Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/4B etupenkin ist.kaltevuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6/4B etupenkin ist.kaltevuus

    Mitä olisi tehtävissä (muuta kuin tyyny pers...alle) kun istuimen etureuna on mielestäni liian korkealla takareunaan verrattuna.(penkki näyttäisi olevan kuosissaan).
    Ongelma ilmenee ajossa reiden "alapinnan" puutumisena kun kytkintä joutuu käyttämään. Elikkä jos penkkiä ottaa enemmän eteen, on polvet suussa ja kaasujalan asento huono. Jos kaasujalan asennon säätää ok. niin kytkintä painaessa penkin etureuna "ahistaa" takareittä.
    Penkissä sähköinen korkeuden säätö, mutta se kun ei tunnu vaikuttavan istuimen kulmaan. Edell. autossa oli erillinen säätö etureunan korkeudelle.
    Tänään kokeilin piruuttani tuota tyynyä, ja oli parempi.
    Pitääkö palata -80 luvun alkuun, jolloin silloisessa autossa penkki oli "hieman" painunut niin korotin takareunaa laittamalla puslat takimmaisiin kiinnityspultteihin ja hyvä tuli.
    Ja jalat on samanmittaiset !!! Kengätkin samaa paria, sukat tosin saattaa vaihdella...pituutta itellä +180cm.
    Viimeksi muokannut A6tonen; 19.2.2009, 22:36. Perustelu: Otsikon mallimerkinnän korjaus.

  • #2
    Itsellä sähkösäädöt penkissä ja istumen kaltevuutta säädetään samasta napista mistä korkeutta. Korkeuttahan säädetään muistaakseni nostamalla/laskemalla nupin etureunaa. Kun taas nuppia kiertää, niin pitäsi kaltevuuden muuttua.

    Comment


    • #3
      Sähköllä säätyy ainoastaan ristiselän tuki ja istuimen korkeus. Muut manuaalisia. Kork.säädön nuppi on sellainen suikulan muotoinen ja takareunasta vipua nostamalla tai laskemalla tapahtuu säätö. Ei liiku muihin suuntiin.
      Onkos tuossa penkin irroituksessa minkälaisia temppuja tehtävä, ettei airbagi pamaha silimille? Montakohan pulttia siitä pitää irroittaa että tuo jakkara lähtis irti. Kuikuilin tuonne alle mutta vähän heikosti näkyi.
      Onhan rälläkkä ja mig keksitty....

      Comment


      • #4
        Ei ole kokemusta A6:sista, mutta voisko se "suikula" olla kaksitoiminen? Eli etureunaa hiplaamalla=etupää penkistä ylös/alas ja takareunaa "suikulasta" hiplaamalla= takaosa istuinosasta ylös/alas. Ja reilulla kahden sormen otteella "suikulan" etu- ja takaosasta painamalla/nostamalla koko istuinosa ylös/alas liikkuen? Muistaakseni joissain Passatin sähköjakkaroissa säädöt meni noin.

        Comment


        • #5
          Eipä tuo suikula ilman suurta väkivaltaa suostu liikkumaan muihin suuntiin. Elikkä ei siinä ole muita säätöjä. Kokeiltu jo silloin ostettaessa.
          Pitänee tuo penkki irroittaa ja tutkia sitä rakennetta, mitä vois tehdä.
          Jos tuota kotteroa aikoo pitää pitempään, jotain pitää kehitellä...

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja touko Näytä viesti
            Muistaakseni joissain Passatin sähköjakkaroissa säädöt meni noin.
            Anteeksi, väärin muistettu. Se olikin Mazda6.

            Comment


            • #7
              Ihmisten mitotuksessa on kovasti eroa. Selän ja raajojen suhde vaihtelee.

              Itellä ongelma päinvastainen istuimen etureuna jää liian alas eikä yletä tukemaan reisiä. Perus VAG-penkeissä ei kallistusta ole ja se olisi kovasti tarpeen. 90-luvun alkupuolen VW:issa se olisi ollut paremmin varustetuissa malleissa, mutta nykyään sitä ei saa kuin tilaamalla sähkösäädön. Audissa sentään on jo käsisäätöisissä urheilujakkaroissakin.
              VW (G4/3B ->) sähköpenkeissä pitäis olla juurikin edellä kuvatun kaltainen molemmista päistä liikkuva "palkkikatkaisin". Liekö Audin täyssähköisessä myös?

              Comment


              • #8
                Itsellä sähkösäädöt penkissä ja istumen kaltevuutta säädetään samasta napista mistä korkeutta. Korkeuttahan säädetään muistaakseni nostamalla/laskemalla nupin etureunaa. Kun taas nuppia kiertää, niin pitäsi kaltevuuden muuttua.
                Ei mulla kyllä muistaakseni tuo nuppi kierry mihinkään. Vain ylös/alas. Toki itellä penkki on alhaalla, muuta jos nostaa ylemmäs niin ainakin tuntuu, että penkki hieman kallistuis/takareuna nousis ylemmäs.

                Comment

                Working...
                X