Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RNS-E radion suhina ajettaessa parkkihallista ulos

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

RNS-E radion suhina ajettaessa parkkihallista ulos

Tuossa mun plussassa on RNS-E, ja sen radiossa on seuraava erikoisuus: ajan vaikkapa Espoon Ison Omenan parkkitaloon, ja Radio Rock soi häiriöttä kadulla. Ja on soinut koko matkan ilman suhinoita. Luonnollisesti parkkihallissa ääni alkaa suhista, ja lopulta katoaa. Tähän asti ymmärrän. Menen kauppaan.

Tulen kaupasta, ajan hallista ylös, ja samaa reittiä kotiin. Radio suhisee edelleen kadulla, ikäänkuin olisin siellä hallissa. Jos vaihdan eri kanavalle, ja sitten takaisin Rockille, kuuluu heti ilman suhinaa. Tässä ymmärrys loppuu.

Koska tämä suhinailmiö esiintyy myös muiden ihmisten ollessa autossa, vika ei ole päässäni. Onko kellään vastaavaa? Tai tietoa, miten korjattaisiin. On niin ufo vika, että kyse on oltava jostain softahommasta.

Ja ei, se ei riipu siitä, kuuntelenko Rockia vai Energyä. Energyllä suhina on samanlaista, joskin siellä taustalla kuuluu ärsyttävä teinibändi :)

Mulla sama "ongelma", eli sienee ominaisuus. Omalla kohdalla olen luullut, että johtuu siitä kun mulla on tuo köyhä takalasiantenni, eikä diversityä.

Sama ilmiö on kun menee missä tahansa radion kuuluvuusalueen rajoilla ja käyttää pikaisesti toisella kanavalla, niin ikääkuin radio virittäisi aseman paremmin kohdalleen kun laittaa takaisin alkuperäiselle kanavalle.

Voiskohan tuo viritin olla vähän liian "älykäs" eli yrittää hienosäätää taajutta huonolla kuuluvuusalueella, mutta sit kun taas kuuluu, niin ollaankin pielessä.

Pitäis kokeilla manuaalisesti virittää kanava ja tallentaa se. jospa se sitten ei yrittäs säätä sitä taajuutta tms.

taustalla kuuluu ärsyttävä teinibändi :)
    Harmi kun RNS-E virittää kaikki kanavat automaattisesti. Pitää yrittää kertoa Audin tuotekehitysosastolle, että kehittävät "ärsyttävä teinibändi"-suodattimen

Comment

Itsehän en toki ole tuota huomannut? Siis laisinkaan? Täytyy seurailla...

Comment

Siis et ole suhinan taustalta huomannut ärsyttävää teinibändiä? =)

Comment

Signaalin kadotessa RDS-viritin yrittää skannata samaa kanavatunnusta muilta taajuuksilta. Poista automaattinen kanavanseuranta käytöstä. (auto frequency tjs..)

Comment

Olli, kokeillaan.

Mutta miksei se automaaginen RDS-viritin tajua virittää hyvin kuuluvaa kanavaa kaupungissa?

Jos poistan tuon, jotta se toimii pk-seudulla, niin sitten se ei taas toimi matka-ajossa? Eli normaalistihan tuo kyllä hakee ihan luontevasti sen hyvin kuuluvan kanavan.

Comment

Se yrittää aikansa virittää, jonka jälkeen jää ruopimaan paikalleen(vajaavetoinen) riittävän signaalitason puutteessa

Comment

Working...
              X