Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 ovikotelot ja hifistys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Mulla se selkäpelti oli silleen puoliksi kiinteä, tehtaalta valmiiksi leikattu auki ja kulmista ja jostain välistä pienet metallilipareet jätetty pitämään kantta kiinni.

    Rautasahan terällä vähän piti sahata että sai auki.

    Epäselvästi selitetty, mutta....

    Comment


      #32
      Jakoja en muista nyt suorilta, pitää yrittää muistaa katsoa kun käyn taas huomenissa ihmettelemässä koneen kanssa ;)

      En nyt muista kuinka kiinteä tuo omassa on tuo selkänoja, mutta hyvinkin tukevan oloinen se sedanissa on. Lisävahvikkeena on toki 22mm vanerilevyä "vapaasti" leikattuna, siten että kaiken pääsee kyllä tarvittaessa purkamaan, samassa levyssä itseasiassa kiinni etupenkkien kuormaliinojen "kiihtyvyysanturit". Yksi "korokerengas" vielä välissä, ettei varmasti pääse elementti tapaamaan kyynärnojaan jos se jostain syystä on pystyasennossa.

      Comment


        #33
        Löyty pari kuvaa kovalta suksiluukusta, selkänojassa on tehtaalta valmiiksi sellanen paikka lätkästy tohon suksiluukkuun. Se on sellaisilla metalli niiteillä kiinni mitkä saa väännettyä auki vaikka kärki pihdeillä.

        Tosta epäselvästä kuvasta näkee parhaiten mistä se luukku on kiinni tehtaalta tullessaan. Noitten pitkulaisten reikien keskeltä siis vain kiinni.
        Attached Files

        Comment


        • #34
          Joo. Pitäs jostain tuo läpykkä löytää. Ei ole tuossa ollenkaan. Luukun peitteenä on vain penkissä oleva ohut kangas. Kuuluu ajomeluakin kummasti kontista.

          Edit: Millaiset lävet tuossa hattuhyllyssä on muuten vakiona? Tuohon on joku pässinpää tehnyt tuommoiset 20-22cm kanttiinsa olevat neliskanttiset reiät. Hantin puolella aika läheltä takaturvavyön rullaa mm leikelty.
          Viimeksi muokannut LongJohn; 13.3.2009, 23:08.

          Comment


          • #35
            Urssin hyllyssä on suorakaiteen muotoiset reiät. En muista tarkempia mittoja, mutta hyvinkin parinkymmenen sentin luokkaa ne varmaan on. Aika reunassakin ne on, siinä hyllyssä menee sellanen "porrastus", siis hyllyn keskiosa on alemmalla tasolla kuine reunat, ja sen "portaan" mukaisesti ne aukot kuuluis olla (alkuperäinen kaiutinritilä asettuu ko. muodon mukaan justiinsa). Eli jos tuo mainittu muoto on näkyvissä, niin silloin aukot on kohdallaan...

            Mulla on ylimääräisenä yksi hylly, jossa on vaan pienet pyöreet jälkiasennus-kaiuttimet. Jos niinku jotakuta vaikka kiinnostaisi hifiasennuksiin lunastaa tuo melkein puhkomaton hylly...
            Viimeksi muokannut JyriN; 16.3.2009, 09:16. Perustelu: Tarkennettu

            Comment


            • #36
              Taidan laitella tuonne hattuhyllyasennukseen 8" bassot jos asennuspuoli alkaa vain luonnistumaan. Purin kontista varapyöräkotelo-kotelon pois (myynnissä jos kiinnostaa).

              Tässä kai pitäisi tehdä ratkaisu noiden ovien kanssa. MS6 näkyy joku myyvän tuossa myydään puolella. Siinä kai se ois soiva ratkaisu. Menee vain ovipaneelien kanssa vähän silpomisen puolelle.

              Comment


              • #37
                Miten väellä on kokemusta eri valmistajien elementeistä ja erillissarjoista?

                DLS tuotteet pyörineet pitkään mielessä mutta koska noihin oviin ei ilman suoranaista raiskausta 5,25" suurempi mene katselin sitten niitä. Monien valmistajien vermeet on vain tuossa kokoluokassa osaksi pilattu noilla kiinnityssakaroilla joka suurentaa elementin asennustilaa melkoisesti. Rainbowlla olisi Germanium sarjassa 5,25" midwoofer joka menisi 137mm halkaisijallaan tuohon oveen kohtuullisella työmäärällä.

                Onko tuo sitten 199e ovh parihinnalla miten kilpailukykyinen kapine? Diskanteiksi saman valmistajan vermeet vai jotain DLS?

                Vahvistimeksi taitaa vaihtua CA41 DLS eli 4x50W nimellisesti tarjoava peli. Aktiivijaot tuo sallii eli saa aina 5Khz saakka 12dB/okt jakoja etupäälle veivattua.

                Comment


                • #38
                  Pienenpieni herätys aiheeseen. Eikös KAIKISSA C4/A6 koppasissa ole samanlaiset "kaiutinkotelot" etuovissa?

                  Comment


                  • #39
                    Ei ole. On olemassa malleje joissa kaiutin "hengittää" suoraan oven sisään. tuntee siitä, että refleksiputken ritilän alla ei ole reikää. Elementti on sama.

                    Comment


                    • #40
                      Mutta jonkunlainen "pidike" sinne tulee sillle "midbassolle". Ja tämä varmaan käy kaikkiin C4:n ovipahveihin vaikka on erilainen?

                      -"läphengittävä" -kotelo
                      -"refleksiputkellinen" -kotelo

                      Ja nämä kummatkin käy samaan ovipahviin?

                      hop u understand.. :)

                      Comment


                      • #41
                        Kyllä tulee sellainen pidike. Vaihdoin aikoinaan itselle koteloidut kaiuttimet ooviin. Piti vain puhkaista refleksiputken reiät. reiälle oli sellainen "kuva" mistä leikata. Saattaisi olla pidikkeet vielä tallessa kunhan saisi siivottua varaston...

                        Comment


                          #42
                          Mahtaako riittää C4 farkun oviin ja konttiin yksi bulkkipaketti Dynamat Xtreme mattoa? 9 arkkia ja yhteensä 3.24 m2. Sen verran hintavaa tavaraa ettei viitti ostaa yhtään enempää kuin on tarvis.

                          Comment


                          • #43
                            Itse en ole kokenut tarvetta C4-koppaisen Avantin vaimennukselle vaikka revinkin takapenkit pois. Painekäytössä toki voi mittarin viimeiset värähdykset saada vaimentamalla.


                            Rakentelin minäkin viisvarttiset midit ja uudet diskantit etuoviin. Midin suhteen nelituumainen olisi helpoin, mutta jos ei arastele viisvarttisen rungon muokkkaustakin, niin sellaisenkin saa sopimaan. Dayton Audion ND16FA-6 napit menee alkuperäisten diskanttikiinnikkeiden sisään näppärästi, mutta suuntainristi kannattaa jättää takapuolelle. Kuumaliimalla kolmideitulostin ympärille sopivan suuntaimen.



                            Click image for larger version  Name:	Tiksantit-kuumaliimalla-kolmidei-tulostettuna-26.7.2020.jpg Views:	25 Size:	381,0 Kt ID:	1894940



                            Click image for larger version  Name:	Tiksantti-orkkis-paikalla-ja-yksi-kiinnike-katkottuna-26.7.2020.jpg Views:	24 Size:	394,3 Kt ID:	1894941




                            Click image for larger version  Name:	Midi-orkkispaikalla-myoskin-26.7.2020.jpg Views:	24 Size:	360,2 Kt ID:	1894942


                            Midin rungon reunaa joutui rälläköimään karusti, mutta toimivuus ei kärsinyt, vain mahdollinen jälleenmyyntiarvo.


                            *lisäystä*

                            Dayton Audion midit toimivat pienessä suljetussa mukavasti eli niiden kanssa ainakin kannattaa sulkea refleksiportit vaikkapa polyuretaanilla. Kannattaa myös laittaa vaimennusainetta koteloon, vanua siis. Alkuperäinen nelituumainen Nokian elementti potkii mukavasti alkuperäisessä kotelossa, kun sen sovittaa DSP:llä ja aktiivijaoilla diskantin kanssa. Siistiä ääntä saa siten ihan alkuperäisilläkin elementeillä, mutta johdotustyötä on. Minä sijoitin DSP-prosessorin ja pienen Pioneerin D-luokkaisen nelikanava vahvistimen takapenkin alle sopivaan lokeroon.
                            Viimeksi muokannut hoffah; 4.8.2020, 15:59.

                            Comment

                            Working...
                            X