Pitäis laittaa vetokoukku, mutta nyt kaipaisin vinkkejä tuolle sähköjen laitolle eli miten olisi järkevin tapa hoitaa sähköpuoli niin että ajotietokone ei menis sekaisin ja sähköjen veto olisi helppoa. Onko joku tuon projektin tehnyt vastaavaan autoon? Auto on vuosimallia 97 ja c4 korinen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vetokoukku a6 c4:ään
Collapse
X
-
Kannattaa suosia esim. Westfalian merkkikohtaisia sähköasennussarjoja. Plug and play, eikä sytytä mitään polttimoherjoja mittaristoon. Vastaavaan autoon en ole tehnyt mutta 97-malliseen A4:een olen asentanut. Tuossa laitettiin vaan takavaloille menevät liittimet piuhasarjan liittimiin ja piuhasarjasta taas takavaloille. Sitten piti vetää virransyöttöpiuha kuskin jalkatilasta sulakerasian luota. Eli mitään rosvoliittimillä kikkailuja ei tarvitse tehdä. Westfalian sivuilta löytyy mallikohtaisia asennusohjeita josta selviää, mitä työvaiheita asennukseen kuuluu.
Jos haluaa Autocheckin toimimaan myös kärryn valoille (tunnistaa jos kärrystä palanut polttimo), pitää ainakin A4:ssa vetää ylimääräinen piuhanippu sähkösarjalta releyksiköltä sulakerasian luo.
-
Westfalian koukku tuli
Otin hyvästä neuvosta vaarin ja tilasin Saksasta koukun Westfalian sähköasennussarjalla; vaikuttaa hyvältä ostokselta kun koukku tuotiin kotipihaan ja koko lysti maksoi kuljetuksineen vain 270 egee. Nyt pitäis vaan asentaa, mutta sähköasennusohje on saksankielinen eikä oikein aukee vaikka on pitkä Saksa pohjalla...ei oo mukana mitään linkkiä (ohje vanha ja ei oo nettiaikaa nähny) mistä voisi ohjeet kuvien kera tsekata. Onko kellään linkkiä heittää tai paikkaa mistä ohjeet löytyis, mieluusti tietysti Suomen kielellä. Kiitos etukäteen!
Comment
-
Jos se on sellainen "pitkä 5 metrin sarja" niin tarkoitus olisi vetää johdot auton takaa eteen Autocheck releelle saakka, joka on etukaukalon rele/sulakepankin osanen. Virrat yksinkertaisesti "varastetaan" ennen boxia. Itse olin tilannut ja asentanut tuo "aidon Autocheck-sarjan" (eri valmistajan sarja tosin, maksoin 89,-) mutta en todellakaan viitsinyt ryhtyä lattiamattoja raottamaan. Varastin kylmästi kaikki sähköt takavaloilta ja jätin johdon kiepille. Ainoa seuraus on että Autocheck herjaa jarruvalon palamista mutta VAIN KUN kärry on kiinni mutta muuten toimii täysin moitteetta kaikin puolin. Auto oli C4 avant -92. Takavalojen kannassa on valmiit Abico uros-paikat sähköjen otolle. 10min juttu.
Näin toimin myös kun asensin koukun ja sähköt nykyiseen A8:iin. Toimi siis täysin samoin. Olisit selvinnyt siis 15 euron huoltoasema sarjalla.
Comment
-
Koukun asennus oli helppo, mutta en saa sähköjä toimimaan kärryssä. Kytkemällä vasemman ja oikean vilkun johdon erikseen valmiisiin liittimiin (valojen koteloon) niin ne toimii. Minulla on vasemmassa takakotelossa kaksi (ruskea ja valkoinen) liitin (6-napainen) johon Westfalian sähkösarja käy molempiin, mutta ei vaikutusta...eli mitä teen väärin? Tarkoitus ei ole vetää edes johtoja Autocheckiin eli haluaisin päästä helpolla sillä 10 min. asennuksella. Valotkin olis hyvät varsinkin talvella...Neuvoja otan mielelläni vastaan, kiitos!
Comment
-
Olisko tässä olevat ohjeet tilaamallesi sarjalle tarkoitetut?
http://www.westfalia-automotive.de/f...391102-001.pdf
tai:
http://www.westfalia-automotive.de/f...0076391101.pdf
Noissa pitäisi olla myös suomenkielinen ohjeistus. Jos nuo näyttävät oikeilta ohjeilta ja asennat sähköt niiden mukaisesti ei ongelmia pitäisi olla.
Comment
-
Olisko sinulla jo CAN väylä? sotkisiko se asiaa? ehdotan myös että laitat maa-johdon erikseen runkoon etkä lainaa siis maata lampuilta. Se voi vaikuttaa myös.
Comment
-
Ei ole C4 kopassa vielä CAN-väylää. Kiinnostaisi muuten tietää, mitä C-nelosillanne saa vetää. Oman C4 A6 tdi quattron otteessa massa jarruin 1474kg, joka on mielestäni hävyttömän vähän. Auton omamassakin on kuitenkin 1690kgViimeksi muokannut Mr.Crossfire; 29.7.2009, 07:08.
Comment
-
Comment