Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ECU sippas, tarina ja kysymys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ECU sippas, tarina ja kysymys

    Siskonmies lähetti A6 1.8 t.n viallisen motor control unitin korjaukseen kotkalaiseen elektroniikka yritykseen. Yrityksen ydinosaaminen on kuitenkin mitsubishin ecu:t mutta omistaja vakuutti osaavansa korjata myös muita ecuja. Kyseinen yritys otti ecun vastaan ja ilmoitti hoitavansa korjauksen mahdollisimman nopeasti.
    3 kuukauden jälkeen kyseinen yritys katosi kartalta = ei siis vastaa sähköposteihin eikä puheluihin. A6 audi ilman ecua ja varsinkin tietoa mikä ecun varaosanumero on sai hetkessä varaosa-auton statuksen. Kaveri otti yhteyttä keminmaan pörhöön joka on paikallinen merkkivaraosamyymälä, siellä he yrittivät jäljittää ecua runkonumeron perusteella. Jäljitys päättyi siten että tyrkyllä oli ehkä ecu joka saattoi olla oikea värkki.
    Onnekseen kaverini muisti vag.com printit jotka olin tulostanut taannoin moottoriohjainyksikössä olevan herjauksen vuoksi.
    Kyseisessä printissähän on ecun varaosanumero tämän numeron avulla löysimme ruotsin hajoittamoilta 30 kpl kyseisiä ecuja. Nyt varsinainen kysymys miten aktivoidaan automaattilaatikon olemassaolo eculle ? nimittäin samainen osa sopii molempiin yhdistelmiin ja tilaamani ecu on purettu manuaalilaatikon omaavasta a6.sesta.

  • #2
    Uskoisin, että ei mitenkään.
    Laatikolla on oma boksinsa, joka sitä ohjaa ja automaattivaihteisessa autossa oma johtosarjansa, jonka avulla yhteys välillä ecu <-> automaattilaatikon boksi pelaa.

    Comment


    • #3
      Lastutus on myös edessä, koska automaatissa on erilainen ohjelma kuin manuaalissa.

      Comment


      • #4
        Lastuttaa ei tartte, mikäli tosiaan on niin että samalla osanumerolla oleva boksi käy sekä manuaaliin että automaattiin.

        Softa ei siis muutu, ainoastaan ecun koodausta muutamalla sille kerrotaan kumpi on jatkeena. Onnistuu vag-comilla esim. Interventtiilistä löytää oikeat koodaukset, mutta tod näk vag-com osaa nekin kertoa suoraan.

        Comment


        • #5
          No niin ruotsista tuli oikealla varaosalla varustettu ECU. Kaikki näytti toimivan ennen käynnistystä ok eli vaihdelaatikkotieto tuli oikeana moottori ecusta luettuna. Mutta eiköhän käynnistyksenesto pilannut ilomme eli sehän estää käynnistyksen. Vac.com tietäjät onko mahdollista että moottoriojaineculle täytyy muuttaa jokin parametri vai mikä meni pieleen????

          Comment


            #6
            http://wiki.ross-tech.com/index.php/...#Immobilizer_I

            Pääsiskö tuolta eteenpäin.

            Comment


            • #7
              Eipä ollut apua kun ei ole pin.koodia jolla pääsisi ajoneston sisälle . Aika hankalaksi menee.....

              Comment


              • #8
                Minkä ikäinen?

                Comment


                • #9
                  Autohan on vuosimallia 99

                  Comment


                  • #10
                    Tässä tämä ohje minkä avulla selvittiin kuiville
                    1. Install the new ECU in the car
                      [Select]
                      17 - Instruments]
                      [Adaptation - 10]
                    2. Leave channel at "00"
                      [Read]
                      [Save]
                    3. [Done, Go Back]
                      [Close Controller, Go Back - 06]
                      [Exit]
                    4. Turn ignition OFF for 15 seconds. Start vehicle.

                    Comment

                    Working...
                    X