Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Apuja vikakoodeihin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Apuja vikakoodeihin

    Asiantuntijat voisivat hiukan auttaa seuraavien vikakoodien tulkinnassa:

    Eli moottorissa
    Address 01: Engine (AUK) Labels: 06E-910-559-BKH.lbl
    Part No SW: 4F1 910 559 N HW: 4F1 907 559
    Component: 3.2l V6 FSI 0030
    Revision: --H15--- Serial number:
    Coding: 01050003190F0120
    Shop #: WSC 02325 785 0020

    000632 - Fuel Injector #6 (N84): Contribution/Balance Fault
    P0278 - 006 - Short to Plus
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 5
    Reset counter: 40
    Mileage: 59474 km
    Time Indication: 0
    Date: 2009.01.18
    Time: 12:18:48

    Freeze Frame:
    RPM: 1184 /min
    Mass Air / Rev.: 212.6 mg/str
    Temperature: 90.0°C
    Part Throttle
    Load: 33.7 %
    Speed: 5.0 km/h

    000617 - Fuel Injector #3 (N32): Contribution/Balance Fault
    P0269 - 006 - Short to Plus - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 2
    Reset counter: 12
    Mileage: 59823 km
    Time Indication: 0
    Date: 2009.01.29
    Time: 15:01:30

    Freeze Frame:
    RPM: 704 /min
    Mass Air / Rev.: 125.3 mg/str
    Temperature: 75.0°C
    Idle
    Load: 20.8 %
    Speed: 0.0 km/h

    Sekä
    Address 07: Control Head Labels: Redir Fail!
    Part No SW: 4F0 910 769 A HW: 4F0 035 769 A
    Component: MMI Cockpit H35 0010
    Revision: C51100DE Serial number: AUZ6Z3EC4B19U1
    Coding: 0504002
    Shop #: WSC 02331 785 00200

    Part No: 4F0 910 609 E
    Component: Bedienteil MMIC6H08 0050

    1 Fault Found:
    02095 - Component Protection Active
    000 - - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 5
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 59847 km
    Time Indication: 0
    Date: 2009.03.14
    Time: 13:10:51

    Sekä vielä tässä
    Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
    Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
    Component: J0644 BEM H12 0590
    Revision: 00000000 Serial number: 00000000173689
    Shop #: WSC 14500 205 68491

    Part No: 4F0 915 105 C
    Component: von VA0 1511300412
    Coding: 344630393135313035432056413031353131333030343132
    Shop #: WSC 00000 384 00290

    2 Faults Found:
    02272 - Quiescent Current Stage 1
    000 - - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 7
    Fault Frequency: 9
    Mileage: 59847 km
    Time Indication: 0
    Date: 2009.03.19
    Time: 17:48:02

    02273 - Quiescent Current Stage 2
    000 - - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 7
    Fault Frequency: 7
    Mileage: 59847 km
    Time Indication: 0
    Date: 2009.03.19
    Time: 17:57:29

    Autolla on ajettu nyt 61000 km ja viat on näköjään tulleet edellisen omistajan aikana tai paremminkin autoliikkeessä koeajojen aikana. Lieneekö viat sitten enää päällä? Mitä noiden kanssa pitäisi tehdä?
    Viimeksi muokannut projph; 9.4.2009, 19:01.

    #2
    Ensiksi nollaus, tarkasteluun tuleeko ne uusiksi esille esim. päivän ajon jälkeen. Jotenkin tuntuu sähkön vajeelta nuo viat. Huom tuntuu.. en osaa oikeasti sanoa ;) Olisikohan voinut olla akku hiukan vähäsillä varauksilla..

    Comment


      #3
      Kun löytyy vikakoodi akkujännitteen alhaisuudesta, muihin vikakoodeihin ei kannata suoralta kädeltä luottaa vaan ensin nollata kaikki ja katsoa mitä palaa. Vajonnut akkujännite kun saa aikaan merkillisiä asioita elektroniikassa.

      Tämä on näin uusi peli ja näemme erittäin hienoa tilannedataa vikakoodin ilmenemishetkestä. Sen perusteella noista voi lukea, että kaikki koodit ovat tulleet varsin eri aikoina. Nuo Quiescent Currentit (=lepovirta?) on tullut pari kuukautta noiden suutinkoodien jälkeen eli eivät liity kyllä suoraan toisiinsa.

      Mutta eipä noista mikään ole kovin tuore tapaus. Kuukausi sitten tullut viimeisimmät, jos kellot on oikeassa ajassa. Tallentaa nuo ylös ja nollaa pois. Sitten katsoo, jos jotain palaa.

      On muuten ihailtavan tarkkoja nuo "aikaleimat" mitä saa ulos uudemmissa peleissä.

      edit: Vai kertooko tuo aikaleima nyt vain sen milloin tuli ensimmäisen kerran vikakoodi? Kun tuo frequency kertoo nimittäin kuinka usein koodi on tullut.
      Viimeksi muokannut jasso; 9.4.2009, 22:59.

      Comment


      • #4
        Vai kertooko tuo aikaleima nyt vain sen milloin tuli ensimmäisen kerran vikakoodi? Kun tuo frequency kertoo nimittäin kuinka usein koodi on tullut.
        Sitä minäkin pähkäilin, mutta sehän selviää kun nollaan tilanteen ja seuraan tuleeko virheet takaisin.

        Comment


        • #5
          Ross-Techin ohjeissa sanotaan seuraavaa tuosta Reset Counter -hommasta:

          The Reset counter is a number that has been pre-assigned to each fault, with the number of problem-free driving cycles before the fault presumably clears itself. Each time a driving cycle occurs, and the conditions sufficient to trigger the fault do NOT occur, then the reset counter should go down by one. So if you have a fault with a Reset Counter of 40, if the controller goes through a problem-free driving cycle then that number should go down to 39.
          Eli tuostahan pitäisi ymmärtää, että 'virheettömien' ajojen jälkeen tuon laskurin pitäisi pikkuhiljaa nollaantua. Vaan eipähän ole nollaantunut, eli viat on ilmeisesti päällä. Olisiko näin?

          Comment


          • #6
            Viat tuli kuitattua ja nyt on ajeltu jo paria sataa kilometriä. Uusi scannaus ei tuonut vikoja takaisin, joten ongelmat on näemmä ohitettu tällä kertaa. Seuraillaan tilannetta.

            Comment


              #7
              Miten seuraavia vikakoodeja pitäisi lähteä korjaamaan? Auto on A6 4F 3.0TDI. Koodit palaavat nollauksen jälkeen.

              -------------------------------------------------------------------------------
              Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
              Part No SW: 4F0 910 401 N HW: 4F0 907 401 B
              Component: 3.0L V6TDI G000AG 0030
              Revision: --H01--- Serial number:
              Coding: 0011372
              Shop #: WSC 02334 785 00200

              1 Fault Found:
              005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction
              P1545 - 002 - Lower Limit Exceeded
              Freeze Frame:
              Fault Status: 01100010
              Fault Priority: 0
              Fault Frequency: 9
              Mileage: 162712 km
              Time Indication: 0
              Date: 2011.03.18
              Time: 17:02:34

              Freeze Frame:
              RPM: 756 /min
              Torque: 39.0 Nm
              Speed: 0.0 km/h
              Voltage: 14.14 V
              Duty Cycle: 26.0 %
              Bin. Bits: 000
              Mass Air / Rev.: 522.9 mg/str

              Readiness: 1 1 0 0 0

              -------------------------------------------------------------------------------
              Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
              Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
              Component: ENERGIEMANAGER H12 0490
              Revision: 00000000 Serial number: 00000000056656
              Shop #: WSC 38458 123 80931

              Part No: 4F0 915 105 D
              Component: von VA0 1506160319
              Coding: 344630393135313035442056413031353036313630333139
              Shop #: WSC 00000 384 00290

              1 Fault Found:
              02256 - Quiescent Current
              001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
              Freeze Frame:
              Fault Status: 00110001
              Fault Priority: 7
              Fault Frequency: 12
              Reset counter: 54
              Mileage: 163530 km
              Time Indication: 0
              Date: 2011.04.06
              Time: 22:51:05


              -------------------------------------------------------------------------------

              Comment


              • #8
                Auto A6 3.0Tdi 4F

                Mikähän näistä on todennäköisin moottorivalon (kelt) aiheuttaja,

                005658 1 syl. hehkutulpanpiiri

                005489 Vas. puolen moottorin tuki

                005445 Kaasuläpän valvonta

                005746 Tuuletinyksikön hallinta

                Suomennokset ovat huoltomiehen. Olisiko hehku pimeä ja aiheuttaako se moottori varoitus valon?

                Comment


                  #9
                  Todennäköisesti hehku aiheuttaa vikavalon. Lainaus Ross-Tech wikistä:

                  Possible Symptoms
                  Malfunction Indicator Light (MIL) active

                  Possible Causes
                  Glowplug for Cylinder 1 (Q10) faulty
                  Automatic Glow Time Control Module (J179) faulty

                  Possible Solutions
                  Check Glowplug for Cylinder 1 (Q10)
                  Check Wiring/Connectors from/to Glowplug for Cylinder 1 (Q10)
                  Check Automatic Glow Time Control Module (J179)

                  Comment


                    #10
                    oisko toi kaasuläppä,http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=005445

                    Comment


                    • #11
                      kaasuläppä sen valon sytyttääpi.

                      Quiescent Current = lepovirta, tarkemmin akun varaustila heikentynyt. Akku elämänsä ehtoopuolella tai liian paljon pätkäajoa.

                      Comment


                        #12
                        Tuo kaasuläpän vika johtuu huonosta materiaalista; läppää ohjaavan servomoottorin hammasratas ja kaasuläpän muovinen hammasrataskehä kuluvat niin että hammasrattaat eivät enää kohtaa toisiaan ja läppä ei pysty sulkeutumaan. Muutamalla satasella saa uuden kaasuläpän (ja vikavalon sammumaan), ellei sitten joku keksi teettää noita hammasrattaita kestävämmästä materiaalista.

                        Akun vaihto auttoi 02256 - Quiescent Current –vikaan.

                        Comment

                        Working...
                        X