Kävin äsken itsepalvelu autopesussa painepesurilla pesemässä auton ja 30min kuivailujen jälkeen ensinnäkään en saanut autoa käyntiin, vaan tarvitsin kaapeleita avuksi. Auto starttasi heti, ja aloitin 3km matkan kotipihaani. Puolessa välissä matkaa kun kiihdytin alamäkeen, vilkahti ABS-valo. Uusi kiihdytys ja se jäi palamaan. Sitten hetken päästä mittaristosta kuului kolme piippausta. Dieselin ääni alkoi kuulostaa 3 kertaa kovemmalta, lähennellen kuorma-auton koneen ääntä, eikä oikein tehoja tuntunut löytyvän. Sitten taas pari kertaa kolme piippausta ja nyt vilkkui myös huutomerkki mittaristossa. Viimeiset käännökset kotipihaan ja kakkosella ajettaessa taas kuorma-auton äänet ja pätkimistä kaasussa. Niin, ja vilkut ei toiminut, ja mittariston valotkin taisivat olla pimeänä..
Pääsin parkkiruutuun, sammutin auton ja kun koitin uudestaan käynnistää, ei eloakaan. Mittaristossa meni kello ja trippimittari nolliin ja samalla viisarit raksutti ja tärisi pari sekuntia.
Otin sitten molemmat akkukengät irti puolisen tuntia sitten.. Nyt kaveri on tulossa kaapeleiden kanssa ja katson onko muutosta tapahtunut.
Johtuuko kaikki edellämainittu vain kosteudesta jossain väärässä paikassa? Ulkona alkaa pakastuun, joten koneen pitäisi kuivua kai piakkoin.. Itse ajattelin että akku olisi finaalissa, kun muutamina viime päivinä olen ajellut vain muutaman kilometrin matkoja, joten laturi ei välttämättä oo kerennyt akkua lataileen ajon aikana riittävästi?! Pitäiskö siis uutta akkua harkita..
Vähän pihalla oon, ja huomenna kun tarvis ajoonkin tuo saada niin vinkit ois tarpeen! Jos nyt nuo sähköiset viat poistuu, niin akkuun varmaan pitäisi vähän saada varausta enemmän ja heittää pidempi lenkki tuolla? Isä sanoi että saattaa olla oikosulussa, ja akku tyhjentynyt sen takia. Irrottamalla plus-kaapelin akusta ja laittamalla uudellee takaisin selviäisi onko oikosulkua. Jos säkenöi takaisin laitettaessa, jossain on oikosulku?!
Pääsin parkkiruutuun, sammutin auton ja kun koitin uudestaan käynnistää, ei eloakaan. Mittaristossa meni kello ja trippimittari nolliin ja samalla viisarit raksutti ja tärisi pari sekuntia.
Otin sitten molemmat akkukengät irti puolisen tuntia sitten.. Nyt kaveri on tulossa kaapeleiden kanssa ja katson onko muutosta tapahtunut.
Johtuuko kaikki edellämainittu vain kosteudesta jossain väärässä paikassa? Ulkona alkaa pakastuun, joten koneen pitäisi kuivua kai piakkoin.. Itse ajattelin että akku olisi finaalissa, kun muutamina viime päivinä olen ajellut vain muutaman kilometrin matkoja, joten laturi ei välttämättä oo kerennyt akkua lataileen ajon aikana riittävästi?! Pitäiskö siis uutta akkua harkita..
Vähän pihalla oon, ja huomenna kun tarvis ajoonkin tuo saada niin vinkit ois tarpeen! Jos nyt nuo sähköiset viat poistuu, niin akkuun varmaan pitäisi vähän saada varausta enemmän ja heittää pidempi lenkki tuolla? Isä sanoi että saattaa olla oikosulussa, ja akku tyhjentynyt sen takia. Irrottamalla plus-kaapelin akusta ja laittamalla uudellee takaisin selviäisi onko oikosulkua. Jos säkenöi takaisin laitettaessa, jossain on oikosulku?!
Comment