Noniin nyt kävi audin kohdalla aikas jännä juttu, sytytyspuola keitti nesteet pihalle suihkulähteenä.
Eli tarina menee näin, auto teki tenkkapoon tossa muutama kuukaus sitten kun mittaristoa korjailin, vaihdoin mittariston ja pistin kaikki nippuun. Startatessa ei mitään vikaa auto lähti käyntiin iloisesti, asettelin kellot kohalleen ja kattelin että kaikki toimii, noh sitten iskin valot päälle. Auto hyyty siihen paikkaan, mittaristossa valot vilkuttaa ja pyyhkijät vetää omaa rallia tuulilasissa.
Oli tehnyt samalla lailla kerran talvella kunnon pakkasilla. Asia korjaantui silloin vähä sulakerasia releitä heiluttelemalla. Samaa yritin nytkin mutta tuloksetta. Siitä asti on auto pihalle kököttänyt inspistä. Noh sitten tänään iski inspis, hyvän kelin vuoksi. Kipinää ei tule ja jännitettä ei tule sytytyspuolalle ollenkaan. Noh siinä tuli epäiltyä virtalukon pohjaa ja sieltä sitten käynnistelemään, sama tulos. Virranjakajan kannen navat puhdistin, pyörijän puhdistin, sulakkeet tarkistin ja ei vieläkään käynnisty. Noh sitten ajatus kävi että suoraa virtaa akulta sytkäpuolalle. Ei vielä senkään jälkeen. Sitten puhelua Enolle ja kyseleen lisää vinkkejä, noh siinä samaan aikaan rupatellessa tuo kyseinen sytkäpuola yhtäkkiä keitti ylitte, nesteet pitkin konehuonetta ja itteni päälle kun siellä konehuoneessa norkoilin. Puola oli aivan tulikuuma, otin loikkari johdot irti puolasta ja akusta ettei se vielä enempää saa aikaseksi.
Kertokaas viisaat mitä ois tehtävissä, jos joltain sattuu löytyyn 80 typ89 -88 kaasari koneen sähkö piirrustuksia niin niitä vois vilkaista. jos valistais päivää vähäsen.
Ajattelin ottaa sulake rasian irti autosta että näkiskö sieltä alta vähän paremmin niitä liitoksia ja mitä niille on käynyt. Mutta sekin operaatio jäi siihen kun oli niin paljon sikaflexin välissä että ei irronnut rikkomatta paikkoja. Kertokaa onko mitä tehtävissä Audi vanhukselle.
Eli tarina menee näin, auto teki tenkkapoon tossa muutama kuukaus sitten kun mittaristoa korjailin, vaihdoin mittariston ja pistin kaikki nippuun. Startatessa ei mitään vikaa auto lähti käyntiin iloisesti, asettelin kellot kohalleen ja kattelin että kaikki toimii, noh sitten iskin valot päälle. Auto hyyty siihen paikkaan, mittaristossa valot vilkuttaa ja pyyhkijät vetää omaa rallia tuulilasissa.
Oli tehnyt samalla lailla kerran talvella kunnon pakkasilla. Asia korjaantui silloin vähä sulakerasia releitä heiluttelemalla. Samaa yritin nytkin mutta tuloksetta. Siitä asti on auto pihalle kököttänyt inspistä. Noh sitten tänään iski inspis, hyvän kelin vuoksi. Kipinää ei tule ja jännitettä ei tule sytytyspuolalle ollenkaan. Noh siinä tuli epäiltyä virtalukon pohjaa ja sieltä sitten käynnistelemään, sama tulos. Virranjakajan kannen navat puhdistin, pyörijän puhdistin, sulakkeet tarkistin ja ei vieläkään käynnisty. Noh sitten ajatus kävi että suoraa virtaa akulta sytkäpuolalle. Ei vielä senkään jälkeen. Sitten puhelua Enolle ja kyseleen lisää vinkkejä, noh siinä samaan aikaan rupatellessa tuo kyseinen sytkäpuola yhtäkkiä keitti ylitte, nesteet pitkin konehuonetta ja itteni päälle kun siellä konehuoneessa norkoilin. Puola oli aivan tulikuuma, otin loikkari johdot irti puolasta ja akusta ettei se vielä enempää saa aikaseksi.
Kertokaas viisaat mitä ois tehtävissä, jos joltain sattuu löytyyn 80 typ89 -88 kaasari koneen sähkö piirrustuksia niin niitä vois vilkaista. jos valistais päivää vähäsen.
Ajattelin ottaa sulake rasian irti autosta että näkiskö sieltä alta vähän paremmin niitä liitoksia ja mitä niille on käynyt. Mutta sekin operaatio jäi siihen kun oli niin paljon sikaflexin välissä että ei irronnut rikkomatta paikkoja. Kertokaa onko mitä tehtävissä Audi vanhukselle.
Comment