Hmm, pyöriikö puhallin oikeaan suuntaan. Näin ne ongelman rajat ja mahdollisuudet rupee ratkeamaan pikku hiljaa. Itse asiassa totesin tämän ongelman juurikin lämppärinmoottorin vaihdon jälkeen. Ostin sen käytettynä kolariautosta ja moottori näytti kaikkinensa aivan identtiseltä paitsi että tämä ns. ropeli (tai mikä se lieriön muotoinen osa nyt sitten onkaan tai miksi sitä kutsutaan) oli korkeampi, kuin omassani. Otettiin se ropeli osa sitten omasta ja laitettiin siihen "uuteen" moottoriin. Ja ilmaa kyllä tulee sisälle ihan hyvin ja voimakkaasti. Eli voisi kuvitella sen pyörivän oikeaan suuntaan vai mitä olet mieltä?
Ongelma todellakin tuli sen jälkeen. Ennen sitä en ole huomannut. Toisaalta voisi vaihtaa vanhan moottorin takaisin ja testata sillä. Jos jäätymistä ei ole, niin silloin ongelma rajautuu siihen moottoriin ja sen pyörintäsuuntaan.
Läppä homma ok, sen ymmärrän, mutta ihmettelen, miksi jokin läppä alkaisi pikkuhiljaa estämään ilman tulon sisälle?! ..vaikka ei kait tuo ihme ole, kun on miljoona muuttuvaa komponenttia :)
Ongelma todellakin tuli sen jälkeen. Ennen sitä en ole huomannut. Toisaalta voisi vaihtaa vanhan moottorin takaisin ja testata sillä. Jos jäätymistä ei ole, niin silloin ongelma rajautuu siihen moottoriin ja sen pyörintäsuuntaan.
Läppä homma ok, sen ymmärrän, mutta ihmettelen, miksi jokin läppä alkaisi pikkuhiljaa estämään ilman tulon sisälle?! ..vaikka ei kait tuo ihme ole, kun on miljoona muuttuvaa komponenttia :)
Comment