Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sisälistojen rekonstruointi?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Sisälistojen rekonstruointi?

Sisälistoista (ovissa ja kojetaulussa) on päässyt jostakin syystä "lakkaus" hiushalkeilemaan joka ikisestä pätkästä (?). Itse listat on sitä hiilikuidun tapaista orkkis tavaraa.

Pystyisköhän noita ehostamaan/korjaamaan hiukan siedettävämpään ulkoasuun jollakin konstin? Ite ajattelin uudelleen lakkausta, mutta eipä taida pelkästään sillä halkemat hävitä (mutu).

Olisiko jollakin antaa vinkkejä listojen rekonstruointiin.

Kiiltäväksi ne listat ainakin saa.
    Kova homma on ruveta irroittelemaan. Ovista lähtee vielä suhtkoht helposti ovipahvit irroittelemalla. Itse listojen kiillotus sit onkin eri juttu.. saa kyllä käyttää sitä aikaa hinkkaamiseen ihan kunnolla jos mielii saada aikaan "loistavan" lopputuloksen. Kojetaulussa on vielä mullakin orkkislistat paikallaan kun ei oo tota aikaa ollut, jotta sais irroiteltua ne ja kiillotettua.
    On muuten kiillotettuna tyylikkään näköiset.

Elikkä tästä kuvaa millasta jälkeä tulee. Sormenjäljet näkyvät kyllä kohtuu hyvin noissa... Joku lakka vois olla kohdallaan..?

Comment

Kiitoksia Tero vinkistäsi. Noin varmaan tekisinkin, jos listat olisivat alumiinia, mutta kun nämä on sitä "kevlaria"... :(

Taidanpa irrotella listat ja hioa pinnat tasaiseksi ja ruiskauttaa maallin + lakan pintaan niin eiköhän tuokin yksityiskohta sillä parane.

Comment

Aivan.

Kaverikin ois tehny samalla tavalla kuten minä, mut hänellä oli ihan sama tilanne tuon materiaalin suhteen. Toinen hyvä keino on laittaa esim. Foliatechin tommonen kiiltävä teippi oikein tosi sinkeelle tohon listaan niin saa kans hienon näköistä jälkeä. Kaverilla on bemarissa sillä tavalla tehty ja ovat jopa hienommat kun nuo mun.

Comment

Ite kans kiillotin listat ja huomasin kanssa että naarmuuntuu ja sormenjäljet näkyvät helposti. Sitten vetäisin saponilakan (tai mikä lie nimi olikaan) listojen päälle niin nyt kestävät hyvin kulutustakin. Tuo saponilakka ei vie kiiltoa juuri ollenkaan pois, toisinkuin normaali lakka vie jonkin verran.

Comment

Working...
          X