Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vika Audi A4 B7 -05 automaatti-ilmastoinnin kanssa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vika Audi A4 B7 -05 automaatti-ilmastoinnin kanssa

    Eli kävin tuossa vilaisemassa yhtä A4 B7 -05, jossa oli ongelmaa automaatti-ilmastoinnissa sisäkierron kanssa.
    Eli kun sisäkierto menee päälle/laitetaan päälle menee kaikki "ilmasuuttimet" kiinni eli autoon ei tule ollenkaan ilmaa mistään.

    Vikakoodiksi antaa:
    00735 (-009)
    Potentiometer in positioning motor for air recirculation flap (G143) (8E1 820 511 D)
    -Static - Adaption limit exceeded

    Tuli myös purettua esiin tuo säätömoottori hanskalokeron alta ja mittailtua sitä ja testattua moottorin toiminta. Moottori pyöri 12voltilla normaalisti ja äänettömästi kumpaankin suuntaan.
    Potentiometri puhdistettiin ja sekin vaikutti ihan ehjältä, arvoiksi antoi kumpaankin suuntaan tasaisesti 0-4470 ohmia (varmaan ihan oikeat lukemat?).

    Yritin myös poistaa tuota vikakoodia useasti, mutta se ei vaan suostu ainakaan tuolla MaxScanin laitteella lähtemään pois ollenkaan vaan palaa heti poiston jälkeen takaisin oli ilmastointiyksikkö missä asennossa tahansa (on/off/sisäkierto), kaikki muut vikakoodit kyllä poistuvat heti kun vikakin poistuu.

    Mihinköhän tuo vika voisi viitata, voisiko olla huono juotos ilmastointiyksikössä, johdoissa vai onko vika siltikin tuossa säätömoottorissa ?
    Ihmetyttää vain kun tuo ettei koodi poistu vaikka koko moottori olisi irti liittimestään.

    Voisiko tuo vaatia ilmastointiyksikön uudelleenkoodauksen pelkästään vai mihinköhän tuo "sopeutus arvojen ylitys viittaa"?
    Ideoita kellään tähän vikaan ?

    #2
    Veikkaus: pitää ensin ajaa ilmastoinnin läppien peruskalibrointi lävitse.

    Comment


      #3
      Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
      Veikkaus: pitää ensin ajaa ilmastoinnin läppien peruskalibrointi lävitse.
      Onnistuuko tuo ilmastointiyksikön namiskoilla jotenkin vai vaatiiko VAG-Commin ?

      Comment


        #4
        VAG-com. Ei taida akunkaan irrotus ~vartiksi nimittäin auttaa.

        Comment


          #5
          Löysin VW: lle ohjeen netistä, mutta toimisikohan tuo Audiinkin:
          "Climatronicin (VW) pystyy kalibroimaan "kotikonstein" itse. Painaa Econ ja "tuuletus kasvoille" nappia samaan aikaan hetken, niin kalibrointi alkaa, kestää vajaan minuutin. "

          Täytyykin pistää testiin tuo homma

          *EDIT: Eipä löytynyt mitään näppäinyhdistelmiä tuolle ohjausyksikölle jolla olisi saanut jotain ruutuihin näkyville tms.
          Viimeksi muokannut Blodshed; 16.4.2009, 17:49. Perustelu: Testattu: EI TOIMI Audiin

          Comment


            #6
            Auto kävi Centterissä ja tuomioksi tuli että ohjainyksikkö pitäisi vaihtaa eli olisi viallinen ja varmuudeksi tuo läppämoottorikin olisi hyvä vaihtaa. Korjaustoimet pyydettiin puhelimessa lopettamaan siihen koska uusi yksikkö maksaa reilut 900 euroa ja läppämoottori reilut 150 euroa + työt päälle.

            Ihmetys tosin oli suuri kun auto otettiin ajoon Centterin pihalta kaikki toimi normaalisti ja toimii edelleenkin ihan normaalisti ilman ongelmia. Vikakoodejakaan ei ole ilmestynyt uudelleen muistiin.
            Mitään osia ei tiettävästi ole vaihdettu autoon tai jos on niin ominpäin ja ilmaiseksi.

            Hinnassa maahantuoja lupasi tulla jälkikäteen vastaan 2/3 osan hinnalla vaikkei Takuu olekaan voimassa, mutta virhevastuun piiriin kuuluu. Samalla puhelimessa huoltoon kerrottiin että kaikki toimii tälläkin hetkellä normaalisti ja linjan toisessa päässä hieman ihmeteltiin.
            Homma siis jäi tässä vaiheessa kuitenkin tähän kun vikaakaan ei tällä erää enää ole.

            Comment

            Working...
            X