Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Muutama kysymys Coupeen liittyen.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Muutama kysymys Coupeen liittyen.

Terve

Olisi muutama kysymys vm -89 2.3l coupesta johon toivoisin saavani vastauksia.

1. Mistä löytyisi oikean sekä vasemman puoleisen vilkkujen johdot?

2. Ensimmäiset sateet tuon auton kanssa, niin moottorin lämpötilavalo vilkkuu kylmänäkin, kun kiihdyttää ja joskus, mutta harvemmin paikallaankin. Mistä vika voisi löytyä?

3. Apukuskin jalkatila lainehtii vettä. Löytyykö jotain yleistä paikkaa mistä voisi vuotaa? Kuuluuko tuulilasin luona olevan vesikaukalon alta löytyvän puhaltimen moottorin päällä olla jokin umpinainen muovi? Vai pelkkä metalliverkko?

4. Mitä virkaa ovien tiivisteissä yläreunassa sijaitsevilla "muovisuikaleilla" on? Yhdessä coupessa näin ne pois otettuina, ja mulla ne on paikallaan. ps. Tiiviste suhisee kun ajaa ja sateella vuotaa vettä penkille.
    Viimeksi muokannut Limetic; 9.6.2009, 02:04.

1. Mitä vilkkuja tarkoitat kylki, etu vai taka?

2. Onko jarrunestettä tarpeeksi?

3.Tähän kohtaan oli joku modi kehitetty, haulla vois ehkä löytää.

Comment

Mitä vilkkuja tarkoitat kylki, etu vai taka?
      Kaikkia vilkkuja. Että saisi kytkettyä keskuslukon kauko-ohjauksen vilkkujen vilautus toiminnon.
      Onko jarrunestettä tarpeeksi?
      Tarkoitit varmaan jäähdytin nestettä? Kyllä sitä on ihan oikea määrä.

Comment

Vilkkujen piuha löytyy sieltä takapenkin alta missä se keskulukon pumppukin lepää. Muistaakseni kuskin puolella kulkee johtosarja kohti auton perää - puukkotöitä tiedossa.

Hantsarin jalkatilan vesi tulee lämppärin kotelon pohjaviemäristä joka lienee irti/poikki. Hantsarin jalkatilasta matot ulos sekä kojelaudan alaverhous sieltä kengän kärkien päältä. Siellä on pieni kulmaputki joka menee lattiasta läpi - siis pitäisi mennä

Comment

Meikäläisen tuosta typ89:stä ainakin löytyy takavalopaneeleista valmiit paikat abikoliittimille, johon vetelin hälyn vilkkupiuhat. Aika selkeesti näkyy, kun ottaa käikäleen kouraan. Ei siis tarvii puukotella alkuperäisiä johdotuksia, jos jaksaa vetää johdot konttiin.

Comment

Kaikkista kätevemmin saa hätävilkku katkaisimesta johdot, sieltä on aina itse tullut vedettyä kun keskus/hälyjä on asentanut. Sen verran lähellä että ei välttämättä tarvi vetää keskus/hälyn boksilta kovin pitkiä johtoja.

Comment

Kaikkista kätevemmin saa hätävilkku katkaisimesta johdot, sieltä on aina itse tullut vedettyä kun keskus/hälyjä on asentanut. Sen verran lähellä että ei välttämättä tarvi vetää keskus/hälyn boksilta kovin pitkiä johtoja.
              Toi onkin aika kätevä paikka. Mutta mitenkäs rele tykkää tästä? Ennen vai jälkeen releen pitää liittää?
              Itse löysin ihan ratin vierestä yhden releen mikä naksuu kun pistää vilkun päälle. Mutta kaikista erikoisinta tässä on, että siihen tulee vain 3 piuhaa. Eli: virta, maa ja yksi johto mikä "vilkkuu". Ja rele napsuu kun pistää vilkun oikealle, sekä vasemmalle. Olisiko tästä mitään hyötyä?

Comment

se on vilkkurele, mutta ei auta koska kytkentä pitää tehdä katkaisijalinjan jälkeen. Eli edellä mainittuja vaihtoehtoja soveltaen

Comment

Hantsarin jalkatilan vesi tulee lämppärin kotelon pohjaviemäristä joka lienee irti/poikki. Hantsarin jalkatilasta matot ulos sekä kojelaudan alaverhous sieltä kengän kärkien päältä. Siellä on pieni kulmaputki joka menee lattiasta läpi - siis pitäisi mennä
                  Tänään tutkiskelin paikkaa, mutta en löytänyt mitään putkea. Mistä sen pitäisi tarkalleen lähteä? Moottorinohjaus boksit yms löyty kyllä, mutta ei mitään putkea.

Lisätäänpäs vähän kysymyksiä.
                  4. Mitä virkaa ovien tiivisteissä yläreunassa sijaitsevilla "muovisuikaleilla" on? Yhdessä coupessa näin ne pois otettuina, ja mulla ne on paikallaan. ps. Tiiviste suhisee kun ajaa ja sateella vuotaa vettä penkille.

Comment

tuohon lämppärillehän saa ainakin motonetistä semmosen kaukalon raitisilma suodattimelle ja sen suodattimenkin vissiin. sinne ei pitäis vette päästä ollenkaan sinne lämppäriin. mulla ainakin tuli vettä apukuskin jalkotilaan kun olin asentanut sen muovikaukalo häkkyrän väärin siihen päälle. siis se veden ohjain siinä tuulilasin alareunassa. kannattaa myös katsoa ettei sielä sen muovin alla ole kovin paljon roskia.
                    voin etsiä sulle nuo vilkun piuhat tuolta omasta coupesta jos vaan vielä on tarvetta.

Comment

tuohon lämppärillehän saa ainakin motonetistä semmosen kaukalon raitisilma suodattimelle ja sen suodattimenkin vissiin. sinne ei pitäis vette päästä ollenkaan sinne lämppäriin. mulla ainakin tuli vettä apukuskin jalkotilaan kun olin asentanut sen muovikaukalo häkkyrän väärin siihen päälle. siis se veden ohjain siinä tuulilasin alareunassa. kannattaa myös katsoa ettei sielä sen muovin alla ole kovin paljon roskia.
                      voin etsiä sulle nuo vilkun piuhat tuolta omasta coupesta jos vaan vielä on tarvetta.
                      Kävin laakkoselta kyselemässä että kuuluuko siihen mitään kaukaloo ja ne sanoivat juuri tuon saman raitisilmansuodattimen kun sinäkin. Täytyykin hakea se varmaan motonetistä kun on varmaan hieman halvempi kuin laakkosella. Nyt on muovi kanisterista leikattu "suojalevy" että vesi ei niin hirveästi pääsisi.
                      Kyllä olisi vielä tarvetta vilkun piuhoille. Apukuskin jalkatilassa menee ainakin keskuslukitukselle piuhat. Mutta vilkun piuhoja siellä ei mielestäni mene. Mutta jos satut löytämään ne, niin olisi todella hieno asia.

Comment

joo. eli tässä olis noi vilkun johdot mihin itse kytkin nuo keskuslukituksen
                        piuhat.

eli tuohan löytyy sieltä ratin alta.
                        ilmoottele jos on ongelmia / et saa selvää kuvasta.

Comment

Working...
                        X