Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tuulilasimittaristo

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Tuulilasimittaristo

Onkos joku perehtynyt noihin tuulilasiin heijastettaviin mittaristoihin?
    Mitäköhän mahtavat kustantaa ja mitä valmistajia kannattaisi tsekkailla?
    Ei välttämättä tarvisi edes olla mitään "plug n play"-pulikoita, koska elehommatkin onnistuu jos vaan ohjeita löytyy.

TT mk1:een ajattelin jos semmoisen saisi viriteltyä jollei maltaita tulisi maksamaan.

Eiköhän periaate ole sama kuin näissä sääasemissa missä on seinälle heijastava "projektori". semmoisesta vaan irti kilkkeet ja jollain toisella palikalla tiedot alkuperäisestä mittaristosta tälle "sääasemalle". Heijastus lasiin ja ehkä suosittelisin jotain läpinäkyvää kalvoa, joka kuitenkin heijastaisi valoa aavistuksen paremmin kuin peruslasi. ei välttämättä pelkkä tuulilasin lasiseos&kalvo pitämään "heijastusta" tarpeeksi hyvänä.

Comment

Osaset liikkeet on myyneet ko. sarjaa.

Comment

Tuollaisia HUD näyttösettejä on saanut ameriikasta jo vaikka miten pitkään. Nopeus gpssällä ja virtaa autosta. Ei tarvitse sörkkiä itse autoa juurikaan. Itse kyseisenlaista värkkiä ajattelin myös omaan biiliini. Kuitenkin löytämäni sarjat vaativat tuulilasiin liimattavan kalvon kohdalle, johon numerot heijastetaan. En pitänyt ajatuksesta ja homma jäi siten mietintään.

Jos joku tietää toimivan HUD näyttökikkareen ilman kalvoa, niin kertokoon. Tieto otetaan ilolla vastaan.

Comment

Pakko nostaa topicia. Nopeusvalvonnan anteeksiantoraja vain laskee... Eikö tosiaan kukaan ole moista autoonsa laittanut, nimenomaan ilman kalvoa tuulilasissa?

Comment

Peugeot 3008:ssa ilmeisesti lisävarusteena tuollainen hävittäjäsuihkareista tuttu HUD

http://www.saabsunited.com/2009/04/p...spiration.html

Jossain Lexusissa vissiin tälläinen myös:
            http://media2.paultan.org/i/lexus-hud.jpg

Comment

Tossa pösössä näyttäis ainakin olevan joku kalvo ikkunassa. Semmosesta kelloprojektorista tai vastaavasta vois kyllä rakennella jos vaan osais rakentaa sen elektroniikan siihen väliin, jotta nopeus ja kierrokset näkyisi.

Comment

Kalvollisia mittareita kyllä löytyy:
                http://www.digitalreviews.net/review...unboxed-2.html

Eli itse ei tarvitse alkaa vääntämään mistään kellosta, hintakaan tuolle ei jossain paha ollut.

Kuitenkaan en ainakaan itse viitsisi katsella tuollaista tummennusta lasissa, kirkkaan kalvon voisikin sallia.

Comment

Autossa ja hävittäjässä on se ero, että auton tuulilasi on tehty kahdesta osasta, joiden välissä on muovikalvo. Tästä seuraa se että normaaliin auton tuulilasiin ei voi tehdä samanlaista HUDia kuin hävittäjään, koska tuulilasissa syntyy kaksoisheijastus, eli kuvatus näyttää kahdelta.

Comment

Working...
                  X