Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Laserline sekoilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Laserline sekoilee

    Mitäköhän kannattaisi Laserline 989 hälyttimen kanssa tehdä. Syksyllä se hälytti ensimmäisen kerran turhaan, oltuaan asennettuna kuusi vuotta samassa autossa.
    Koodi oli (kuusi välähdystä) akkuvarmennuksesta.

    Kuormitin ja mittasin hälyttimeen tulevat virtajohdot ja ne vaikuttivat olevan kunnossa.
    Näin ollen ymmärtääkseni tuollaista koodia ei olisi voinut edes syntyä.

    Viikko sitten aktivoitui hälytin itsestään hetki sen jälkeen, kun olin auton sammuttanut. Tuo tapahtui nopeammin kuin 30sek tai 40 sek, jolloin ajonesto tai itsestään päälle kytkeytyminen uudelleen pitäisi tapahtua.
    Ja hälytin meni siinä vaiheessa päälle, kun avasi oven. Mutta en ole varma, oliko sillä oven avaamisella vaikutusta, vai oliko se vain tietty aika, kun virrat sammuttaa.
    Tuossa kun on tietty rutiini, virrat pois ja ovi auki jne.

    Navigaattori oli autossa kyydissä ja se oli päällä. Se oli ainoa normaalista poikkeava juttu, kun vika ilmeni.
    Vika toistui vielä samalla reissulla muutaman kerran perä jälkeen. Sitten alkoi taas toimimaan.
    Autoa on säilytetty tallissa, joten hirveää tulvaa ei pitäisi missään olla.
    Kosteutta varmaan jossain määrin kuitenkin.

    Ohjainlaitteen avasin jo syksyllä ja se näytti silmämääräisesti olevan kuiva, puhdas ja muutenkin ihan virheettömän oloinen.
    Myös hälyttimen oman akun mittasin ja siellä oli jännitteen lisäksi minusta myös virtaa tallella.

    Maahantuojalle soitin jo syksyllä ja kertoivat, että vanhaan johtosarjaan ei ole saatavissa uutta, sopivaa hälytintä.
    Toisaalta ei kuitenkaan haluaisi pitää autossa hälytintä, johon ei ole 100% luottamusta.

    Olisiko arvioita, mitä tuommoiselle kannattaisi tehdä, vai kannattaako mitään?

    Kytkentäkaavio hälyttimelle.

    #2
    Myös hälyttimen oman akun mittasin ja siellä oli jännitteen lisäksi minusta myös virtaa tallella.
    Anteeksi kuinka?
    Eiköhän se akku ole vaihtokunnossa jos kerran akkuvarmennuksesta herjaa. Toisaalta laserline monien muiden hälytuotteiden tapaan tulee italiasta, joten ei liene ihan ikuinenkaan.

    Comment


    • #3
      Niin, mittasin hälyttimen akusta jännitteen, joka oli normaali ja sen lisäksi kuormitin akkua, ja siellä oli selkeästi vielä puhtia tallella.
      Oletan, että viallinen akku voi pitää vielä jännitteen ylhäällä, mutta kuormitettaessa se notkahtaa.
      Eli se ei ollut mittaushetkellä tyhjä, joten koodi tuntui aiheutuvan jostain muusta syystä.

      Onhan akulla kyllä ikää jo ainakin 9 vuotta, mutta sen vaihto kokeilumielessä on hankalaa, koska tuohon ei akkua saa erikseen. Pitää soveltaa jostain yleisakusta.

      Mietin myös, voisiko koodille olla jokin muu selkeä tarkoitus. -Tilanne, jossa hälyttimen kuuluisikin antaa tuo koodi. Jännitteen alenemiselle on oma koodinsa (yksi välähdys) ja se on lisäksi kytketty pois päältä, johtuen flektin jälkijäähdytyksestä kesäisin.

      Comment


      • #4
        Harmi kun minulla ei enään ole ehjiä piirikortteja kyseiseen malliin tallella. Heitin kaikki korjatut romukasaan uusien akkujen kera :(
        Noita aikoinaan tuli myytyä ja asenneltua autoihin, mutta ei onneksi enään!

        E:Jotain kansioita saattaa varastolla vielä olla? Voin huomenna vilkaista löytyykö!
        Viimeksi muokannut Murre; 11.4.2009, 23:53. Perustelu: lisätty infoa

        Comment


        • #5
          Vai niin, veistä haavassa vain pyöritellään. :)
          Mahtoikohan löytyä mitään mielenkiintoista kansioista.
          Mitäs noista yleensä hajoaa. -Onko jotain tyypillistä oiretta ja sille syytä ilmennyt?

          Comment

          Working...
          X