Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ovilukon puhdistuksen jälkeen auto ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ovilukon puhdistuksen jälkeen auto ei käynnisty

    Hei,

    Tämmöinen ongelma (A6 -98 2.8):
    Otin kuskin puolen ovilukon irti ovesta puhdistaakseni sen liasta ja vanhasta öljystä, kun pakkasella toimi huonosti. Nyt kun laitoin sen takaisin paikalle ja liitin myös keskulukon piuhat kiinni, niin auto ei käynnistykkään enää. Ihan niinkuin ajonesto olis päällä. Muuten kaikki toimii

    Pitääkö avain ohjelmoida vai mika siihen tuli ?
    Tomppa

    #2
    Jos ajonesto on päällä, niin mittaristoon jää palamaan ajoneston valo käynnistysyrityksen jälkeen.

    Comment


    • #3
      ajoneston valo sammuu kyllä starttausyrityksessä, mutta kone ei lupaa ollenkaan.

      Comment


        #4
        No akkujännitteen mittauksella ja sitten vikakoodien luvulla lähtisin etenemään.

        Luultavasti joku oikarintapainen syö sulta akun tyhjäks.

        Comment


        • #5
          Täytyy vielä tarkastaa jos se ajonestovalo jää päälle starttaussahauksen jälkeen, en nyt muista.

          Akku startatessa ainakin kuullostaa hyvältä. Voisko olla joku sulake ?
          Viimeksi muokannut tomppa; 19.1.2009, 22:38.

          Comment


          • #6
            Ajonestovalo ei tosiaan jää päälle startatessa. Akku latauksessa, mutta kokeilin toisen auton virtaa eikä mitään. Startti pyörii hyvin mutta ei lähde käyntiin.
            Siis moottoripuolella häikkää.
            Nyt tarvittais vikakoodilukijaa, olisko kellään Espoossa kapistusta jolla vois lukea viat.
            (korvausta vastaan).

            Comment


              #7
              Sulakkeita räpsähdellyt? Mielestäni kuskin oven lukko ei pitäisi olla mitenkään yhteydessä ajonestoon. Ajonesto on vain virtalukon ympärillä oleva lukupuola, joka lukee avaimen passivisen sirun, ei muuta. Eli sanoisin, että jokin muu vika tuli nyt vain yhtä aikaa.

              Comment


              • #8
                Sulakkeet oven kulmasta tarkastettu, kaikki valitettavasti kunnossa.

                Mitähän vois vielä tarkastaa, näissä nykyautoissa ei kai voi tehdä paljoa.

                Mieleen tulee bensapumpun toiminta ja ilmamäärämittari,
                mutta koodit tarttis selvittää, autoa ei voi kuitenkaan ajaa minnekkään.

                Tomi

                Comment


                  #9
                  Auto tietääkseni käynnistyy ilman ilmamäärämittaria, jos nyppäsee liittimen irti. Bensapumppua voi hieman kuunnella korvakuulollakin. Pitäs pyörähtää, kun avaimesta vääntää virrat päälle.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt pienen pohdiskelun jälkeen tulee seuraava ajatus mieleen: kävin muuten pesemässä auton duunissa painepesurilla vähän aikasemmin, ja on mahdollista että maskia pestessä olis haukannu vettä ilmanputsariin joka sittemmin olis jäätynyt.

                    Ajo pesun jälkeen on sen verran lyhyttä että ei olis kerinny filtteri kuivumaan.

                    Jäätyny ilmanputsari blokkais ilman, no helppo testata kun pääsee kotiin ja uus putsari olis muutenkin ajankohtainen. Tarkastetaan

                    (tää keskustelu menee jo moottoripuolelle)
                    Viimeksi muokannut tomppa; 20.1.2009, 11:22.

                    Comment


                      #11
                      Epäilen hyvin suuresti, että ilmanputsari olisi päässyt jäätymään niin paljon umpeen, että ei riittäisi ilmavirta tyhjäkäyntiin. Ja jos orkkisilmanputsarista on kyse, tuskin sinne asti edes oikeastaan saa vettä menemään niin paljon, ellei nyt aivan suoraan pesurilla varta vasten suihkuttele.

                      Irrottelepa ja laita takaisin kiinni konehuoneen liittimiä. Erityisesti sytkäosat, kaasuläppä ja MAF.

                      Comment


                      • #12
                        Ei auta filtterin vaihto eikä sähköliittimien roplaaminen.
                        bensapumppu käsittelyyn seuraavaksi

                        Comment


                        • #13
                          Tarkista nyt vielä tuleeko kipinä esim.ylimääräisellä sytystulpalla. Älä pidä tulppaa kädessä vaan maata se esim. akkukaapelilla.

                          Comment


                          • #14
                            nyt sitten alko tapahtua.
                            tarkastin bensapumpun ja se hurisi hyvin starttauksessa.
                            starttauksissa se alko pikku hiljaa lupailla, kok ajan enemmän ja enemmän, kunnes se lähti kunnolla käyntiin ja pysyi kaasujalkaa käyttäen käynnissä. kun moottori oli lämmin niin sammutin sen ja käynnsitin uudestaan. eikä mitään ongelmaa. (joka pytylle tulee sähköä, tarkastin vanhalla strobolampulla.)

                            Nyt en tiedä missä vika on/oli . Olisko rikastusjärjestelmässä, sen näkee kun yritän käynnistää huomenna kylmänä. Vai olisko joku tukos jossain, bensasuodatin tai jotain.

                            tutkimukset jatkuu

                            Comment


                            • #15
                              Taas yksi 30V V6, jossa tämä ominaisuus:
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=k%E4ynnisty

                              Comment


                              • #16
                                Ai tämä olikin näin yleinen juttu. Minäkin siirsin autoa edellisenä päivänä n. 10 metriä ja sammutin kylmänä ennekuin tämä alkoi, olis varmaan pitäny käyttää lämpimäksi.
                                ihmeellinen juttu, mutta muuten mukava peli

                                Ja tänä aamuna lähti käyntiin siististi niinkuin mitään ei oliskaan
                                Viimeksi muokannut tomppa; 21.1.2009, 13:01.

                                Comment


                                  #17
                                  Täytyy vielä tarkastaa jos se ajonestovalo jää päälle starttaussahauksen jälkeen
                                  Pikku vinkki vastaisen varalle. Jos ajonesto takkuaa, kannattaa tarkistaa valon sammuminen ennen sahausta. Säästää virtaa ja välttyy apuvirran/latauksen vaivalta, kun ei turhaan jauha.
                                  Satunnaisessa oikuttelussa huomanut, että epäonnistuneen yrityksen jälkeen kannattaa vain käännellä virtoja päälle ja pois kunnes valo sammuu = starttauslupa.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X