Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2002 A3 anturivika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2002 A3 anturivika

    En oo varma olisko kuulunu tuonne toiselle puolelle mutta menköön.
    Eli 1.6 2002 A3 on oikkuillu nyt jo pitemmän aikaa tuolta ilmamassamittari/lambda linjalta. Eli tarinahan lähti näin että auto ostettiin n. 60 tkm ajettuna turun audi-centteristä. Noin puoli vuotta ja reilu 10 tkm jälkeen syttyi moottorin elektroniikka häiriövalo. No soitto audi-centteriin ja käskivät viedä Sjoen käyttöautolle ja maksavat puolet. Käyttöauto vaihtoi lambdan ja auto toimi kaksi kuukautta. Valo syttyi uudestaan ja vein tuttuun korjaamoon. Tuomioksi tuli ilmamassamittari ja korjaaja meinas että luultavasti jo viime kerralla ollut kys. osa hajalla ja vaihdettu vain vikakoodin perusteella lambda.
    Nyt auto toimikin jo yli vuoden ja taas sama vika. Tyhjäsin pelkästään vikakoodit ja valo pysyi taas pari kuukautta sammuksissa... Nyt se on ollut ajossa pari viikkoa valon syttymisen jälkeen kun ei nappaa vaihtaa palikkaa kun ei kerran vika löydy! Valo saatta yhtäkkiä sammua pariksi päiväksi jolloin auto toimii paremmin. Pian se taas syttyy ja alkaa kierrokset niiailla kaasu löysätessä ym.

    Olisko jollakin tämän paatoksen lukeneena jotakin vinkkiä että mistä kannattais vikaa etsiä.

  • #2
    Niin ja miten se auto oireilee..?

    Comment


      #3
      Johtosarjan liitokset?

      Mikä moottori? BSE, BGU?

      Comment


      • #4
        Mulla on täysin sama automalli ja -vuosi ja aika samat oireet (ettei olisi sitten jopa sama auto :P ?)

        Saitko ikinä selville mikä oli vialla?

        Mulla VAG-COM antaa seuraavat vikakoodit: P0304 (4. pytty sytytyshäiriö) P0130 (onko se sitten Lambda sensori häiriö), P0341 (joku nokka-akselin sensori).

        Moottorin ja ESP:n varoitusvalot palavat ja käynti on epätasaista, tehotonta ja auto meinaa sammua. Ja bensa haisee ja paljon…

        Comment


        • #5
          Jossain olin lukevinani että ilmamassamittari likantuu ja se vain tarvitsee puhdistaa. Ei välttämättä tarvitse vaihtaa
          Juuri A3:ssa.

          Comment


          • #6
            Sen tein eilen, mutta ei auttanut. Puhdistin sillä CRC:n ilmamassamittarin puhdistusaineella ja vaihdoin samalla ilmansuotimen ja putsasin röörit. Kiitos vastauksesta kuitenkin. :) Onko muita ideoita?

            Comment


            • #7
              noh, pitäisi oikeasti tutkia, ennen kuin alkaa hutkimaan ;P Vaihdoin tulpat ja yllätys yllätys, nelospytyn sytytyskaapeli oli aivan täynnä valkoista putua, kosteus päässyt näköjään tekemään pahojaan :( Vaihdoin johdot ja tulpat ja poistin vikakoodit ja avot, kun tuli pirteä peli! Kiitos kaikille aloittelijan tyhmiin kysymyksiin vastaamisesta.

              Comment

              Working...
              X