Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sähkökaasu ei reagoi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sähkökaasu ei reagoi?

    Ongelmana on sellainen ,että tuossa velipojan autossa vw golf IV 1.4 (AXP) -01 lopetti kaasupoljin toimintansa ihan kesken ajon! vikakoodit on luettu ja tähän mennessä on vaihdettu: Kaasupoljin, kaasuläppä, kampiakselin asentotunnistin eikä ongelma poistu! vikakoodit luin ja tämmösiä koodeja antaa!

    16610.p0226
    Kaasuläpän asentotun. C virtapiirin vaihtelu välin/toiminnan ongelma

    18042.p1634
    kaasupolkimen asentotun. 2 signaalin liian korkea

    17852.p1444
    egr venttiilin asentotun. vaihtelu välin/toiminna ongelma

    16497.p0114
    imuilman lämpötilapiirin katkonainen toiminta

    16727.p0343
    kampiakselin asentotun. virtapiirin korkea jännite



    ja nöyrimmät anteeksi pyynnöt kun kyseessä ei ole audi :) ei vaan tuolla merkki foorumilla kukaan oikeen osaa auttaa niin josko täällä olis apuja?

    #2
    Varmista, että kaasupolkimen anturille tulee maa sekä syöttöjännite.

    Comment


      #3
      Eikös nuo joskus mene ohi käyttämällä kaapelit irti, että nollautuu? :)

      Comment


      • #4
        Jos tarkoitat akun kaapeleiden irroitusta niin ei ollut vaikutusta! olikohan 4-5 päivää irti kun ei ollut inspiraatiota tuon korjaamiseen! ja melkeen kaikkia mahdollisia liittimiä on kyllä muuten irroiteltu

        Comment


          #5
          Laturi ? Joskus aiheuttaa VAG-kulkineissa jotain hämäriä vikoja.

          Comment


          • #6
            Huomattiin tuossa uusi "hieno" ominaisuus! kun virrat laittaa päälle kaasuläppä on kiinni, kun painaa kerran jarrupoljinta niin kaasuläppä aukeaa täysille! ja jää auki, kun jarrua painaa uudelleen niin menee läppä kiinni. eli kaauläppää pystyy liikuttamaan ääriasennosta toiseen jarrua painelemalla!

            edit. Tietäiskö kukaan mistä saisin tuon (AXP) moottorin sähkökaaviot kun tuossa alfamerin kirjassa ei kyseiseen moottoriin löydy?
            Viimeksi muokannut hiltunen; 2.4.2009, 20:27.

            Comment


              #7
              Yhdessä tuttuni vanhemmassa bemarissa oli sama ilmiö, että kaasuläpät tottelivat vain jarrua. En kovin tarkkaan muista, mutta pääaivon (ECM tms.) vaihtamalla taisi korjaantua.

              Sun tapauksessa tuskin mikään "ecu-vika", mutta yo. bemarin tapauksessa oli tietokoneet saaneet lämpöä, kun katti oli käynyt ilmiliekeissä - ja samalla palanut muutakin.

              Comment

              Working...
              X