Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

abs+öljy+huutomerkki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • abs+öljy+huutomerkki

    Morjesta, varmaankin aika vaikea heittää mtn faktoja pöydälle mut kysynpä nyt kuitenkin. Eli audi -99 a6 2.4 on kyseessä, tossa jokin aika
    sitten alkoi abs, öljypaine sekä huutomerkkivalo palamaan, aina ensiksi abs ja sitten huutomerkki ja lopuksi öljynpaineen valo. Ja kaiken lisäksi kierrosluku mittari meni tilttiin. tätä saattoi kestää 5-10minsaa, kunnes valot sammuivat ja kaikki toimi taas normaalisti. Välillä saattaa mennä päiväkin ettei mitään varotuksia tule mutta sit taas toisaalta saattaa heittää ihan tyhjäkäynnilläkin valot palamaan. Mitään poikkeavaa autossa en ole havainnut valojen palamisen aikana kuin tiptronikin ns.toimimattomuuden. Eli varmaankin vikakoodit pitäs käydä luetuttamassa ja siitä sitten etiäpäin kait, mut jos jollain on ideoita niin ei muutakuin naputtelemaan vastauksia, kiitos.

  • #2
    Eikös noissakin tuo mittaristovika ole aikas yleinen (?)
    Jos ois C4-koppainen, niin aloittaisin potilaan tutkimisen siitä, mutta nyt ?
    Jääkö vikamuistiin mitään kyseisen tapahtumasarjan jäljiltä?

    Comment


    • #3
      vikamuistin lukeminen,onnistuuko muuten kuin vagilla? tosiaan pitäs varmaankin käydä luetuttamassa muisti onko jättänyt mitään infoa sinne, jos joku lpr:ta/imatra sektorilta omistaa mahdollisen ohjelman piuhalla, niin ottakaahan yhteyttä niin tarjoon safkat ku katotaan vikakoodit läpi, niin eipähän mene nekään eurot "ryöstäjä" liikkeisiin :)

      Comment


      • #4
        Ei onnistu vikakoodien luku muulla tavoin.

        Comment


          #5
          Halpa konsti jota voisi kokeilla on ottaa mittaristo käteen, ja puhdistaa sekä suojata liittimet takaa jollain elektroniikka/sähkölaitespraylla samalla liikutellen liittimiä kiinni-pois-kiinni. Tuolla ainakin itsellä tokeni, itse mittaristossa taitaa suunnilleen kaikki liitännät olla pintajuotoksia, joten ainakaan minun taidoillani ja käytettävissä olevalla välineistöllä ei tarvinnut alkaa sen suurempia korjailuja tekemään.

          Comment


          • #6
            absin boxi

            Vikakoodit luettu, ei saatu yhteyttä boxiin ollenkaan, nyt boxi irti ja huomenna menossa tinattavaksi. Seuraava juttu ihmetyttää, onkohan boxi jotenkin oikosessa tms, kun boxin irtiottamisen jälkeen rupesi vaihteisto toimimaan normaalisti ja kierrosluku mittarikin heräsi henkiin. Onko muilla vastaavia kokemuksia.

            Comment


              #7
              A6 V6 -97 C5 sama ongelma

              Jep, mulla meni aivan samalla tavalla kuin kerroit aikaisemmin. Itse pähkäilin pitkään mistä se johtuu ja tulin tänne tiedustelemaan. Ja kappas vaan jotain tietoo ja valoa tunnelin päässä! :)
              Kerrotko minulle myös, mistä se boxi löytyy ja mitä taikoja sille pitäisi tehdä? ..sais päänvaivan pois :))

              Comment


              • #8
                Kun oot Helsingissä, niin voin diagnosoida ja kolvata ABS-boksin odottaessa, jos on tyyppivika. Sähköpostilla lisää infoa. Oon kirjottanu ABS-boksi vioista niin useesti, että oireet ja korjaus pitäs haulla löytyä.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja juha_koo Näytä viesti
                  Morjesta, varmaankin aika vaikea heittää mtn faktoja pöydälle mut kysynpä nyt kuitenkin. Eli audi -99 a6 2.4 on kyseessä, tossa jokin aika
                  sitten alkoi abs, öljypaine sekä huutomerkkivalo palamaan, aina ensiksi abs ja sitten huutomerkki ja lopuksi öljynpaineen valo. Ja kaiken lisäksi kierrosluku mittari meni tilttiin. tätä saattoi kestää 5-10minsaa, kunnes valot sammuivat ja kaikki toimi taas normaalisti. Välillä saattaa mennä päiväkin ettei mitään varotuksia tule mutta sit taas toisaalta saattaa heittää ihan tyhjäkäynnilläkin valot palamaan. Mitään poikkeavaa autossa en ole havainnut valojen palamisen aikana kuin tiptronikin ns.toimimattomuuden. Eli varmaankin vikakoodit pitäs käydä luetuttamassa ja siitä sitten etiäpäin kait, mut jos jollain on ideoita niin ei muutakuin naputtelemaan vastauksia, kiitos.
                  Terve.
                  Löytyikös tähän ongelmaan ratkaisua. Itsellä ruvennut tekemään juurikin samalla tavoin, kun aloitusviestissä mainittu. Tosin tiptronicin toimintaa en ole vian aikana testannut. Vikakoodeja en ole vielä päässyt lukemaan.
                  -98 A6 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä tuo sullakin on aika varmasti ABS-boksivika. Jos ei pääse vikakoodeja yksiköstä lukemaan, niin sit on varma homma. Pystyn sen sulle tarvittaessa ehjäämään.

                    Comment


                    • #11
                      Joo täytyy käydä luettamassa koodit jossain. Kumma homma jos viallinen ABS-boksi aiheuttaa öljyn-
                      paineenmerkkivalon syttymisen ja muuta mukavaa. Tuleepa ainakin seurattua öljyn määrää tehostetusti...

                      Comment


                      • #12
                        Öljynpainevalon syttyminen on tosiaan outoa, mutta liittyskö nopeus/kiekkamittauksen sekoiluun.
                        Öljynpaine kun mitataan tietyllä kierrosnopeuksilla ja moottori ja automaattivaihteisto saa ABS-boksilta tiedon ainakin nopeudesta, liekkö muukin liikennöinti sit sekaisin.

                        Comment


                        • #13
                          Koodit tuli luettua V-Checker tyyppisellä skannerilla.
                          Antoi koodiksi 01203 eli ABS ohjainmodulin/mittarin virtapiirin toimintahäiriö. Eli ainakin vielä ABS-boksiin sai yhteyden ja koodin kuitattua.
                          En muista lukeneeni kovinkaan paljoa juttuja A6:sen mittaristojen vioista, joten taitaa vika kallistua tuonne ABS-boksin puolelle.

                          Boksin liittimet putsattiin kontaksispraylla. Pitäisi varmaan vielä tehdä sama käsittely mittaristolle.

                          Comment


                          • #14
                            99,9% varmuudella boksi rikki. Ei auta kontaktisprayt, eikä mittaristossa ole vikaa.

                            Korjauksesta voit kysellä sähköpostilla.

                            Comment


                            • #15
                              Jos kenelläkään samanlaisia ongelmia, niin tiedoksi että ABS -ohjausyksikköhän se oli sittenkin rikki. Ja amalinille kiitoksia vielä taannoin tapahtuneesta korjauksesta.
                              T: tuleva Honda-mies.

                              Comment


                              • #16
                                heke80 hei! Hondallakin omat murheet, vai oletko mainonnan "uhri". Honda-miehellä AINA kaikki hyvin !!

                                Comment


                                • #17
                                  Honda miehellä on kaikki hyvin, muut haluaa jotain hienompaa ja mahdollisesti parempaa, mutta honda miehelle kelpaa se karvaton karvalakki. Kahvi mustana, loma mökillä ja mitä muita niissä mainoksissa oli :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Juu onhan se Audiin verrattuna karvalakki. Tuppaa vaan A6:sen maavara olemaan liian pieni meikäläisen tarpeisiin, eikä audilla ole kukkarolle sopivaa kulkinetta tarjota.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X