Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

akun purkautuminen a6 avant 01 tdi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • akun purkautuminen a6 avant 01 tdi

    Elikkä vuoden vanha akku purkautuu mitattuna miinusnavan ja kaapelin välistä n.0,20ma. Koetuskynää äskeisessä välissä kokeilin sulakkeita irroittelemalla paikallistaa vikaa, ei löytynyt. Voiko laturin, startin tai webaston hiilet olla maissa kuluneisuuttaan, vai mistä kannataisi lähteä vikaa etsimään.
    Viimeksi muokannut 8866; 25.2.2009, 09:50. Perustelu: Isoja kirjaimia, pilkkuja, välilyöntejä. Otsikonkin voit laittaa itse kuntoon.

    #2
    Jos purkuvirta on tosiaan 0,2mA niin se on enemmän kuin hyvin. Vai olisiko 0,2A, joka sekin olisi ok rajalla.

    Viime viikkoina on takaluukun johdotus tai takapaksin valo ollut pop.

    Comment


    • #3
      Täytyisi ne ampeeri mitata uudelleen. Kuitenkin kun auto on seissyt noin päivän pakkasella, webastoa käytetty 3varttia niin ei jaksa enää pyörittää konetta. Takaluukunvalo toimii ok, auki palaa, kiinni sammuu. Eikö sulakkeiden irroitus kerro totuuta?
      Viimeksi muokannut 8866; 25.2.2009, 09:51. Perustelu: Isoja kirjaimia, välilyöntejä...

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja karirikhard Näytä viesti
        Täytyisi ne ampeeri mitata uudelleen. Kuitenkin kun auto on seissyt noin päivän pakkasella, webastoa käytetty 3varttia niin ei jaksa enää pyörittää konetta. Takaluukunvalo toimii ok, auki palaa, kiinni sammuu. Eikö sulakkeiden irroitus kerro totuuta?
        Öh.. Johtuisko akun tyhjeneminen sittenkin tuosta kolmen vartin webaston käytöstä? Ainakin omassa A2:ssa tyhjäsin tänä talvena ekan kerran akun webastolla. 12 tunnin aikana 2 x 40 minuutin lämmitys ja välissä 20 minuuttia ajoa. Ei hyvä idea.

        Comment


          #5
          Epäilen myös lämmitysaikaa syylliseksi. Periaatteessa 15-30 min esilämmitys riittää jo aika pitkälle.

          Vanhempieni ex-Borassa joskus pääsi lämmitys menemään kellokytkimessä oletuksena olevan tunnin loppuun ja ei enää jaksanut edes yrittää käyntiin. Myös kytkentätapa automaatti-ilmastointiin voi vaikuttaa. Em. autossa koko säästösysteemi taisi olla täysin toiminnassa myös esilämmityksen aikana pelkän puhaltimen sijaan ja puhallin pyöri myös suuremmilla nopeuksilla.

          Comment


            #6
            Caddyssä jo pari kertaa joutunu apuvirralla starttaamaan kun webasto imee mehut akusta.
            Autolla ajellaan sellasta 4km työmatkaa ja, jos joka päivä pitää webastoa vartin aina lähties päällä, loppuu virta loppuviikosta melko varmasti :)

            Eikös sellanen perusohje ollut, että autolla pitää ajaa yhtä kauan,kuin webasto on ollut päällä, jotta lataa kulutetun sähkön takaisin.
            Ei tietenkään absoluuttinen totuus tuokaan ole.

            Comment


              #7
              Hyvä nyrkkisääntö kyllä tuo vähintään yhtä pitkä ajoaika. Tuo konkreettisesti esille auton oman laturin latauskyvyn ja helppo verrata aikoja toisiinsa.

              Comment


              • #8
                jep, jos tuollainen pieni ohivuoto on normaalia niin syy tosiaan on liiallisessa webaston käytössä. Työmatka kestää puolituntia, jonka aikana akku ei lataudu täyteen. Mittaillessa huomasin,että ulkoisesta akkulaturista oli ilm. diodi sökö sekin antoi virtaa vain puolella teholla.

                Comment

                Working...
                X