Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 A6 -04 sähköt sekoilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C5 A6 -04 sähköt sekoilee

    Muutamana aamuna on tapahtunut yön seisonnan jälkeen seuraavaa:
    Keskuslukitus ei toimi avaimesta(patterit eivät tyhjät). Etuovi aukeaa lukkopesästä ja keskuslukitus toimii etuoven kytkimistä. Auto käynnistyy normaalisti (kerran on sammunut noin 5sekunnin jälkeen). Tämän jälkeen on keskuslukitus toiminut normaalisti. Jos autoa ei ensin käynnistä saattaa lukitus kuitenkin toimia sattumanvaraisesti. Esim. kerran sain ovet auki mutten lukkoon lukuun ottamatta kuskin etuovea. Toinen kummallisuus on että joskus radio menee päälle, tai radion valot vilkkuvat, vaikka avainta ei ole virtalukossa. Jokaisella kerralla on lisäksi on ajotietokoneen muisti resetoitunut. Osaiskohan joku kertoa mikä on vialla?

  • #2
    Työkaverilla oli vähän samaa vikaa A6 C5 2.5 tdi. Vettä sadevesikaukalossa..ja paljon. Kuskin ja apukuskin jalkatilat myös märät.

    Comment


    • #3
      ... Ai se konepellin alla se kotelo jossa on akku? Putsasin sen kotelon vedenpoistoreijän juuri syksyllä, eli siellä ei ole vettä. Ei kai siellä ole vieläkin, joku paikka johon vettä kertyy??

      Comment


      • #4
        Helposti uittaa vettä raitisilmafiltterin läpi pelkääjän lattialle vaikka vesikaukalo muute oliskin tyhjä -> kaikkea jännää kun maton alla on erinäisiä sähkölaitteita.

        Comment


        • #5
          .. Eli pitääkö se matto repiä pois? Vai miten tuo korjataan? Mitä sähkölaitteita siellä maton alla on?

          Comment


          • #6
            A6 virta loppui kesken ajon

            Tere!

            Tänään syttyi A6 C5 2.5 TDI 99 mallin pirssissä akun valo kesken ajon. Muutamaa minuuttia myöhemmin volttimittari alkoi jo lepäämään pohjassa ja syttyi muutamat merkkivalot moottorin vikavaloa myöten. Auto kävi kummasti, sähköt sekoilivat ja sammutin tien poskeen. Tilasin hinurin ja hinautin huoltoon. Maanataina voi olla että ehtivät auton kimppuun.

            Mietin tuossa että olisiko vika laturissa tai akussa. Jos akussa, niin eikö laturin voimalla olisi auton pitänyt vielä toimia? Tai sitten laturin remmi mennyt poikki tai muu laturin häiriö. Remmi tosin vaihdettu alkuvuodesta...

            Comment


            • #7
              Luultavasti laturivika, remmin katkeamisen olisit huomannut ohjaustehostuksen loppumisesta.

              Comment


              • #8
                Laturi kaput. Reilun 300 euroa ja työt päälle. Aika ahdas paikka vaihtaa. Muuta ei taida kuin alkuperäistä tilalle laittaa.

                Comment


                • #9
                  Jep, laturi se oli. Vajaa 350? alkuperäinen ja töitä melko lailla toinen sama päälle. Että hyvää joulua vaan... Hiukkasen tekis mieli jo alkaa autoa vaihtamaan kun koko ajan jotaki tuosta paskana. Ajettukki jo melkeen 400tkm.

                  Comment


                  • #10
                    A6 sähköt reistailee

                    Audi A6 Avant Quatro 3.0 -02. Kaikki toimi normaalisti, kunnes takaluukku ei mennyt enää kiinni. Verhoilu irti ja kauko-ohjaimesta lukitusta päälle ja pois, niin yhtäkkiä kaukosäädin lakkasi toimimasta. Sitten koitettiin avaimella ja kahvaa liikuttamalla ja todettiin, että se sähköinen avausmekanismi oli jumittunut niin, että se piti koko ajan lukkoa auki. Se pois pelistä ja takaluukku toimi normaalisti. Mutta, avain ei lähtenyt lukosta ja samantien todettiin, että kaikki sähköt oli pois koko autosta. Akun kenkä irti vartiksi ja sitten sähköt palautui muuten, paitsi keskuslukitus, sisävalot ja ikkunan nostimet oli mykkinä. Ajeltiin verstaalta kotiin ja yritettiin lukea vikakoodeja. Täydestä ajosta ei löytynyt mitään aiheeseen liittyvää ja keskuslukituksen kohdalla se totesi vain, että ei saa yhteyttä. Otettiin vielä akun kenkä irti yli vuorokaudeksi, mutta nämä säilyi ja lisäksi tuli vielä se, että oikean puolen parkkivalot paloi jatkuvasti ja auto oli sitä mieltä, että kaikki ovet on auki, vaikka kuskin ovea lukuunottamatta ne on kiinni ja lukossa. Tähän tekis taas mieli sanoa kuten Juha Kakkunen aikoinaan joskus 80-luvulla Jyskälän huollossa, että "vittu näitä vehkeitä", mutta empä sano, kun näitä romuja on yli 50 vuotta ruuvannut, niin tietää ettei hermostuminen mitään auta, mutta jos jollain on jotain ehdotusta, niin oltais hemmetin kiitollisia.

                    Comment


                    • #11
                      Kuulostaisi ensi alkuun vähän siltä, että lattiamaton alla oleva mukavuuspoksi (Central Convinience module & kumppanit) olisi kastunut ja mennyt täysin mykäksi. Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen audi, joka vuotaa vedet sisälleen ja kastelee lattiamaton.


                      https://www.audiworld.com/forums/a6-...blems-1715283/

                      https://www.audiworld.com/forums/a6-...found-1720813/

                      Toinen syypää tietty lukkolaitepoksi itsessään (kuskin oven sisällä):

                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58555
                      Viimeksi muokannut vV8m5; 29.1.2018, 13:49.

                      Comment


                      • #12
                        Joo, ei varmastikkaan oo ensimmäinen eikä viimeinen. Tossakin yksilössä pari vuotta sitten koko kuskin puolen lattia lainehti ja mattojen alta poistettiin lähes kymmenen litraa vettä ja se mukavuusboxi oli täysin märkä. Upotettiin se piirilevy vuorokaudeksi riisiin. Sitten skulas taas. Silloin oireet oli vilkuissa. Laitettiin tuulilasin alaosassa olevan muovin alle rutkasti mustaa mönjää ja se auttoi. Nytkin se boxi tsekattiin ja se oli täysin kuiva. Voisiko se olla mahdollista, että se lukkolaiteboxi yhtäkkiä brakaa lämpöisessä tallissa ja vie sähköt koko autosta?

                        Comment


                        • #13
                          Voi, mutta tuskin ihan yhdessä yössä saa akkua tyhjäksi, ellei se sitten koko ajan ajele esim. laseja edestakaisin.

                          Comment


                          • #14
                            Niin eihän se akku tyhjentynyt, vaan autosta katosi kaikki sähköt ja vartin irtiololla suurin osa palautui. Olen jostain ymmärtänyt, että jos akun kenkä on vuorokauden irti, niin ecu saattaa ”korjaa itse itsensä”. Niin ei nyt käynyt.

                            Comment


                            • #15
                              Luetun ymmärtämisessä on vielä vähän haasteita. Eikö tuo ole aika helppo todeta kun kytket kyseisen ohjainlaitteen irti ja katoaako sähköt sittenkin?

                              Comment

                              Working...