Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Puola-jakaja-johdon vastus Coupe -89 2.3 NG

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Puola-jakaja-johdon vastus Coupe -89 2.3 NG

    Puolasta jakajalle kulkevan johdon vastus on autossani 2k ohmia. Haynesin korjausoppaan mukaan vastuksen tulisi olla 600-1400 ohmia. Puhuu siis "coil connectorista" HT lead yhteydessä.

    Voiko tällainen heitto aiheuttaa korkean HC-pitoisuuden (n.1200 sallitusta 600:sta) tai olla osasyynä?

    Sytytysjohtojen vastukset olivat kaikki ~6k. Haynes sanoo 4k-6k eli ne ovat ilmesesti kunnossa.

    Kiitosta

  • #2
    Jos johdot ovat "ylärajalla" niin ehkä olisi syytä uusia ne vaikka suoraa syy-yhteyttä korkeaan HC-pitoisuuteen ei olekaan. väärä sytytys ajoitus ja venttiili vuoto aiheuttaa korkean HC:n. Venttiili vika saattaa olla hyvinkin pieni eli ei aiheuta ylimääräistä ääntä pakoputkessa ja silti nostaa HC:n yli rajan.
    Tekstissäsi ei mainita muita pakokaasuarvoja mutta esim. liian matala CO aiheuttaa HC:n nousua, ei kuitenkaan ihan 600 pykälää.

    Comment


      #3
      Johtojen vastukset pitäs olla 5kOhm aika tarkalleen. Kannattaa vaihtaa myös pyörijä, jakajan kansi ja tulpat. Osta suosiolla boschin tavaraa, vaikka hieman kalliimpaa onkin ku italialaiset.

      Comment


        #4
        Johdoiksi Berut. Halvempien kanssa ei kannata lähteä arpomaan.

        Comment

        Working...
        X