Mikähän mahtaa olla ku kone on kylmä, niin sytyttää alkuun sen jäähdytinnesteen varoitusvalon. Sit ku kone vähän lämpee niin valo sammuu. jäähdytinnestettä on kumminkin reilusti yli minimin? Onko kenelläkään tietoa asiasta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi TT jäähdytinnesteen varoitusvalo?
Collapse
X
-
Onko jäähdytinnesteen määrästä varoittava anturi / johto kunnolla paikoillaan? Mulla oli samanlainen vika aikoinaan TT:ssä ja se korjaantui irrottamalla johto ja kiinnittämällä se sitten kunnolla takaisin paikoilleen.
-
paisarin vaihdon pitäisi auttaa. omassa on samaa vikaa ja löysin dokumentin tuosta asiasta. suomensin suoraan osan mutta jotkin asiat ymmärtää alkuperäisenä paremmin.
vian kuvaus: the coolant warning light is intermittently on, often at cold start, although the coolant level is correct. koskee tt 1.8T 00-06.
tekniset syyt: deposits on the sensors in the coolant reservoir lead to a change of the measured resistance and thus to an incorrect signal.
sitten yleisiä testauksia vialle. onko johto ehjä ja liitin kunnossa sekä paikoillaan. erityisesti tarkista liitin onko kostea, johtuen vuodosta kontakti kanavassa
mikäli muu kunnossa niin sitten vaihda paisari uuteen jossa on suurempi elektodi paksuus ja eri paikka liittimelle. uusi osa on 1J0 121 407 D.
en ole omaa vielä vaihtanut mutta tarkoitus olisi kohta puoleen. ärsyttää jo kohtuullisesti se nestemäärän valo ja kolme piippausta. muutaman minuutin kun antaa vilkkua niin valo häviää. minulla aluksi vika poistui sillä kun lorotti paisarin täyteen ja antoi sen itse puskea liiat ulos. sittemmin se ei enää auttanut ja valo syttyy nyt etenkin vähänkin kovemmalla pakkasella, aivan sama miten paljon nestettä on.Viimeksi muokannut LauriJT; 10.2.2009, 20:01.
Comment
-
pitääpä huomenna raaputella ja kattoa josko loppuisi se herjaaminen. säästö se on pienikin säästö jos ei sitä muutaman kympin pönttöä tarviikaan ostaa.
Edit:
kävin raaputtamassa puukolla ja taisi auttaa. pitää kuitenkin seurata asiaa useamman käynnistyksen ajan. kertakäynnistys tuskin tarjoaa kovin luotettavaa otantaa. tulipa samalla reissulla vaihdettua toledon tankin luukun aukaisu moottori, niin pystyy helpommin senkin tankkaamaan kun luukun saa auki ihan napista.Viimeksi muokannut LauriJT; 15.2.2009, 13:25.
Comment
Comment