Kuinkahan tuon hälyn kuuluisi toimia, auto 80 vm-93. Siinä alkuperäinen hälytin, ei kauko-ohjainta. Kun kääntää oven lukkoon niin tuuttaa mutta olen aukonut ovia ja konepeltiä niin ei kyllä hälyytä. Sisätunnistinta ei mielestäni ole. Käyttöohjekirjaa ei ole,pystyykö sen hälyn palauttamaan esim. tehd.asetuksiin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Miten häly toimii, Audi 80 -93?
Collapse
X
-
Omassa autossani(profiilin) ainakin kestää kymmenisen minuuttia ennen kun saa auton hälyttämään. Eli jos heti ovien lukitsemisen jälkeen rupee testailemaan niin ei tapahdu mitään mutta kymmenen minuuttia myöhemmin kun menee avaimilla esim.takakonttiin ennen kun on ovet avannut niin jo huutelee.. Voisiko olla saman henkinen sun autossa?
-
Sisätilantunnistimen saa testattua (ainakin B5:ssä sai..) siten, että jättää sisätilan lämmittimen pöhisemään autoon silloin kun se on lukossa. Anturit voisi löytyä B-pilarin yläosasta ja sisätutkien disablointinappi oli B5:ssä B-pilarin alaosassa.
Comment
-
Itelläni on -93 coupessa ilmeisesti tehtaan häly. Kaksi kertaa oon sen vahingossa saanut laukeamaan, ja kummallakin kerralla se on tapahtunut niin, että olen vetänyt ovenkahvasta heti kun olen avannut keskuslukon. Kun sitä sitten oikein yrittää saada laukeamaan, ei se tahdo onnistua.
Comment
-
Vanhan Audin hälyttimen toiminta
Eli Audi 90:sessä on Audin oma tehdas häly/ajonesto. Olen aina ihmetellyt mitä ne ajattelivat tehtaalla tuota suunnitellessaan. Kun avainta kääntää ovessa niin lukossa on ilmeisesti mikrokytkin joka kääntää hälyn pois (ja samalla tavalla myös kytkee sen päälle). No joitain vuosia sitten auto oltiin varastettu ja löytyikin pari päivää myöhemmin täysin kunnossa. Ilmeisesti lukko oltiin avattu toisella avaimella, jäätelötikulla tms. samalla kytkien hälytin pois. Sen jälkeen aloin pitää rattilukkoa joka pitänyt auton pihassa.
Nyt autosta oltiin lyöty kuskin sivulasi sisään ja uutta odotellessa kokeilin hyödyttääkö ovia pitää lukossa kun lukon saa kuitenkin auki nostamalla vivun ylös. Pistän hälyttimen päälle, avaan ikkunan kautta lukon jolloin keskuslukko avaa kaikki ovet ja avaan oven. Ja hälytin ei laukea. Mutta nyt jos koitan käynnistää autoa virtalukosta niin ei suostu käynnistymään ja hälytin alkaa huutaa ja pois sen saa pistämällä ovet lukkoon ja avaamalla uudestaan avaimella.
Eli täysin hyödytön kapistus. Ihmettelen vain kovasti miten Audi on voinut tehdä tuollaista roskaa kun varmasti tuon olisi voinut toteuttaa järkevämmin ihan 90-luvun alun tekniikallakin.
Ja vastaus mahdollisesti tulevaan kysymykseen, on Audin alkup.hälytin. Joskus purin konttia niin sieltä se löytyi Audin sarjanumeroineen.
Comment
Comment