Nyt tarvisin kiireesti apua. Kerron melkoisen tarinan ja toivottavasti joku osaa löytää siitä vian. Tai ainakin osaa neuvoa toimintatapaa.
Aluksi pyydän anteeksi kirjoittamistapaa ja käyttäytymistä (jos siinä on huomauttamista) olen uusi tällä foorumilla (7 viestiä)
Lähtötilanne on nyt se, että auto on tuolla 20km päässä kotoa jonkun random-omakotitalon pihassa, akku on laturissa. Auto on tuo joka näkyy käyttäjätiedoissa. Kesällä ostettu, ensimmäiset kovat pakkaset (-17 Kaustisella, K-Pohjanmaa)
Aamulla lämmitin auton webastolla parkkihallista, ajoin puoli tuntia kaupunkiajoa+150km matkaa, ilmastoinnin ECON nappi ei ollut päällä. (lisälämmitin?) pakkasta paljon. Odotusaikaa autossa -> webasto päällä 10min. Starttaus ->Tämän jälkeen kotiin 3km. Puoli tuntia pihalla josta käyntiin ja 5km ajoa, tauko puoli tuntia, akun merkkivalo (punainen laatikko nopeusmittarin tauluun) voltteja mittarissa vähän vajaa 12v. 5km ajoa, josta 15min tyhjäkäyntiä talon pihalla "akku latauksessa"
Tämän jälkeen kotiin ja CTEK XS3600 laturi kiinni jossa se oli n. 1,5h. Sen jälkeen oli lähtö 60 kilometrin päähän, otin laturin mukaan kun akun merkkivalo paloi edelleen ja voltteja sama määrä. Pimeän takia pitkät valot vähensi sitä. Pidin ilmastointilaitetta pimeänä ettei veisi virtaa. Pitkät valot heikkoja, ajoin 15 km, jolloin syttyi tauluun ABS, ESP ja Airbag valot. Pari kilometriä, niin nestekidenäyttöön tuli iso akun kuva ja pitkät valot sammui. Xenonit alkoi himmetä, ja niiden valossa sain ohjattua sivutielle ja bussipysäkille. Siinä erehdyin laittamaan vaihteen D:stä parkille, mutta ainoastaan N sai päälle. (tiptronic) Xenonit sammui. laitoin parkit päälle. moottori pysyi kokoajan käynnissä. Jännite mittari näytti punaista, 8V Kaasua pystyi painamaan, mutta mittaristoon jäi viisarit 78kmh ja kierrokset reilun tonnin kohdalle. Auto oli käynnissä sen tunnin ajan, kun odotin apua paikalle. Hinausta varten ei löytynyt veto-pultti-koukkua puskuria varten (missä sen pitäis olla? ei ollu työkalupakissa) Laitoimme apu-akun kaapeleilla, hetkeksi kirkastui valot, mutta siltikään vaihdetta ei saanu päälle. Toisellakaan apu akulla ei auttanut. Sen jälkeen työnsimme auton siihen naapuritalon pihaan ja sammutimme. CTEK XS3600 laturi kiinni ja autosta sai jotenki avaimet pois.
Auto on nyt siellä ja aamulla on vielä varaosaliike auki, muttei huollot. Paikkakunta on pieni. Se auton akku on 100 ah eli ei pieni.
Melkoinen tarina, paljon pätkä-ajoa, mutta ennen se on pelittänyt näilläkin. Vaikuttaako pakkanen?
Osaako joku neuvoa, mikä on vikana, mitä tehdä jotta pääsen maanantaiksi takaisin Vaasaan?
Aluksi pyydän anteeksi kirjoittamistapaa ja käyttäytymistä (jos siinä on huomauttamista) olen uusi tällä foorumilla (7 viestiä)
Lähtötilanne on nyt se, että auto on tuolla 20km päässä kotoa jonkun random-omakotitalon pihassa, akku on laturissa. Auto on tuo joka näkyy käyttäjätiedoissa. Kesällä ostettu, ensimmäiset kovat pakkaset (-17 Kaustisella, K-Pohjanmaa)
Aamulla lämmitin auton webastolla parkkihallista, ajoin puoli tuntia kaupunkiajoa+150km matkaa, ilmastoinnin ECON nappi ei ollut päällä. (lisälämmitin?) pakkasta paljon. Odotusaikaa autossa -> webasto päällä 10min. Starttaus ->Tämän jälkeen kotiin 3km. Puoli tuntia pihalla josta käyntiin ja 5km ajoa, tauko puoli tuntia, akun merkkivalo (punainen laatikko nopeusmittarin tauluun) voltteja mittarissa vähän vajaa 12v. 5km ajoa, josta 15min tyhjäkäyntiä talon pihalla "akku latauksessa"
Tämän jälkeen kotiin ja CTEK XS3600 laturi kiinni jossa se oli n. 1,5h. Sen jälkeen oli lähtö 60 kilometrin päähän, otin laturin mukaan kun akun merkkivalo paloi edelleen ja voltteja sama määrä. Pimeän takia pitkät valot vähensi sitä. Pidin ilmastointilaitetta pimeänä ettei veisi virtaa. Pitkät valot heikkoja, ajoin 15 km, jolloin syttyi tauluun ABS, ESP ja Airbag valot. Pari kilometriä, niin nestekidenäyttöön tuli iso akun kuva ja pitkät valot sammui. Xenonit alkoi himmetä, ja niiden valossa sain ohjattua sivutielle ja bussipysäkille. Siinä erehdyin laittamaan vaihteen D:stä parkille, mutta ainoastaan N sai päälle. (tiptronic) Xenonit sammui. laitoin parkit päälle. moottori pysyi kokoajan käynnissä. Jännite mittari näytti punaista, 8V Kaasua pystyi painamaan, mutta mittaristoon jäi viisarit 78kmh ja kierrokset reilun tonnin kohdalle. Auto oli käynnissä sen tunnin ajan, kun odotin apua paikalle. Hinausta varten ei löytynyt veto-pultti-koukkua puskuria varten (missä sen pitäis olla? ei ollu työkalupakissa) Laitoimme apu-akun kaapeleilla, hetkeksi kirkastui valot, mutta siltikään vaihdetta ei saanu päälle. Toisellakaan apu akulla ei auttanut. Sen jälkeen työnsimme auton siihen naapuritalon pihaan ja sammutimme. CTEK XS3600 laturi kiinni ja autosta sai jotenki avaimet pois.
Auto on nyt siellä ja aamulla on vielä varaosaliike auki, muttei huollot. Paikkakunta on pieni. Se auton akku on 100 ah eli ei pieni.
Melkoinen tarina, paljon pätkä-ajoa, mutta ennen se on pelittänyt näilläkin. Vaikuttaako pakkanen?
Osaako joku neuvoa, mikä on vikana, mitä tehdä jotta pääsen maanantaiksi takaisin Vaasaan?
Comment