Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 sähköt kärähtäny?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 sähköt kärähtäny?

    Noniin nyt kävi audin kohdalla aikas jännä juttu, sytytyspuola keitti nesteet pihalle suihkulähteenä.

    Eli tarina menee näin, auto teki tenkkapoon tossa muutama kuukaus sitten kun mittaristoa korjailin, vaihdoin mittariston ja pistin kaikki nippuun. Startatessa ei mitään vikaa auto lähti käyntiin iloisesti, asettelin kellot kohalleen ja kattelin että kaikki toimii, noh sitten iskin valot päälle. Auto hyyty siihen paikkaan, mittaristossa valot vilkuttaa ja pyyhkijät vetää omaa rallia tuulilasissa.
    Oli tehnyt samalla lailla kerran talvella kunnon pakkasilla. Asia korjaantui silloin vähä sulakerasia releitä heiluttelemalla. Samaa yritin nytkin mutta tuloksetta. Siitä asti on auto pihalle kököttänyt inspistä. Noh sitten tänään iski inspis, hyvän kelin vuoksi. Kipinää ei tule ja jännitettä ei tule sytytyspuolalle ollenkaan. Noh siinä tuli epäiltyä virtalukon pohjaa ja sieltä sitten käynnistelemään, sama tulos. Virranjakajan kannen navat puhdistin, pyörijän puhdistin, sulakkeet tarkistin ja ei vieläkään käynnisty. Noh sitten ajatus kävi että suoraa virtaa akulta sytkäpuolalle. Ei vielä senkään jälkeen. Sitten puhelua Enolle ja kyseleen lisää vinkkejä, noh siinä samaan aikaan rupatellessa tuo kyseinen sytkäpuola yhtäkkiä keitti ylitte, nesteet pitkin konehuonetta ja itteni päälle kun siellä konehuoneessa norkoilin. Puola oli aivan tulikuuma, otin loikkari johdot irti puolasta ja akusta ettei se vielä enempää saa aikaseksi.

    Kertokaas viisaat mitä ois tehtävissä, jos joltain sattuu löytyyn 80 typ89 -88 kaasari koneen sähkö piirrustuksia niin niitä vois vilkaista. jos valistais päivää vähäsen.

    Ajattelin ottaa sulake rasian irti autosta että näkiskö sieltä alta vähän paremmin niitä liitoksia ja mitä niille on käynyt. Mutta sekin operaatio jäi siihen kun oli niin paljon sikaflexin välissä että ei irronnut rikkomatta paikkoja. Kertokaa onko mitä tehtävissä Audi vanhukselle.

  • #2
    laitan sulle kytkentäkaaviot pian tohon autoon, niin saat ite / jonkun kans kattella niitä.
    meen tästä skannailemaan.

    Comment


    • #3
      Ajattelin ottaa sulake rasian irti autosta että näkiskö sieltä alta vähän paremmin niitä liitoksia ja mitä niille on käynyt. Mutta sekin operaatio jäi siihen kun oli niin paljon sikaflexin välissä että ei irronnut rikkomatta paikkoja.
      Se sisäosa lähtee ylöspäin, kehys jää autoon. Kannattaa googlella etsiä, kuinka sytytyspuola/-järjestelmä periaatteellisella tasolla toimii, niin et enää toista kertaa tee tuollaisia hölmöyksiä. En usko, että sieltä mitään muuta on rikki mennyt kuin puola.

      Comment


      • #4
        Joo mut tuntuu et se ei mahdu tuleen pois sielt ilman että ottaa sen kannen pois? Tietääks kukaan et miten se kansi lähtis hittoon siitä? Ni pääsis paremmin kurkistelee sinne. On niin ahas paikka että ei taho mahtuu sormet väliin.

        Ja on vaikka kuinka monta sytytyspuolaa tuolla varastossa et niist ei oo puute. Mutta onks sillä jotain väliä millainen puola siinä pitää olla, vai onko kaikki melkee samanlaisia. Noi puolat mitä varastosta löytyy on ollut joskus meidän ikivanhaa escorttiin kun sitä korjailtiin että käypikö samaan syssyyn.

        Jään odotteleen Mehtalan kuvia.

        Comment


        • #5
          Vedä aukinaista kantta sivulle, niin se irtoaa. Puolaksi kannattaa laittaa samanlainen mitä siinä on ollutkin, ellei alkuperäinen puola ole sitten sellainen sylinterin mallinen ilman sytytysvahvistinta. Sellaisia varmaan siulla olisi varalla?

          Comment


          • #6
            Saman näkönen ku entinenki. Ilman tekstejä vain muuten ihan samannäköinen rävellys. Pitää lähtee irrottelee jossain vaihees.

            Comment


            • #7
              tässä kävi niin että kun sain kuvat skannattua koneelle niin tuli salama ja kone ja skanneri sano poks poks. ja ny toi uus skanneri ei skannaa tarpeeks selevää että sais selevää noista kaavoista... pahoittelen.

              Comment


              • #8
                No miulla on yksi t89-kytkis, jonka Mehtalallekin lähetin. Laita privaa.

                Comment


                • #9
                  voi hi**o!
                  miks en tuota kytkistä muistanu, siis ei h...
                  pitää täs lähiaikoona hommata se skanneri ja skannaalla tuosta kirjasta nuo kytkentäkaaviot.

                  Comment


                  • #10
                    Noh sain kaavan kuitenkin pasilta että ei hätää, muutakuin että kunhan sais siitä vielä selvää. Vähä tarkempaa tutkimista tarttis viel.

                    Comment


                    • #11
                      se on loppuviimein aika yksinkertaanen kaava :D
                      itellä vaan tartti sen että oiti tulostaa ihan paperille että pääsi kärryylle.
                      toi PDF oli liian hankala :/

                      Comment

                      Working...
                      X