Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT jäähdytinnesteen varoitusvalo?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT jäähdytinnesteen varoitusvalo?

    Mikähän mahtaa olla ku kone on kylmä, niin sytyttää alkuun sen jäähdytinnesteen varoitusvalon. Sit ku kone vähän lämpee niin valo sammuu. jäähdytinnestettä on kumminkin reilusti yli minimin? Onko kenelläkään tietoa asiasta?

  • #2
    Onko jäähdytinnesteen määrästä varoittava anturi / johto kunnolla paikoillaan? Mulla oli samanlainen vika aikoinaan TT:ssä ja se korjaantui irrottamalla johto ja kiinnittämällä se sitten kunnolla takaisin paikoilleen.

    Comment


    • #3
      Jos neste on vähissä niin se ilmoittelee kylmänä herkemmin. Onko sitä siis myös kylmänä riittävästi?

      Comment


      • #4
        Sitten kun avaat sen paisuntasäiliön korkin niin näet sivussa kaksi metallista paksua "lankaa". Rappaa niitä jonkin aikaa sievästi vaikka talttapäisellä meisselillä niin johan toimii taas. Noilla on tapana hapettua ja sitten tuo vikailmotus iskee päälle.

        Comment


        • #5
          Kyllä kylmänä sen pinnan tarkistin ja nestettä kyllä oli reilusti yli minimin.
          Kiitos hyvistä vinkeistä, täytyykin heti tarkastaa kyseiset kohteet.
          On vähän opettelua vielä tämä audilla ajo, auto ollut vasta muutaman päivän. :)-

          Comment


          • #6
            Jos se anturi ei putsaamalla ala toimimaan niin tuo koko pönttökään ei paljoa maksa. Itse joutunut sen vaihtamaan kahteen 1.8t:oon tuon saman oireen takia.

            Comment


            • #7
              paisarin vaihdon pitäisi auttaa. omassa on samaa vikaa ja löysin dokumentin tuosta asiasta. suomensin suoraan osan mutta jotkin asiat ymmärtää alkuperäisenä paremmin.

              vian kuvaus: the coolant warning light is intermittently on, often at cold start, although the coolant level is correct. koskee tt 1.8T 00-06.

              tekniset syyt: deposits on the sensors in the coolant reservoir lead to a change of the measured resistance and thus to an incorrect signal.

              sitten yleisiä testauksia vialle. onko johto ehjä ja liitin kunnossa sekä paikoillaan. erityisesti tarkista liitin onko kostea, johtuen vuodosta kontakti kanavassa
              mikäli muu kunnossa niin sitten vaihda paisari uuteen jossa on suurempi elektodi paksuus ja eri paikka liittimelle. uusi osa on 1J0 121 407 D.

              en ole omaa vielä vaihtanut mutta tarkoitus olisi kohta puoleen. ärsyttää jo kohtuullisesti se nestemäärän valo ja kolme piippausta. muutaman minuutin kun antaa vilkkua niin valo häviää. minulla aluksi vika poistui sillä kun lorotti paisarin täyteen ja antoi sen itse puskea liiat ulos. sittemmin se ei enää auttanut ja valo syttyy nyt etenkin vähänkin kovemmalla pakkasella, aivan sama miten paljon nestettä on.
              Viimeksi muokannut LauriJT; 10.2.2009, 20:01.

              Comment


              • #8
                Eilen tuli putsattua liitintä ja sitä anturin "lankaa" ja ei ainakaan tänä aamuna ruvennu varoitusvalot palamaan. Jospa vaikka olisi korjaantunut pelkästään tuolla fiksauksella, aika näyttää.
                Kiitos vinkeistä.

                Comment


                • #9
                  miten sait sitä lankaa putsattua?

                  Comment


                  • #10
                    Kyllähän se puhistuu ihan meisselin kärjellä raaputellen, kuten jo tuossa aikasemmin mainitsin. Ei sitä paljoa tarvi rapsuttaa ja ei välttämättä mitään näkyvää muutosta tapahdukkaan. Tietty tuo vikailmoituksen poistuminen.

                    Comment


                    • #11
                      pitääpä huomenna raaputella ja kattoa josko loppuisi se herjaaminen. säästö se on pienikin säästö jos ei sitä muutaman kympin pönttöä tarviikaan ostaa.

                      Edit:
                      kävin raaputtamassa puukolla ja taisi auttaa. pitää kuitenkin seurata asiaa useamman käynnistyksen ajan. kertakäynnistys tuskin tarjoaa kovin luotettavaa otantaa. tulipa samalla reissulla vaihdettua toledon tankin luukun aukaisu moottori, niin pystyy helpommin senkin tankkaamaan kun luukun saa auki ihan napista.
                      Viimeksi muokannut LauriJT; 15.2.2009, 13:25.

                      Comment

                      Working...
                      X