Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Avant 100 2.8i Sähkövikako?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi Avant 100 2.8i Sähkövikako?

    Juu no niin entisenä ooppelin omistajana laitoin tässä viime viikolla audin eli uusi auto minulle.

    Vikana nyt tuli:

    Viimeviikon lauantaina kaikki pelasi normaalisti. Piti soittimen vaihto suorittaa sitten sunnuntaina + pesua jne. No kaikki ne suoritin ja kaikki pelas normaalisti. Sit illalla huomasin kun menin autoon et ei nopeusmittarin taustavalo pala eikä bensamittarin. Mutta kierrosluku mittari palo ja moottorin lämpötilamittari. Sitten ilmastoinnin tietokoneen valo palaa normaalisti kun ei laita valoja päälle mutta kun laittaa valot sen pitäisi himmentyä hiukan. Mutta menee pimeeksi kokonaan :(. Katsoin sulakkeet mikkä on kojetaulun päässä. Mitäs sulakkeita kuskinjalka tilassa on? Voisiko olla jokin sulake palannut? Rele?.

    Unohin mainita et pitkien valojen näpäytyskään ei toimi enää toimi LA ja SU pelasivat. Minkälainen homma on vaihtaa taustavalot jos ovat palannut?

    Toinen vikatsu on et tuuletin pitää vikinää kone kuumana. Siis sisäpuhaltimen tuuletin kuuluu jostain keskeltä kojelaudan uumenista. Tuulettimen laakeri vaatis rasvaa?

  • #2
    syy saattaa johtua nyt siitä uudesta radiosta. Oliko sinulla alkuperäinen Audi Gamma siinä ennen kiinni? Jos sinulla on Auto-check niin aulkuperäinen radio näytti/olisi pitänyt näyttää siinä auto-check näytössä kuunneltavaa radiokanavaa. Radiolle tulee yllättävän paljon liittimiä ja tietoja (mm. auton nopeustieto, himmennintieto jne). Ainakin ilmastoinnin valojen puute haisee siltä että himmennys ei toimi/on irti/ on oikosulussa. Se ettei pitkien valojen rele toimi haiskahtaa että olet saanut sähköt sekaisin. Onko varma ettet radiota askarressa ole repinyt jotain liitintä irti/raolleen? Siinä samasa liittimessä voisi olla valoviikseltä tuleva johto. JOhtoja kulkee mm. radion ja mittarin välillä.

    Polttimoiden vaihto on aika helppoa. Ratti irti. Mittarin ruuvit irti. Mittari irti. Huomaa että polttimot on kannallisia joita ei voi pelkkää lamppua vaihtaa vaan vaihdetaan kannan kanssa. Varmistu että saat nimenomaan VAG kannalla yhteensopivia lamppuja. Saa tarvikkeena esim motonetistä tai alkuperäisenä. Monet lähellä samannäköiset ei toimi luotettavasti!

    Tuulettimen laakerin vinkuminen on tyyppivika ja tosi paha rasti korjata. Pitää purkaa puoliautoa... Yleensä on suositeltu moottorin leikkaamista irti kotelosta kuin kotelon purkua. Haulla löydät asiaan lisää. Tuuulettimen moottori on tuulilasin edessä ulkopuolella mustassa kotelossa. Yksi itse käyttämäni keino oli että leikkaisin varovasti reilusti luukun koteloon josta pääsin spreyjaan rasvaa laakereille. On auttanut aika pitkään. Luukku siiten esim. imanstointiteipillä kunnolla kiinni.

    Comment


      #3
      Siinä oli aivan tarvike soitin kiinni. Joku eltan cd-soitin. Ainoat johdot mitä entisessä soittimessa oli kiinni oli virta ja maa + antenni. Mutta entisessä soittimessa on kyllä joku mustaboksi luultavasti sulake tai jtn. Juu huomasin tossa myös että tuulilasin edessä tohonkin autoon on leikattu reikä koska ilmastointi teippiä siinä mustanlaatikon päällä oli ainakin =).

      Minä nyt koitan entistä soitinta vielä jos se pelittäs

      Ennen asennusta kyllä katsoin mikä on virta ja mikä on maa. Sähkökynällä varmuuden vuoksi.

      Luulin ensiksi kyllä itsekkin että autossa ois iso liitin mikä vaan tökätä kiinni. Mutta ei kaikki piuhat katkastu yksittäin. Niitä on sitten tosi kiva alkaa testailee :)

      Juu tässä mustassapikku lootassa entisessä soittimessa on ground + memory back up. Pinkki ja musta johto.

      Comment


        #4
        Yritin myös ottaa erillisen maadotuksen rungosta jos ois auttanut mutta ei vaikuttanut.

        Tässä voisi auttaa myös se jos jollakulla on tiedossa johtoen värit + tarkoitukset.

        Siellä on ainakin kaksvärisiä irrallaa aikapaljon tai voin katsoa ja laittaa mitkä eivät ole käytössä.

        Comment


          #5
          Dodii otin tossa huvikseni ilmastoinnin tietokoneen irti, 1 polttimo oli kyllä palannut. Mutta tietäkseni tossa on kaks polttimoa "himmentämiseen" ja 2kpl kirkkaanpaa. Kirkas tausta eli ei valot päällä toimii mutta kun laittaa valot pimenee täysin polttimoihin ei tullu virtaa sivunmaiset polttimot ei siis pelaa, "keskellä oleviin tuli kyllä virta". :>

          No tässäpä näitä ylimääräsiä johtoja jotka ovat irtonaisina kun soittimen irti ottaa.

          Vaalean sininen kaks värinen
          Sini valkoinen kaks värinen
          Sini ruskea kaks värinen
          Puna valkoinen kaks värinen
          Ruskea "aika paksu" yks värinen
          Ruskea valkoinen kaks värinen
          Harmaa sininen. kaks värinen
          Valkoinen yks värinen
          Vaalean sininen yks värinen

          Nuo kaks väriset on tosi ohuita, ruskea oli paksuin.
          Luultavasti alkuperäisten kaiuttimien johtoja nuo kaks väriset.
          Sitte tuo Vaalen sininen oli aika jänskä, kun ottaa jalkatilasta suojan pois siellä on jtn releitä jne.
          15Ampeerin kohalle oli vedetty Vaalean sininen vähä matkaa kun seuras oli sulake välissä. Ja se johto tulee sinne irtonaisena missä on soitin.

          Eli jos joku nyt jtn selvää sai niin jees :)

          Comment


            #6
            Nii tosta jos ottaa ratin irti niin tuleeko huomioida jtn kun siinä on Airbag

            Comment

            Working...
            X