Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Akku alkoi tyhjentyä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Akku alkoi tyhjentyä.

    Audi A4 2.0 sedan aut vm -02. Sähköt toimineet moitteetta koko kevään, kun auto ollut mulla käytössä.
    Nyt kesän ajan olen ajanut pitkiä matkoja viikonloppuisin, n 5h kerralla edestakaisin. Arkena ajoa on niukalti tai ei ollenkaan.
    Lauantaina huomasin perjantaisesta ajosta jääneen radio päälle, auto lähti kuitenkin laiskasti käytiin. Ajelin jonkun aikaa, jolloin auto lähti illan aikana useamman kerran kiitettävästi käyntiin.
    Sunnuntaipäivällä yritettäessä ei lähtenyt enää käyntiin, jouduin antamaan sähköä jotta pääsin lähtemään liikkeelle. Kello sekä bensamittari olivat nollaantuneet. N. 5h ajon aikana kaikki toimi moiteetta, mutta ajon jälkeen hetken pihassa oltuani huomasin jo akun tehon ja käynnistyksen käyneen laiskaksi.
    Mistähän kannattaisi lähteä liikkeelle? Ajattelin, että haen uuden akun, nykyisen akun iästä ei ole tietoa. Hajoaako akku vanhetessaan noin, vai mikä meni pieleen? Lämmintä nyt ainakin on ollut, samoin autoa on pestu viime aikoina säännöllisesti.
    Miten bensamittari saadaan nollille? Täytyykö mun imea bensat pois ja antaa autoin näin nollata mittari, ts. nyt noin 35l merkitsee nollaa. Ideoita?

  • #2
    Liekkö akku elänyt aikansa, tosin taitaa olla enintään sen 7 vuotta. Toinen vaihtoehto on laturi, jos se ei kunnolla lataa akkua. Ite hakisin uuden akun ekaksi, varmasti toimii sillä jonkin aikaa, mutta, jos laturissa vikaa niin ongelmat tulee takaisin. Sitten vaihtoehtona on uusi laturi tai vanhaa korjauttaa jossain autosähköliikkeessa.

    Kannattaa tarkistaa myös, ettei ole mitään mikä sitä virtaa kuluttaisi siellä. Tuosta pitäisi löytyä enemmänkin asiaa täältä foorumilta..

    Mittarin nollauksesta en osaa neuvoa.. ei auta, jos pistää tankin vain täyteen? Liekkö vagcomille hommia...

    Comment


    • #3
      Taitaa akku olla jo tiensä päässä...

      Bensamittarissa taas on useitakin mahdollisuuksia, yksi räväkimmistä oli kun kysäisin merkkiliikkeestä notta kuinkas olisi kalibrointi, niin vastaus oli että tilataankos aika, täytyy ottaa tankki irti ja tyhjentää ja sitten laitetaan sinne ns. "varatankillinen" ja sitä rataa aletaan säätämään...
      Sitten on se perinteinen mittarin ongelma eli alkaa näyttää reilua kolmasosaa liikaa ja se vaatii mittarihuoltoa joka saa sen korjattua tai lopullisesti pilattua, eikä mittaristosta enää hyvitetä mitään jos mittari vaihdetaan uuteen/kunnostettuun, eli sinne 500e pintaan + työt...
      Jotkut on sitten siirrelleet pelkkää mittarin neulaakin ja saaneet toimimaan ilmeisesti vaihtelevalla menestyksellä. VAG-COMilla ei kuitenkaan voi paljonkaan säätää, taisi olla jokusia %...
      Sitten olen kuullut luotettavalta taholta että on mittari seonnut kun on vaikkapa auto käynnissä, eli virta päällä tankannut, mutta sellaisen pitäisi palautua itsekseen oikeisiin uomiin ajan oloon...

      Koska autossa on ilmeisesti jonkunsortin black out ollut niin se voi palautua vaikka akun irrotuksella tai sillä VAG-COMilla...

      Comment


      • #4
        Akkua veikkaan minäkin. Itsellä sippasi 11/2004 valmistettu 100Ah akku tänä keväänä. Omasi on ainakin pari vuotta vanhempi, jos ei ole vielä vaihdettu.

        Comment


        • #5
          Vika oli akussa, sain ajettua auton akkuliikkeeseen jossa myyjä ystävällisesti tutki akun ja totesi rikkoutuneen ja asensi uuden. Ilmeisesti oli siis alkuperäinen -02 akku vielä paikallaan. Mainostetaan vielä, että sain erittäin ystävällistä palvelua ja neuvoja Seinäjoen Akku-Ania:sta.
          Bensamittari alkoi mystisesti toimia seuraavana päivänä näyttäen taas oikeita lukemia. Tosiaan sekä viisari että ajotietokoneen jäljellä olevin kilometrien lukema elivät samaa tahtia, näyttäen siis nollaa, vaikka tankki oli puolillaan. Testasin sitä silloin muutaman litran tankkauksella myös, jolloin sekä viisarin asento, että lukemat näytöllä paranivat hieman..

          Comment

          Working...
          X