Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lasinpesurin pumpun korjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lasinpesurin pumpun korjaus

    Ei kannata välttämättä ostaa uutta, jos käämi on ehjä. Kasikympissä oli toi pumppu mykkänä niin avasin sen murtamalla. Se on yleensä rakennettu niin, ettei murtumatta aukee. Puhdistin kaikki töhkät sähkömoottorin akselilta ja rupesihan se pyörimään. Sitten vaan liimauksiin ja pumppu takaisin autoon kiinni. Merkkiliikkeessä maksaa uusi pumppu 67 euroo. Muualta voi saada 10-20 eurolla, mut ei sattunut varastoista löytymään.

  • #2
    Jos sattuu vielä olemaan lampunpesimet, eikä käytä niitä, kannattaa lasinpesimen letku vetää lampunpesimen pumpulle. Peseytyy lasikin paljon tehokkaammin. Tämän toteutin omaan Audiin.

    Comment


    • #3
      Sama viritys minullakin. Toinen kiva lisä on 7 litran lasinpesunestesäiliö. Kun laittaa sen kerran täyteen, niin ei tarvitse puoleen vuoteen tarkistaa nesteen määrää ;)

      Toista korkeapainepumppua yritin sovitella säiliön kylkeen, mutta toiseen koloon ei tainnut sopia kuin pienempi versio aiheesta.

      Kuitenkin hyvä tietää että noihin saattaa saada vielä eloa, kun lakkaavat pelaamasta.

      Comment


      • #4
        Uskon että 90% rikkinäisistä pumpuista on vain jumissa. Valmistaja on tehnyt niistä sen verran kompaktin näköisiä ja oloisia, että ihmiset kävelisivät suoraan liikkeeseen ostamaan uuden. Autofirmojen tuloistahan suuri osa tulee varaosamyynnillä. Jos pumpun voisi helposti ruuvata auki ja kurkistaa sisälle, ei asiakkaita olisi.

        Comment


        • #5
          joskus ei auta vaikka mitä tekis... :)
          http://www.sci.fi/~razur/S4/moottori.jpg

          Comment


          • #6
            hehe:)

            Comment


              #7
              Paineilma korjaustapana...
              Elikkä pakko on kaikkea kokeilla, en ihan oikeesti jaksanu alkaa irrottelemaan pyörää ja purkamaan suojamuoveja koteloista vaan pissapojan letku käteen paineilmaa sinne ja homma toimii taas. Hieman pulpahti nestettä täyttöaukosta, jonka jälkeen testiä ja pissapoika kunnossa.
              Elämä on.

              Comment


              • #8
                Tietääkös kukaan löytyykö noita pumppuja missä on autocheckille se määrä mittaus muualta kuin merkkiliikkeestä. Laakkosella maksais 105e tollanen.

                Motonetissä maksas 8e normaali pumppu ilman määrän mittausta. Ongelma tässä on vain se että toi vanha pumppu tulee kahdesta kohtaa säiliöön kiinni ja motonetin malli vain yhdestä.

                Kerran oon ton vanhan pumpun irrottanut, puhdistellu ja pyöritelly. Toimi sen jälkeen vähän aikaa mut nyt ei taas toimi.

                Comment


                • #9
                  100 91->94 Pumppu säil reik jos PYÖREÄ pikaliitin/KAKSIlähtö [1991->1994]

                  Tätä pumppua ei ollut Hämeenlinnan motonetissä hyllyssä. Tossa puhutaan kahdesta lähdöstä eli ois varmaan toinen lähtö takalasinpesurille. Eli toikin varmaan tulee säiliöön vain yhdestä kohtaa kiinni. Tietääkö kukaan tarkemmin ei viittis ajella Tampereelle vaan kattoon.

                  Comment


                    #10
                    Ei, tuo on autotsek yhteensopiva, tuo 2 lähtöä on täyttä tuubaa.

                    Eli ostamaan vain, käyttöikä on noissa vähän kysymysmerkki, omastani sekosi pinnanvalvonta aika nopeasti, pumppu itsessään toimii kyllä.

                    Comment


                      #11
                      Iibei tarjoaa:
                      http://cgi.ebay.de/SPRITZWASSERPUMPE...713.m153.l1262

                      Comment


                        #12
                        16e taisi maksaa autocheckpumppu AD-varaosasta viimeksi. Ensimmäinen kesti vuoden, sitten moottori- ja pumppuosa halusivat erota toisistaan ja seurauksena vedet pääsi karkuun. Korvaavan yksilön rungon ympäri vedin muutaman kierroksen normaalia jykevämpää jeesusteippiä, kestänee ainakin sen kaksi vuotta.

                        Comment

                        Working...
                        X