Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 kabiinin lämpötila

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 kabiinin lämpötila

    Elikkäs alkanut tuntumaan, että tuossa omassa ässässä ei sisätilat lämpeä enään niin nopeasti kuin aiemmin, tai ei tule niin lämmintä kuin aiemmin. Aiemmin kun on pitänyt 22 asteessa niin on tarennut hyvin vaikka olisi ollut kylmempääkin. Nyt vaikka nostaa lämpötilan 24 asteeseen niin muuta vaikutusta kuin puhaltaa kovemmin. Kylmää ei kuitenkaan tule missään vaiheessa, joten kansivikaa ei todennäköisesti ole.

    Moottorilämmöt ovat 90 asteessa niin kuin aiemminkin, jäähdytinnesteet tarkastettu ja sitä on sen verran kuin pitääkin. Pitemmän päälle kun ajelee, niin sitten tarkenee kabiinissakin. Oisko jossain anturissa vikaa? Pitää lukea vikakoodit ens viikolla kun käyttää öljyjenvaihdossa, jos sieltä paljastuis jotain.

    #2
    Ne vikakoodit voi lukea siitä ilmastoinnin näytöstäkin. Haku auttaa.

    Comment


    • #3
      Vähä kuulostais tutulta. B5:n ja -89 lötkön 22 asteen lämpötila ei ainakaa omasta mielestä oo lähelläkään samaa. Voiko sisätilan lämpöanturi pimpahtaa jotenki että antaa väärää tietoa? Propelli kyllä vispaa sielä radion alla. Ilmeisesti anturi on se olematon klöntti heti siinä ritilän takana?

      Comment


        #4
        Pölyä kerää se anturi, imurointi vois auttaa.

        Comment


          #5
          Uhh, ohjekirjassa nimenomaan kielletään ko. anturin imurointi.

          Comment


            #6
            Edellisen kulkineeni A4 B5 2.8 lämppärinkenno oli kerännyt senverran paskaa että ei antanut lämmintä kunnolla. Konehuoneen puolelta irrotin letkut ja tein hullunkierron. Pumppasin pumpulla puhdistusaineet edestakaisin. Tuli paskaa jonkin verran ja sen jälkeen tuli lämmintä.

            Comment


              #7
              Uhh, ohjekirjassa nimenomaan kielletään ko. anturin imurointi.
              Aijaa, No ehkä se on joku exreme varotoimi. Oon noita prefacelift ja facelift ilmastointeja avannu, niin ei siellä mitään helposti hajoavaa pitäisi olla, jos ei vedä millään extra super imurilla.

              Comment


                #8
                Ei kai sieltä mikään muu hajoa, muutakuin se anturin imuri, joka saattaa pyöriä melko lujaa "väärään suuntaa" kun imurilla imetään pölyjä pois.

                Comment


                • #9
                  Oon kennon mielestäni putsannu kunnolla. Laitoin sankoon jäähdyttimelle tarkotettua puhdistusainetta je vettä ja tein letkuista ja porakonepumpusta kierron jota pyöritin sit hyvän aikaa. Aiva kirkkaana pysy vesi. Paluuletkusta ei juuri mitään kyllä tuu tyhjäkäynnillä, syytä en siihen tiedä.

                  Comment


                    #10
                    Paluuletkusta ei juuri mitään kyllä tuu tyhjäkäynnillä, syytä en siihen tiedä.
                    Ilmaa järjestelmässä.

                    Comment


                    • #11
                      Pitääpä huollossa mainita asiasta, jos samalla vaihtais syylärinnesteet ja putsaa järjestelmän. Ilmoittelenpa sitten auttaako asiaa. Tosin siis matkaakaan ei ole kuin 10km, joten ei tuossa ajassa hirveästi kyllä kerkeä kovalla pakkasella sisätilat lämmetäkkään.

                      Comment


                      • #12
                        Millä perkele sen ilman saa oikeen hävitettyä sieltä? Tämän kans oon taninu niin kauan jo että huvittas löytää ratkasu tähän. Oon koittanu tukkia ylävesiletkua, täyttää niin ku bentley sanoo että säiliö irti ja 10cm ylös ja lämppärin paluuletkun reikä auki. Loota kaliaa sille joka tähän keksii syyn :) Paluu letkun ku nyppää irti ni ikään kuin sylkäsöö vähä ja sit tulee vain noro jonka jälkeen taas sylkäsöö.

                        Comment


                        • #13
                          Sitä varten siellä on ilmausruuvi.

                          Comment


                            #14
                            Loota kaliaa sille joka tähän keksii syyn :)
                            Vaihda se tukkeutunut kenno. Lootan voi laittaa matkahuollolla tulemaan.

                            Comment


                            • #15
                              Ilmausruuvi? Eihän oo. Se reikä siinä lämppärin paluuletkus on juuri sitä ilmausta varte, mut eipä tunnu auttavan. Mä en ny siihen kennon jaksasi heti uskoa ku vesi virtaa aiva nätisti läpi eikä paskaa oo tullu koskaa ja neste muutenki on pysyny puhtaana aina.

                              Comment


                                #16
                                Ei ole pakko uskoa, useamman noita olen vaihtanut kun ei kabiini lämpene.

                                Comment


                                • #17
                                  Voi saatana. Pieni työmää, perkele. Audiworldin selostus hommasta ei juuri kyllä mieltä lämmitä. Ei ketää oo täältäpäin joka ois vaihtanu kennon?

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei tuo nyt niin hankala ole. Laittaa vaan tavarat takaisin samoihin paikkoihin mistä irroittaakin. Ensikertalaiselta varmaan menee yksi työpäivä, Autodata tarjoaa 4,9 tuntia.

                                    Rakenne on kovasti samanlainen kuin B4 ja sellaisiinhan jotkut ovat vaihdelleet ilmastointia tyhjentämättä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt kun kävin ite ajelemassa hieman pitemmän lenkin niin ihan kivasti lämpenee sittenkin. Ei vain kerkeä tällä kylmällä ja tuulisella ilmalla lämmetä tuossa 10-12km matkassa. Jotain suojaa vois pistää maskin taakse näillä kylmillä keleillä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos ny joskus inspiraation saan ni ilmeisesti nisseniin ei kannata sekaantua? Varmaan Tepolta tai marmorilta kannattaa hommata?

                                        Comment


                                        • #21
                                          kokeile pitääkö jäähdytys järjestelmä painetta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jos ei nappaa kennon vaihto, niin saisiko extreme hoidolla tukkeutuneen kennon auki vielä?
                                            Tossa yksi tapaus, diesel kylläkin:
                                            http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=112012

                                            Comment


                                            • #23
                                              En tiedä vaikuttaako sisätilanlämpötilaan mitenkään, mutta kun kävin öljyt vaihdattamassa ja vetämässä sisäpiuhan puhalitimelle, niin seuraava vikakoodi löytyi:

                                              Engine coolant temp. sensor: signal too low

                                              Olenkin ihmetellyt miksi joskus käynnistäessä on hieman hankalasti lähtenyt käyntiin. Ei ole sahannut, vaan kierrokset olleet aluksi todella alhaiset. Huomiseksi sain tuon uuden sensorin, joten pitääpä ilmoitella oliko tuolla vaikutusta sisätilan lämpötilaan.

                                              Comment


                                                #24
                                                Onko sulla letkulämppäri, ja tapahtuuko hankala käynnistyminen silloin kun on ollut lämmityksessä?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tarkalleen en tiedä kun se oli jo asennettuna kun auton ostin, mutta tuota taphatui kyllä enemmän kun autolla oli hieman ensin ajettu. Ihan kylmänä ei niinkään.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No nyt on kenno irti ja uutta pitäs ruveta laittaan paikalleen. Kyllä lievästi oli niin ku tukos, ei tahdo piikilläkää lähtiä paska irti. Varmaan joskus viheriää nestettä kaadettu. Tais tää vuosia vaivannu ongelma ny ratketa vihdoin. Kiitosta Forssille :)

                                                    http://i288.photobucket.com/albums/l...ri/Kuva116.jpg

                                                    e: päivän päätteeks vähä paasasin ja mukiloottin tuota kennoa ni sain sieltä muutaman kierukan pihalle. Täs näkyy oikeen hyvin kuinka tämäki putki on ollu tukos. Aiva niin ku jotaki hiekan sekasta paskaa.

                                                    http://i288.photobucket.com/albums/l...ri/Kuva118.jpg
                                                    Viimeksi muokannut horch; 11.3.2009, 01:13.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X