Aika monta ilmastointithreadia kahlasin läpi, mutta kun omat ongelmat ovat aika spesifejä päätin avata uuden.
Auto täytti maaliskuun lopussa kaksi vuotta, joten periaatteessa takuu on förbi. Ilmastoinnin ongelmat ilmenivät kuitenkin heti ensimmäisenä kesänä ja niitä on yritetty "korjata" jokaisessa huollossa tuloksetta, joten näytelmä jatkuu. Tänään on varattu taas kerran aika Herttoniemen AC:lle.
Ilmastointi toimi(i) näin: Aluksi kaikki on ok, lämmintä alkaa pukata heti, kun sitä on saatavissa, lämmönsäätö tapahtuu automaattisesti. Mutta noin puolen tunnin ajon jälkeen alkaa puhaltaa kylmää, ja termaria on pakko säätää lämpimämmälle, jopa max lukemaan saakka. Manuaalinen säätö ei tahdo onnistua, kaikkea on kokeiltu.
Vikakoodeja on tietty luettu joka kerta ilman tulosta ja perussäädöt tehty ilman kummempaa vaikutusta. Viimeksi huollossa tehtiin "jotain", ja ilmastoinnin toimintatapa muuttui siten, että jollain pitemmällä matkalla se jopa tuntui ihan normaalilta. Kunnes taas alkoi tavanomainen kylmäpuhallus. Lisäksi on ilmennyt, ettei kylmää ole tarjolla silloin, kun sitä tarvittaisiin liikkeelle lähtiessä, vaan lämmintä pukkaa kunnolla, ehkä juuri sen puoli tuntia, minkä jälkeen taas voi tulla mitä vaan.
Voi hyvin olla, että maahantuoja on jo nöyrtynyt tilaamaan uuden ohjainlaitteen, josta oli viimeksi huollossa puhetta. Palaan asiaan huoltokeikan jälkeen.
Auto täytti maaliskuun lopussa kaksi vuotta, joten periaatteessa takuu on förbi. Ilmastoinnin ongelmat ilmenivät kuitenkin heti ensimmäisenä kesänä ja niitä on yritetty "korjata" jokaisessa huollossa tuloksetta, joten näytelmä jatkuu. Tänään on varattu taas kerran aika Herttoniemen AC:lle.
Ilmastointi toimi(i) näin: Aluksi kaikki on ok, lämmintä alkaa pukata heti, kun sitä on saatavissa, lämmönsäätö tapahtuu automaattisesti. Mutta noin puolen tunnin ajon jälkeen alkaa puhaltaa kylmää, ja termaria on pakko säätää lämpimämmälle, jopa max lukemaan saakka. Manuaalinen säätö ei tahdo onnistua, kaikkea on kokeiltu.
Vikakoodeja on tietty luettu joka kerta ilman tulosta ja perussäädöt tehty ilman kummempaa vaikutusta. Viimeksi huollossa tehtiin "jotain", ja ilmastoinnin toimintatapa muuttui siten, että jollain pitemmällä matkalla se jopa tuntui ihan normaalilta. Kunnes taas alkoi tavanomainen kylmäpuhallus. Lisäksi on ilmennyt, ettei kylmää ole tarjolla silloin, kun sitä tarvittaisiin liikkeelle lähtiessä, vaan lämmintä pukkaa kunnolla, ehkä juuri sen puoli tuntia, minkä jälkeen taas voi tulla mitä vaan.
Voi hyvin olla, että maahantuoja on jo nöyrtynyt tilaamaan uuden ohjainlaitteen, josta oli viimeksi huollossa puhetta. Palaan asiaan huoltokeikan jälkeen.
Comment