Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Noh.. niillä on hyvä aloittaa, niin pääsee sitten kertoilemaan omia kokemuksia sitten myöhemmin..
No mutta.. ovipahvit saat irti kun irroitat ruuvit oven reunoista (1kpl / puoli), sitten oven kahvasta (mistä oven siis saa kiinni). yksi ruuvi irti ja muoviläystäke pois. Sen alta paljastuu 2 kpl ruuveja... nostamalla ylöspäin nousee ovipahvi irti.
Tämän jäljeen johdot ja vaijeri irti. solumuovi sivuun ovipahvista ja sitten pitäisi näkyä listojen kiinnikkeet.
ja ja... jos on manuaaliset ikkunat niin sitten ne kahvat pitää ottaa pois tuossa ruuvi irroitus vaiheessa..
takaisin kasaus vaiheessa kannattaa käyttää vaikka sähköteippiä että saa ovilukitustapin (se mikä menee ylös-alas) menemään omaan koloonsa.. teippi kestää suht hyvin paikallaan ja tarkeeksi voimaa näyttäessä kuitenkin luistaa irti eikä katkea.
Se kojelaudan lista onkin sit jo työläämpi juttu... Itse otin mittariston ja hanskalokeron irti, sekä purin keskikonsolinkin käytännössä kokonaan. Siellä on pari kiinnikettä erittäin hankalasti keskellä listaa, puhallinsuuttimien kohdalla.
Tähän lienee jokin helpompikin keino jota en vain itse hokannut?
Mistä otat sähköt? haaroitatko johdot orkkis tupakansytyttimestä?
Itellä löytyi käsijarrunviereisen kotelon alta puhelinpistoke, siihen on aikoinaan voinut kytkeä ilmeisesti puhelimen, mallia raahattava!? käväs mielessä jos ottais siitä virrat tulevalle tupakansytytin hässäkälle.. en tosin oo viel mittaillu puskeeko edes virtaa..
Juu virroille otan sähköt orkkis tupakansytyttimestä ja meinasin kokeilla rakentaa niille jonkun valaistus systeemin kans. Idea elää kylläkin vielä, muutama ajatus on ja pitää kokeilla miltä se sitten näyttää.
Mittareille otan valojen sähköt viikseltä ja muuten taidan vetää virtalukon pohjasta, se menee vaihtoon nyt kans niin pitää räjäyttää koko kojetaulu :)
Niitä listojen niittejä katsoin, pitääkö ne hajottaa että saa irti vai mitenkä? Millä takaisin kiinni?
Tarkennuksena sitten tähän, listoissa on tapit mitkä tulee kojetaulun läpi. Takapuolelta löytyy sitten tappiin painettu "prikka" mikä ottaa kiinni hampaillaan tapista. Prikat lähtee tasapääruuvarilla nitkuttelemalla peräytymään.
Loppu autoteippi kesken ja kokeilin teipata listoja ikkunateipillä, taivutuksessa ei liima pidä. Nousee irti, eli ikkunateipin liima ei ole riittävä taivutuksiin.
Milläs nuo ovipahvin muovikahvat lähtee irti (ne missä on ikkunan kytkin), että saa niiden takana olevat ruuvit irti? Ei ainakaan ihan helposti vetämällä (rikoin jo kuskin puolelta ne ruuvien paikat, kun en nähnyt niitä ruuveja). Ovipaffi lähti kyllä irti, ruuvit jäi peltiin kiinni muovikiinnikkeiden kanssa };) En halua repsikan puolelta niitä rikkoa.
Osta kaupausta audi a4 b5 korjausopas...itse olen kuluttanut sen 30e ja olen saanut sen avulla puolet sisustaa purettu hetkessä...tosin ei se anna kun suuntaa antavat opastukset tietyissä paikoissa, mutta ainakin tietää miten ne saa irti.
Onko teillä muilla käynyt siten, että kun on tarpeeksi purkanut asioita ja kasannut ne uudelleen nippuun, niin nitisee ja natisee joka paikassa, vaikka olisi kuinka hyvin kiristellyt paikat? Ruuvit ja niiden muovikierteet ei ainakaan montaa kertaa kärsi "irrotus-kiinnitys" jumppaa...
Muovi osat ovat siinä määrin p*skoja kun eivät tosiaan kestä kovin montaa irrotuskasaus sessiota. Mutta niitä voi aina kokeilla "tiivistää" kankaalla taikka jollain muulla viisaalla, samaan tyyliin kuin audin puhaltimen räppänät on tiivistetty.
Toinen parannus keino on se että käy koeajamassa sitä 2000-luvun "uutta" lada nivaa niin ei enään audin ininät häiritse :D
Tässä höpisin myös tuosta virran ulosotosta, sekin on valmis. Alkuperäisen tuhkakupin paikalle tulee ahto- ja seosmittari ja käsijarrun vieressä oli kuppiteline. Se pois ja tilalle rakensin valojen kera nuo ulosotot.
Comment