Osaako kukaan neuvoa, mistä kannattaa lähteä kotikonstein etsimään vikaa, kun silloin tällöin kylmän auton käynnistyksen jälkeen moottorin lämpömittariin ei tule eloa, vaikka moottori lämpenee normaalisti ja ESP-merkkivalo syttyy? Nämä molemmat viat ilmenevät yleensä (aina?) samaan aikaan ja ongelma poistuu, kun (lämmenneestä) autosta sammuttaa virrat ja käynnistää uudelleen. Vika on ilmaantunut tänä talvena. Auto on A3 ja vuosimalli -04.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A3:n moottorinlämpömittari- ja EPS-merkkivalo-ongelma
Collapse
X
-
Ja täällä myös 04:ssa A3:ssa mystisiä ongelmia. Aina sillointällöin 2-3min ajon jälkeen ennenkuin moottorin lämmöt ehtii edes nousta heittää palamaan "Mittelkuhle" valot mittaristoon, samalla rupeaa flektit pyörimään max.nopeudella. Vika katoaa seisottamalla autoa 10min ja starttaamalla uudelleen. Öljyt ja jäähdyttäjän nesteet ok. No, nyt toissapäivänä oireili samalla tavalla heti käynnistysen jälkeen polttamalla "Mittelkuhle" valoa + flektit täysille ja valo ei katoa mitenkään. Otinpa akun irti ja "vika" katosi. Olisko tuosta moottorilämpötilan anturi menossa paskaksi vai missä vika??? Pitää ajaa tuo pääsiäisen jälkeen pajalle Leppäsuolle...
Comment
-
ESP-stä en osaa sanoa mitään, mutta lämpömittarin oikuttelu lähes poikkeuksetta on liittynyt moottorin yhden lämpötila-anturin toimintaan (toimimattomuuteen). Kys anturi (G62) ainakin kettuili omassa autossani, tuulettimet huusivat ajon jälkeen ja mittari näytti mitä sattuu. Korjauskokeilukaan ei alle 40euron hintaan ole kallis. Tämä tuplavika saattaisi taasen liittyä mittaristoon... mene ja tiedä.
Comment
Comment