaa e17.
                      En tiedä pitäiskö edes päästä.

                      Joskus on koodeissa ollut "engine start blocked by immobilizer" mutta ei kyllä muistaakseni ole käynnistyy ja sammuu humppaa ollut keltaisen valon vilkunnan säestämänä ikinä, mikä on ajonestovian oire.

                      Mikäs nyt olis fiksu veto tehdä? Vaihtaa toinen virtalukon pohja? Virtalukko? Joku kikkakuusseiska?
                      edit_ tai vaihtaa akun? tai putsata navat ja kiristää mutterit solmuun =D ? ei ne kyllä huonoilta näytä ja akku rokkaa eeberiä ihan hyvin talvellakin, mutta...

                      Molemmilla avaimilla samaa tekee, ja aina kun yrittää testata niin silloin lähtee 10 kertaa putkeen ekasta. Kun klikkaa tyhjää, niin sit voi mennä 5 kertaakin putkeen tyhjää.

                      edit_2
                      Voiko tuo kl-pumpun hälytysjuttu vaikuttaa käynnistykseen?Ainoat viat mitä täysskannaus antaa.

                      Address 35 -------------------------------------------------------
                      Controller: 8D0 862 257 C
                      Component: ZV-Pumpe D12
                      Coding: 00000
                      Shop #: WSC 06325
                      4 Faults Found:
                      01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
                      35-00 - -
                      01361 - Switch for Anti-Theft Alarm: Close
                      29-00 - Short to Ground
                      01365 - Lock/Unlock Switch: Interior
                      29-00 - Short to Ground
                      01389 - Tailgate Open Switch (F124)
                      29-00 - Short to Ground
                      Viimeksi muokannut kontio; 4.9.2009, 15:17.

                      Comment


                        #41
                        Osaisko jok ukertoa vinkkiä, miten tuo virtalukon pohja lähtee irti B4:sta? Alamuovin purin pois ja koitin vääntää pohjan irti takakautta, mutta ei. ei ainakaan ilman järjetöntä väkivaltaa. Uudessa ei näyttänyt olevan ainakaan mitään ruuvikiinnitystä..
                        Onko tohon joku kikka 3?

                        Comment


                          #42
                          En tiedä tuosta vanhemmasta autosta mutta itellä oli samanlaisia ongelmia kunnes tajusin että lukite ruuvien päällä oli punaista maalia niin ettei ruuvin kantoja näkynyt ;)

                          Comment


                            #43
                            Miten ne ruuvit siinä oli? Tuosta pohjasta ne ainakaan tässä mene läpi. En ainakaan nähny mitään kummempia kiinnikkeitä tai lukituksia. Eihän tuolta alakautta tolkuttomasti kyllä näe.

                            Comment


                              #44
                              Muistaakseni yläpuolella yksi kuusiokoloruuvi, eli mittaristo pois niin pääsee käsiksi.

                              Comment


                                #45
                                No b5 korissa kaksi pientä ruuvia joiden kärjet on terävät, eli tavallaan uppoavat siihen muoviseen pohjaa ja pitävät sen paikoillaan.

                                Comment


                                  #46
                                  Yläpuolella juu, mutta kaksi ja suorauraruuveja. 'Sinetit' pitää raapia pois, etteivät ahista kierteissä. Helpponakki.

                                  Ainut vaan, ettei vika ollut yksin pohjassa. Virtalukosta taitaa olla tappi poikki, kun ei enää tapaa start-asentoon.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Gnolli Näytä viesti
                                    Onko muuten normaalia että ajoneston saa pois kun ottaa akun miinus navan hetkeksi irti? Olen vaihtanut omaan vikaani liittyen lukkopesän ja pohjakoskettimen eikä vika lähtenyt. Audi huollossa sanottiin ettei ajonesto pitäisi lähteä pois akun irroittamisella. Missähän mahtaa olla vika?
                                    Onkos Gnollilla vika korjaantunut? Itsellä samat oireet ja täälläkin virtalukko ja virtalukonpohja vaihdettu ja vielä vaan ajonesto temppuillee

                                    Comment


                                    • #48
                                      Mä sain viikko sitten akunvaihdon aikaiseksi vihdoin ja viimein, kyllä oli hyvä veto. Kertaakaan ei ole tyhjää klikannut ja muutenkin auto lähtee pirteämmin käyntiin eeberin käytön jälkeen.

                                      Ois pitänyt tehdä tuo jo vuosi sitten...Perkeleen kalliita vaan nuo 80+Ah akut.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Joo ei ole mulla ainakaan akusta kiinni. Sekin vaihdettu tänä syksynä uuteen. Joskus sekin ilmeisesti vaikuttanut asiaan kun ei ole riittävästi virtaa tarjolla.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Mulla on välillä semmosta vikaa, että kun kääntää avaimesta niin kuuluu vain "naks" (virrat ja kaikki on päällä mutta ei starttaa) kun avaimen kääntää takaisin ja yrittää uudelleen niin käynnistyy. Ei tee tätä vikaa jatkuvasti. Mikähän mahtaisi olla menossa? virtalukon pohja? A4 avant -97

                                          Comment


                                          • #51
                                            Veikkaisin startissa olevan vikaa, luultavasti hiilissä tai solenoidissa.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mun piti vaihtaa startti että loppui. 70€ Fustilta Boschin purkuosa, alkuperäinen oli Valeo made in France. ei siis ihme että tökki =D

                                              Toki se lukon pohja on halpaa huvia. Motonetista alle kympillä taitaa saada

                                              Comment


                                              • #53
                                                ai niin, ja ristiin käy melkein kaikki samalla numerolla varustetut, kirjaimet vaihtelee siellä päätteenä.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                                  Äh... satunnainen tyhjän klikkailu jatkunut, mutta pelittää hyvin aina välillä, eikä vikakoodia tietenkään anna.
                                                  Motonetin virtalukon pohja vuoden ollut, eikä se ongelmaa lopullisesti poistanut.ei varmaan vaikuttanut mitään. paska tai vanhakin toimiva.

                                                  Address 17 ------------------------
                                                  Controller: 8D0 919 861 J
                                                  Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D15
                                                  Coding: 00140
                                                  Shop #: WSC 00000
                                                  IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0W0712944
                                                  No fault code found.

                                                  Address 25:tä (instruments) en pääse lukemaan, herjaa e17.
                                                  En tiedä pitäiskö edes päästä.

                                                  Mitä itse olen Vag.Comilla näpytellyt niin sanoo muistaakseni "bitte e17 eingeben", eli käytä osoitetta e17. Tuon alta sitten löytyy ajonesto. Itsellänikään ei siis pääse 25:n.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    tuo korjaantuu sillä, että tiputat reilusti piuhan latenssia Winukan ohjauspaneelista, järjestelmä, laitehallinta jne. Sieltä sitten oikea com-portti ja lisäasetukset, latenssi.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Oisko mulla kans passatista virtalukon pohja menossa, kun auton starttaa niin normaalistihan avain palautuu hieman takaisinpäin kun auto käynnistyy mutta minun tapauksessa avain jää yläkohtaan. Tämä taas aiheuttaa sitä, että ilmastointi ja ajovalot ei toimi ellei avainta käännä hieman takaisinpäin virtalukossa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Eiköhän tuo virtalukonpohjan ongelma ole, itselläni auttoi nimittäin aina avaimen asennon vaihtelu. Virtalukonpohja oli sitten totaalisen halki, vaihtamalla ongelmat hävisi.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kannattaa muuten hoitaa ne virtalukonpohjat kuntoon, itselläni haljennut virtalukonpohja meni oikosulkuun ja sulatti hyvän matkaa johtosarjaa samalla. Ei varmaan ollut järin kaukana, ettei koko auto palanut.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Jepsistä, täytyypä tutustuu purkuohjeisiin sit tarkemmin ja vaihtaa se. Ilmeisesti ei mikään paha rasti ole?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ei ole itsessään vaikea vaihtaa, kunhan saa sen esille. Isoin homma on yleensä saada rattimuovit ehjänä irti. Jos autossa on turvatyyny, kannattaa ottaa akku irti ja varoa käyttämästä virtoja päällä, kun turvatyyny on irti, jottei vikavalo syty.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X