Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin sähköhäiriövalosta kysymys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin sähköhäiriövalosta kysymys

    Elikkäs Kun kojelaudassa syttyy tämä, moottorinkuva missä on salama keskellä, niin sellaista kysyisin ,että mitkä kaikki mahdolliset viat voivat liittyä kyseiseen valoon?

    Niitähän on tietysti muutamia, mutta kyseisessä kulkineessa 200tq vm:86 Valon syttymiseen liittyy voimakasta nykimista.

  • #2
    Käsittääkseni mikä tahansa vikakoodi sytyttää valon, eli jokin noista:
    http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/10vcodes.htm

    Ja ei tarvitse arvailla, kun katsoo, mitä vikakoodia se herjaa. Se kertoo itse.

    Comment


    • #3
      Herran pieksut, ompa paljon mahdollisuuksia.
      No tutkitaan vika koodit niin eiköhän vika löydy.

      kiitoksia.

      Comment


      • #4
        mulla tekee samaa oma 200 tq -88 joskus syttyy vaan valo mut ei nyvi .. taitaa kierrokset olla siinä 2800 kierroksen korvilla (jos nyt muistan oikein) käsittääkseni siinä kohden tulee nakutusanturi mukaan peliin... eli oon kokeillut myöhästää sytkän perus ennakkoa joka hieman auttanut tosin pajoakaan ei auta kun boksi säätää kumminkin itse tosin jos on pielessä ei siinäkään riitä vara enkä oo tosta omasta löytänyt vielä diagnostiikka pistokkeen paikkaa mistä vois lukee vika koodeja... joka tapauksessa omasta epäilen suuresti ton nakua anturin toimintaa mut jos keksit vian kerro ihmeessä myös tänne

        Comment


        • #5
          Jos ei löydy pistokkeita, niin bensapumpunreleessä on paikka sulakkeelle, joka toimii diagnostiikan käyttökytkimenä. Vikavalo sitten vilkuttelee ne koodit. Tuolta sjm:n sivuilta löytyy kyllä ohjeet.

          Ja mainittakoon vielä, että jos virrat käyttää pois päältä eli sammuttaa moottorin, vikakoodit nollaantuvat. Pitää siis lukea testilenkin jälkeen moottoria sammuttamatta.

          Comment


          • #6
            No niin kirjoitellaas välillä kuulumisia tännekkin.

            Bensapumpusta löytyi häikkää joten vaihtoon, jonka jälkeen moottorin käynti hävisi kokonaan. Noh, mekkanikko tutki paikkoja ja tuli siihen tulokseen että, ruiskussa häikkää.

            Onneksi oli toimiva 100q josta saatiin ruisku tilalle.

            Ruisku kiinni ja kas autohan toimii. Vielä häiriöksi jäi tuon kyseisen merkki valon syttyminen aina kun kaasua painaa vähän reilummin, ja poltoaineen kulutus heittää 8,5-15 litran välillä ajotietokoneen mukaan.

            Muuten auto tuntuu toimivan kuin ennenkin. Ihmetyttää vain tuon ruiskun toiminnan loppuminen kun vaihdettiin tuo p-pumppu toimivaan?

            Comment


            • #7
              Vaikea sanoa tapausta tai käyntioireita tietämättä, mutta ilmeisesti suurin syy varmasti ollut siellä ruiskussa jo alunperinkin. Pumppu siihen lisäksi sitten ollut hieman heikossa hapessa.

              Ei se niin älyttömän kummalinen laite se ruisku ole (en tosin ole koskaan purkanut, perustuu kirjallisuuteen) eli ei siellä mitään ihmeellistä vikaa voi olla. Toki se voi olla kulunutkin, mutta enemmänkin epäilisin, että jonnekin on irronnyt iso pala kuraa tukoksi.

              Koskettiinko bensansuodattimeen tuossa välissä tai availtiinko suodattimen jälkeisiä letkuja ruiskun puolella? Roskaa järjestelmään ropauksessa?

              Bensanpaineistahan ECU ei ymmärrä mitään.

              Comment


              • #8
                En tiedä onko suodattimeen koskenut, ja mitä tulee letkuihin on niitä varmaan roplannut.

                Tuossa pitää joku päivä ottaa tuo ruisku tarkempaan syyniin ja purkaa se, josko sieltä löytyisi jokin selvä häikkä.

                Kiinnostaisi tietää vielä, että tuossa ruiskun kylessä oleva anturi. mikä sen tehtävä mahtaa olla. Liittyykö ajotieto koneeseen?

                Comment


                • #9
                  Kulutusmittarin potentiometri.

                  Comment

                  Working...
                  X