Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

karvahatun(C4) puhallin...ettei tarttes karvahattua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • karvahatun(C4) puhallin...ettei tarttes karvahattua

    Terve taas kaikille ja pikku ongelma.
    Lämmityslaitteen puhallin pyörii ja ei pyöri, tunnistaa pyöriessään nopeudet, eli esivastus varmaankin on ehjä ja vika oletettavasti moottorin hiilissä tai jossain ?????.
    Mitenkähän ne hiilet sais helpoimmin katsottua/vaihdettua, meinaan ei muuten haittaa, mutta leima pitäis saada ja huurteenpoistonhan pitää toimia.
    Jos taas joku ystävällinen Sielu viittis vaivautua.
    Hieman diagnoosia:
    Niin täysillä pyöriessään saattaa kierrokset pudota keskimäärin alle puoleen ja tuollasta aaltoliikettä tekee satunnaisesti.
    Joskus taas pitää kopauttaa moottorin muovirunkoa, niin taas pelittää. :)
    Ja sitten taas ei :( :(

  • #2
    Eipä taida olla muuta "helppoa" konstia ku ku purkaa puhallin kotelo/lämppärin kenno yhdistelmä pöydälle ja katsastella hiilien ja puhaltimen kunto. Uusi puhallin maksaa tieten noin 100 euroa.

    Ja tuosta kuinka se puretaan löytyy haulla aika monta aihetta, ja opasteet kuvien kera. Hakusana esim.: "lämmityslaitteen kenno"

    Comment


    • #3
      todennäköisesti sieltä on moottorin kollektori niin syvillä urilla hiilien loppumisen lisäks, että helpompaa laittaa uusi puhallin.

      Comment


      • #4
        Motonet 59,50 tai 79,50 riippuen siitä, onko ilmastointi vai ei.

        Comment


        • #5
          Tossahan kannattaa samalla uusia moottorin kaverina toi lämppärinkenno. Jos on samanlainen paketti kuin typ44:ssa, niin ei montaa kertaa vähän ajan sisään ole kiva sitä purkaa :)

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Härski Näytä viesti
            Tossahan kannattaa samalla uusia moottorin kaverina toi lämppärinkenno. Jos on samanlainen paketti kuin typ44:ssa, niin ei montaa kertaa vähän ajan sisään ole kiva sitä purkaa :)
            Eihän tossa lötkössä(44 -87) tartte ottaa kun johtoliitin ja lukkorengas irti niin puhallinmoottori siipineen irtoaa.
            No tietysti raitisilmasuodatin ja ilmaläppä siitä kotelon toiselta puolelta, mutta kaikkinensa alta puolentunnin homma kuitenkin.

            Comment


            • #7
              Kerrohan Jukka hieman tarkemmin siitä lukkorenkaasta, näyttäs ulkoapäin ihan Lötkön kopiolta tuo meikän laite.
              Meinaan ed.omistaja oli kennon vaihdattanut kuulemani mukaan pari vuotta sitten.

              Comment


              • #8
                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=c4+puhallin

                Comment


                • #9
                  No irti on, tupakin kerkes poltaa irrottaessa. Helppo homma.
                  Moottori tietenkin ihan sökö, kollektori yli millin urilla ja tiistaina vasta lupas motonetistä uuden. Toivottavasti ei olis kovia pakkasia pariin päivään.
                  Kiitos kaikille jelppineille.

                  Comment


                  • #10
                    motonetin varamoottori tuli asenneltua äskettäin. Jouduin vaihtamaan vanhasta moottorista alkuperäisen siipiosan (muotoilu ei passannut). Lähtee akselista vetämällä.

                    Comment


                    • #11
                      "Jouduin vaihtamaan vanhasta moottorista alkuperäisen siipiosan (muotoilu ei passannut"

                      Juuri näin eli ostakaa "Romunetistä"

                      Olen muutaman kerran kritisoinut ko puljua ja vakaumukseni vain vahvistuu:)

                      Comment


                      • #12
                        Mietin tässä, että onko väärin jos käyttää motonetin "halpaa" varaosaa vai maksaa varmasti justsopivasta hunajaa, meinaan siivet on todella hieman erilaiset, (ei upotetut ja yksipuoliset), eli pituutta paketille noin 2,5 cm lisää. (käy silti)
                        Toisaalta onko sillä paljon merkitystä, jos toimii ja puhaltaa hyvin. Niin tietysti moottorin resonanssi ja puhallinteho, mutta mittarina toimii varmaan silloin oma perstuntemus näistä asioista.
                        Vai olisiko niin, että Audi ei tykkää vierasosista, mutta eiköhän se Saksalainenkin jousta tässä maailman taloustilanteessa.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viesti
                          Mietin tässä, että onko väärin jos käyttää motonetin "halpaa" varaosaa vai maksaa varmasti justsopivasta hunajaa, meinaan siivet on todella hieman erilaiset, (ei upotetut ja yksipuoliset), eli pituutta paketille noin 2,5 cm lisää. (käy silti)
                          Toisaalta onko sillä paljon merkitystä, jos toimii ja puhaltaa hyvin. Niin tietysti moottorin resonanssi ja puhallinteho, mutta mittarina toimii varmaan silloin oma perstuntemus näistä asioista.
                          Vai olisiko niin, että Audi ei tykkää vierasosista, mutta eiköhän se Saksalainenkin jousta tässä maailman taloustilanteessa.
                          Lötkössä ainakin toimii motonetin puhallin erittäin hyvin.
                          Saahan sitä toki marmorillekin mennä jos siltä tuntuu, täytyyhän sen kalliimman olla parempi ;-)

                          Comment


                          • #14
                            No ei oo tai ainakin mulle kelepaa

                            Comment


                            • #15
                              Niin, lisätään vielä AD varaosamaailma, aivan sama tuote 48,50

                              Comment

                              Working...
                              X