Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vag com tulkinta-apua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • vag com tulkinta-apua

    01183 - Warning Light for Catalyst Monitoring (K72)
    31-00 - Open or Short to Ground
    16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
    P0134 - 35-10 - - - Intermittent
    16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
    P0116 - 35-10 - - - Intermittent

    tuollasta sanoo vagcom,

    -mikä on catalyst monitoring warning light? Mistä se varoittaa?
    -Mikä lambdaa ahistaa? Kyllä tuo ajonaikana ainakin arvoja suolti ulos...
    -Mikä on A8 4.2 padan normaalikäyntilämpötila näin nollakeleillä? Mittari näyttää n. 75 astetta. Onko mittari pimahtamassa vai mistä varoitus kertoo?

    #2
    Lambdoja taitaa A8:ssa olla neljä kappaletta, tuo mitä ahistaa on ykkösblokin eka lambda, ennen katalysaattoria siis. Intermittent tarkoittaa taasen satunnaista tai ajoittaista vikaa, eli ilmeisesti jossain piuhassa on kosketushäiriö.

    Käyntilämpötila kaikissa audin bensakoneissa pitäisi olla 90 asteen tietämillä kelillä kuin kelillä. Termostaatti vaihtoon tai sitten G62:n anturi, kun kerran antaa epäuskottavaa signaalia.

    Comment


      #3
      Olisko toi catalyst monitoring light se joka on mittariston keskella oleva cat valo?

      Mitä vag-com näyttää lämpötilaksi? Mulla nousee siihen 90(ehkä 88) asteen tuntumaan mittari, vag-comilla en ole katsonut.

      Comment


      • #4
        Nyt en mene tuosta VAGista takuuseen, mutta kuvitelin katsoneeksi että samaa näyttä kuin mittarikin, eli sensorissa vois olla jotain häikkää...

        Pitää tuo cat valo tarkistaa kun seuraavaksi autoon menee. Pitäisikö sen cat valon syttyä (ainakin hetkeksi), kun virrat laittaa päälle?

        Itse en ole tuon mottipuolen tekniikan suhteen mikään velho, mitä kautta tuohon lambdaan pääsisi helpoiten käsiksi? Sopii vain toivoa että se kosketushäiriö sitten olisi siellä anturin päässä, kuvittelisin etsinnän muuttuvan muuten kohtalaisen vaikeaksi?

        Comment


          #5
          Melkoisen varmasti mittarille ja moottorinohjaukselle on eri lämpöanturi eli jos molemmat näyttää, että käy kylmänä niin kyllä se sitten käy! Ilmastoinnin diagnostiikasta saat vielä yhden varmistuksen!

          Termariremonttia odotettavissa siis.

          Comment


          • #6
            ok, pitää tarkistaa tuo noiden lukujen vastaavuus vielä..

            Comment


              #7
              Jospa lambda tms on kajahtanut, ja auto on "korjattu" poistamalla se catalyst warning light-polttimo? Siitä sitten yksi vikakoodi lisää?

              Comment


                #8
                Niin kun virrat laittaa päälle, cat valon pitää palaa. Sammuu kun starttaa, jos kaikki ok.

                Jos vag-comilla katsot instruments kohdasta lämpötilaa, se on sama kuin mittaristossa melko varmasti. Parempaa infoa saa vaikkapa engine puolelta ja measuring block joku, ei nyt muista. siellä on moottorin lämpötilakin.

                Comment


                • #9
                  Katsoin lämmöt uudelleen, kaikki mittarit (engine, instruments ja mittariston oma) näyttää samaa, tosin mittariston näyttö näyttää 6-8 astetta ylimääräistä vtr vagcom. Tyhjäkäynnillä paikallaan lämmöt nousevat VAGCOMin mukaan 85 asteeseen, ajossa tippuu 66 asteeseen.

                  Tällä lenkillä lambda ja engine coolant ilmoituksia ei tullut. Mittariston herja tulee heti kun vain on virheet nollannut. Cat valo ei myöskään pala kun virrat laittaa päälle.

                  Comment


                  • #10
                    Mites tämmöseen onko antaa kellään vinkkiä?

                    01273 - Fresh Air Blower (V2), 17-10 - Control Difference - Intermittent


                    Puhallin ei joskus starttaa. Suurimman osan ajasta toimii ok.

                    Comment


                    • #11
                      Sinäpä se... puhallin ei satunnaisesti toimi = Intermittent.
                      ja kun ei pyöri vaikka pitäisi = control difference
                      Voi olla että puhaltimen moottori vetelee viimeisiään

                      Comment


                      • #12
                        Moottori taas toimii täysin moitteettomasti, kun se starttaa. Noin joka 10 kerta vaan ei lähe pyörii ollenkaan. Kannattaisi varmaan mitata voltit sen navoista kun se ei toimi, et tuleeko sinne virtaa? Mistä kyseinen puhallin löytyy? Ihan kun oisin joskus nähny purku ohjeen netissä siihen.

                        Comment


                          #13
                          Moottori on siinä ihan tuulilasin etureunassa keskellä konepellin alla. Siinä on se muovinen ritilä päällä. Helppo homma tarkistaa.

                          Comment


                            #14
                            Onko ilmastointikotelon ja lämmityslaitekotelon välinen kumiletku paikallaan?
                            Nimittäin etuvastus sijaitsee ilmastoinnin puolella ja puhallinviima jäähdyttää sitä. Mikäli kumi on irti, etuvastus ei jäähdy ja sen lämpösulake tms katkaisee puhallinvirran hetkeksi. Noin ainakin tuon koodin saa aikaan.

                            Edit: ja nyt luin jälkeenpäin että A8 eikä V8. En tiedä onko A8:ssa vielä samanlainen konstruktio kuin C3/C4/D11...
                            Niin ja jos startissa ei lähde pyörimään niin tämä löpinä oli taas täysin turha. Vika voi silti olla etuvastuksessa.

                            Comment


                            • #15
                              lainataan vähän topicia, eli pystyykö tuolla ross-techin sivuilta saatavalla vag-comilla nollaamaan ollenkaan vikakoodeja ? koodit saan kyllä luettua, mutta mistä sieltä ne saa nollattua ? käytän versiota 311-2

                              Comment


                                #16
                                demoversiolla ei voi nollata vikoodeja. Se pitää rekisteröidä.

                                Comment


                                • #17
                                  ja se ei tietysti ole halpaa ?

                                  Comment


                                    #18
                                    Ross Techin sivuilla lukee sekin, 99$

                                    Comment


                                    • #19
                                      jep no ei sit mahda mitään, pystyykö noita vikakoodeja mitenkään muuten nollaamaan ? tai pystyykö sitä alkuper. versiota vag-comista mitenkään kopioimaan ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuosta 311-2 -versiosta en oo ihan varma, mutta 409 ilmaisversiolla saa koodit nollattua yksittäisten modulien kautta, vaikka auto scanin kautta ei onnistukaan. Eli Select control module -> sopiva module, esim. 01 engine -> fault codes - 02 -> clear codes - 05.
                                        Tämä siis toimii yhdistelmällä Vag-com 409 + A4 B6.

                                        Comment


                                        • #21
                                          pitääkin kokeilla, en ole vaan varma että toimiiko tuo johtoni siinä versiossa

                                          Comment


                                          • #22
                                            Rekisteröimättömällä 311-2N versiolla pystyy kuittaamaan koodit yksittäisten modulien kautta. N versio on kolmannenosapuolen piuhoille tarkoitettu versio.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X