Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi S6 4.2 vm 96 ilmastointi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi S6 4.2 vm 96 ilmastointi?

    Onko kyseisessä autossa 1 vai 2 ilmastoinnin huolto venttiiliä?
    yhden vaan löysin lauhduttimen kyljestä

  • #2
    Toinen löytynee kompurasta.

    Comment


    • #3
      autodatan mukaan yläpuolella mutku ei oo..alapuolella jonkin näkönen liitin näky olevan ilman suojaa, siihen varmaan tarvii jonkun adapterin? oisko ollu joku R12?

      Comment


        #4
        Minulle ainakin pysty kunnon vehkeillä tekemään huollon yhden venttiilin kautta... autodata näytti että kaksi venttiiliä olisi, mutta koskaan ei sitä toista löydetty.... R134 oli siis minun vehkeessä kylmäaine jo ...

        Comment


        • #5
          joo mullakin on R134 aineena, ainut selvä vent.minkä löysin ni oli lauhduttimessa..

          Comment


            #6
            Samassa paikassahan se vanhemmassakin ässässä on... Siitä nuo Volvopro:n poijaat huolti ...Tuumaili tuttu asentaja vain että hieman hitaampi mutta onnistuu....

            Tosiaan data näytti että toinen liitin olisi jossakin kompuran lähellä...Mutta en minä ainakaan koskaan löytänyt oikeaa :) Voi olla että olisi pitänyt purkaa enemmän...

            Hyvin tuo huolto sujui yhdenkin venttiilin kautta. Taisi olla vaan ettei ihan kaikkea vanhaa tavaraa saanut pois...tms.

            Comment


            • #7
              Pitää kokeilla tehä tuo huolto yhden vent. kautta..

              Comment


              • #8
                Tuohon perhevankkurin r134 järjestelmään tehtiin yhden venan kautta huolto, ei ongelmia.

                Comment


                • #9
                  Kyllä tuon "huollon" voi tehdä yhden venttiilin kautta yhtä hyvin vaikkakin ehkä hitaammin.
                  Yleensä jos on vain yksi venttiili, niin se on matalapaine puolella ja juurikin kompuran lähellä tai kompurassa itsessään.
                  Jarin löytämä venttiili lauhduttimessa on todennäköisesti juuri tuo korkeapaine puoli (kompuran jälkeen).
                  Viimeksi muokannut jkari; 16.5.2009, 23:33.

                  Comment


                  • #10
                    Eikös lauhduttimet ole vähän eri näköiset r12 ja r134. Mut ei kai r12 ole kuin ihan alkupään ursseissa.

                    Comment


                    • #11
                      noni tuli tehtyy huolto yhen venttiilin kautta ja rupes imastointiki puhaltamaan kylmää. aika lopussa oli aineet 180g tuli vaan pois ku 750g on täynnä.

                      Comment


                      • #12
                        Käytin S-kutosen ilmastointi huollossa eilen. Ottivat ainetta pois 659g ja tilalle 550g. Mikähän on oikea täyttömäärä kun konehuoneesta ei tietoa löydy? Täyttömasiina oli uusi Boshilainen automaatti härveli ja huolto tehtiin edestä kennon liittimestä.

                        Joutui vielä maksamaan siitä että ottivat kylmäainetta itselleen.
                        Järkee vai ei???

                        Comment


                        • #13
                          Vähältä kuulostaa tuo 550g. Uskoisin, että tuo 750g olisi normaali.
                          Omaan 80 menee 650g ja 100:seen menee 750g (+50g).
                          Joskus noi automaattien tietokannat eivät pidä paikkaansa. Tämä todettu yhdellä merkillä.
                          Liian vähäinen täytös heikentää tehoa ja saattaa jäätää höyrystinkennon.
                          Kannattaa selvittää oikea täyttömäärä ja käydä valittamassa jos eroa.
                          Autoliikkeet eivät veloita erikseen kylmäaineesta, joten tuskin hyvittävätkään jos määrä olisikin eri.

                          Comment


                          • #14
                            Joo liian vähän on. 750-800g näyttää taulukko.

                            http://www.kaha.fi/category.php?cid=55

                            Comment

                            Working...
                            X