Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varashälyttimen testaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Varashälyttimen testaus

    Kuinka voisi testata A6:sen varashälyttimen toiminnan murtautumatta autoon? En ole kekannut onko siinä sisätilan seuranta, ainoa mitä siitä näkyy on vilkkuva valo kuskin ovessa lähellä peiliä. MMI:stä en löydä mitään hälyttimeen viittaavaa. Ilmeisesti hälytin on alkuperäinen (ei siis tarvike).

    #2
    Laita auto lukkoon silloin kun olet itse sisällä. Pysy muutama minuutti liikkumatta ja rupea liikkumaan autossa. Luulisi sisätutkien havaitsevan liikkeen auton sisällä.

    Comment


    • #3
      Yllä kuvatulla tavalla voin tosiaan testata sisätutkan olemassa olon, mutta kuinkas ovet testataan ulkoa käsin?

      Comment


        #4
        Suunnilleen sama proseduuri, mutta laitat hälyt päälle, odotat hetken ja vedät ovenkahvasta sisältä päin. Tällöinhän lukko aukeaa ja häly luulee, että auton ovi avataan ulkoapäin?

        Comment


          #5
          Samanhan voi testata kun jättää ikkunan auki. Ei tarvi sisällä käkkiä.

          Comment


          • #6
            Taitaa olla feikkiä koko hälytin, eli valo vaan vilkkuu ovessa. Sisältä ei saa ovea auki, jos laittaa avaimella lukkoon. On jokin turvatoimenpide. Sisätutkaa ei ainakaan ole, yritin heilua sisällä. Ohjekirjan mukaan takaluukun avaaminen avaimella pitäisi laukaista häly... ei kyllä laukaise. Ohjekirja neuvoo myös että jos kuljettajan ovi avataan avaimella niin muut ovet pysyvät lukossa ja mikäli avainta ei laiteta virtalukkoon 15 sekunnin sisällä, niin häly laukeaa. Ei toimi näin. Avaimella kaikki ovet lähtevät lukosta ja jos avainta ei laita virtalukkoon, niin ei tule hälyä.

            Comment


              #7
              Tietysti yksi vaihtoehtohan on selvittää huoltokirjan sisäkannesta löytyvien koodien perusteella se, että onko autossa hälytintä ollenkaan.. Mulla on A2:ssa ovessa vilkkuva ledi vaikka ei tehtaan hälyä ollutkaan.

              Comment


              • #8
                Tietysti yksi vaihtoehtohan on selvittää huoltokirjan sisäkannesta löytyvien koodien perusteella se, että onko autossa hälytintä ollenkaan.
                Ei ole hälyä, ei. Ovat laittaneet koristeeksi ledin, joka toimii aivan oikean oloisesti.

                Tässä PR-koodit:

                PRCode: 0G7 = Tiptronic
                PRCode: 0GG = emissions concept EU 4
                PRCode: 0JK = weight category front axle weight range 10
                PRCode: 0YH = weight category rear axle weight range 8
                PRCode: 1BA = standard suspension/shock absorption
                PRCode: 1KD = disc brakes, rear
                PRCode: 1LG = disc brakes, front
                PRCode: 1N3 = speed-related variable steering assist (Servotronic)
                PRCode: 1SJ = additional engine guard
                PRCode: 1XX = leather trimmed multi-function sports steering wheel w/ Tiptronic
                PRCode: 2K1 = reinforced bumpers
                PRCode: 3FA = without roof insert (standard roof)
                PRCode: 3L3 = manual height adjustment for front seats
                PRCode: 3NZ = rear seat bench unsplit, backrest split folding
                PRCode: 3Y0 = without roll-up sun screen
                PRCode: 4GH = windshield tinted with windshield sunshield
                PRCode: 4K4 = radio remote controlled central locking operated from inside and separate trunk release
                PRCode: 4KC = side and rear windows tinted
                PRCode: 4UE = airbag f. driver a. front seat passenger
                PRCode: 4X3 = side airbag front with curtain airbag
                PRCode: 5D7 = carrier frequency 868 MHz without panic button
                PRCode: 5RU = outer right rear view mirror: convex (large viewing field)
                PRCode: 5SL = outer left rear view mirror: non-spherical
                PRCode: 5TD = decorative aluminum inserts
                PRCode: 6XD = outer rear view mirrors: powered, heated
                PRCode: 7K0 = without tire pressure warning light
                PRCode: 7Q0 = without navigation device
                PRCode: 7X0 = without park distance control
                PRCode: 8ED = bi-functional headlight with gas discharge lamp, for driving on the right
                PRCode: 8GV = alternator 180A
                PRCode: 8Q3 = automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
                PRCode: 8Z5 = engine cooling system, type 1
                PRCode: 9Q2 = multi-function indicator/on-board computer with check control
                PRCode: C3Z = alloy wheels 7 1/2J x 17 offset 45
                PRCode: D2G = 6-cyl. gasoline eng. 3.2 L/184 kW 24V fuel-stratified injection base engine is T14
                PRCode: E0A = no special edition
                PRCode: F0A = no special purpose vehicle, standard equipment
                PRCode: J1U = battery 450 A (95 Ah)
                PRCode: Q1D = sports front seats
                PRCode: T14 = components for base engine, unit 06E.A
                PRCode: U1A = instrument insert with km/h speedometer,clock, tachometer and trip odometer
                PRCode: X1B = national sales program Finland

                Comment


                  #9
                  Käsittääkseni sen ledin tarkoitus on kertoa kaikkien ovenlukkojen olevan lukossa/ kunnossa. Näin ainakin aikoinaan passatissa vm. 1997.

                  Comment


                  • #10
                    Jep, ei liity mitenkään varashälyttimeen tuo ledi.

                    Comment


                      #11
                      IV Golfissa ei muuten onnistu hällärin triggaus tulemalla sisältä ulos. Hälyttimet asetettuna kun sattumoisin ovet ovat lukossa eikä kahvan vetely tee mitään. Jos taas painat napista ovet auki, menee hälytkin pois päältä. Ainoa tapa oli trigata konepellin mikrokytkimestä testaus. Konepelti aukoi ja sormella vain mikrokytkin pohjaan ja hälyt päälle. Pieni odotus ja sormi ylös.

                      Tai ainakin näin muistelin, että siinä tuo testaus oli astetta vaikeampaa, kun avaimella avatessakin meni aina hälytkin pois päältä.

                      Comment

                      Working...
                      X