Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F/4G akun vaihto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kysyin asiaa ja annettiin ymmärtää ettei tarvittu koodata mitenkään. Siinä kyllä pyöri sellainen häiskä auton kimpussa, että olikohan tietämystä asiasta edes. En tosin osaa sanoa onko autoni vuosimalli sellainen että se pitää sinne syöttää akun vaihdon jälkeen syöttää.

    Ilmeneekö se tuollaisena ongelmana vai miten akun koodaamatta jättäminen siihen vaikuttaa, miten ilmenee?

    Comment


      Kyllä 4F sen vaan tarvii. 300€ hintaan luulis sisältyvän. Ei muuta ku takuukeikkana vaan rekkuloimaan liikkeeseen että tekevät homman loppuun asti.

      Comment


        Nimettömässä suositussa oululaisessa akkuliikkeessä sanoivat muutama vuosi sitten että "Ei sitä tarvi koodata jos vaihtaa niin ettei auto käy virrattomana. Ei se laturi sitä tiedä minkälainen akku siellä on." Tiedä sitten kumpi on oikeassa, saksalainen insirööni joka koodauksen keksinyt vai oululainen akkumies.

        Comment


          Jos vaihtaa valvonnan ohjainlaitteen uusimpaan versioon (joka on tullut jo 2008) niin tarviiko muuta kuin ottaa vanha irti, laittaa uusi paikalleen ja koodata akku? -06 4F.

          Comment


          • Käytin tänään auton liikkeessä. Mittasivat akun ok. Laturi tosin lataa vain 13,3 V kuulemma kuormituksesta riippumatta. Koodasivat akun mutta lataus ei muutu. Epäilee joko laturia tai sitten ohjausyksikköä jolajoka säätelee laturia jolloin pitäisi ladata kuormituksen mukaan 12-14V välillä.

            voiko tuossa olla jo laturi paskana vaikka ajettu vasta 210tkm? Entä minkäslainen tuo ohjausyksikkö on kun kuulemma saa vain marmorilta. Voisiko olla esim laturin maadoituksessa?

            Comment


              Keskustelua asiasta tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...usj%C3%A4nnite

              Comment


                Onko kellään jäänyt vikakoodit päälle akun vaihdon jälkeen?
                Itselle Varta 95Ah AGM:n vaihdoin Q7 2011 4,2 tdi :hin ja kaikki meni koodauksessa kaiketi oikein 000915105DK:lla koodaten 19-CAN Gatewayn kautta, Koodit muuttuivat, arvot uusiutuivat ja auto lähtee helpommin käyntiin ja mitään ongelmia en ole huomannut. Käytin koodia:
                https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/JZAAAOSwuXxcma6b/$_10.JPG


                Satuin vain katsomaan vikakoodit ja väärää koodausta herjaa vaikka koodi menee "läpi" - koodannut olen useaan kertaan ja eri koodeilla, mutta aina vastaava vikakoodi seuraa.

                Oikeastaan ainoa arveluttava arvo on Battery Capacity(Actual/Available) kanavalta 20, joka on täydellä akunlatauksella 69Ah. Kieliikö pieleen menneestä koodauksesta, jos akku on 95Ah? Battery aging näyttää kanavalla 19 100%, eli ymmärsi ainakin akun vaihtuneen - eikö vain?


                Address 19: CAN Gateway Labels: 4F0-907-468.clb
                Control Module Part Number: 4F0 907 468 Q HW: 4F0 907 468 G
                Component and/or Version: GW-BEM 5CAN-M H06 0047
                Software Coding: 00C303
                Work Shop Code: WSC 31414 790 00001
                VCID: 3D7A2F13A4AB9D6E38-8068
                1 Fault Found:

                01044 - Control Module Incorrectly Coded
                000 - -
                Freeze Frame:
                Fault Status: 01100000
                Fault Priority: 1
                Fault Frequency: 1
                Reset counter: 68
                Mileage: 206135 km
                Time Indication: 0
                Date: 2020.12.01
                Time: 22:50:55

                Freeze Frame:
                Bin. Bits: 10111
                Voltage: 12.00 V
                Count: 7

                Onko muilla mennyt koodaukset ilman vikakoodeja?
                Security access:ia ei pitäisi tarvita - vai?
                Virrat päällä vaihdoin ja koodausten yhteydessä vielä irroitin miinusnavasta tuon virranhallinnan liittimen pariksi minuutiksi, jotta ymmärtäisi akun vaihdon - sillä ei ollut vaikutusta.
                Viimeksi muokannut Sepe; 2.12.2020, 09:00.

                Comment


                • Moro!
                  Auttakaa tyhmää kun vaihdoin akun Audiin ja vikakoodi ei nollauksen jälkeen poistu ollenkaan. Vaihdoin Vartan 110Ah tilalle muuten samoilla spekseillä olevan Exiden vastaavan ja ilmoitti että koodaus hyväksytty. Mutta kun nollailin koodeja niin aina vaan tulee energiemanager valikkoon seuraava vikakoodi. Mikä olisi oikea peliliike?

                  Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
                  Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
                  Component: ENERGIEMANAGER H12 0490
                  Revision: 00000000 Serial number: 00000000020869
                  Shop #: WSC 26838 001 1048576
                  VCID: 23453992E2D2619C3F-8076

                  Subsystem 1 - Part No: 4F0 915 105 D
                  Component: von VA0 350831V1FR
                  Coding: 344630393135313035442056413033353038333156314652
                  Shop #: WSC 26838 001 104857

                  2 Faults Found:
                  02252 - Generator
                  012 - Electrical Fault in Circuit
                  Freeze Frame:
                  Fault Status: 01101100
                  Fault Priority: 1
                  Fault Frequency: 1
                  Reset counter: 24
                  Mileage: 435874 km
                  Time Indication: 0
                  Date: 2020.12.05
                  Time: 13:19:55

                  00992 - Consumption Cut-Off Active
                  000 - -
                  Freeze Frame:
                  Fault Status: 01100000
                  Fault Priority: 7
                  Fault Frequency: 1
                  Reset counter: 255
                  Mileage: 435874 km
                  Time Indication: 0
                  Date: 2020.12.05
                  Time: 13:19:55
                  Viimeksi muokannut oizo1973; 6.12.2020, 14:36.

                  Comment


                    Lataako ollenkaan? Paljonko latausjännite kun auto Käynnissä?

                    Comment


                    • En ole vielä kerinnyt testaan. Mutta ainakin kun latasin uuden akun ennen kiinni laittoa, niin oli tyhjentynyt viikossa melko tyhjäksi. Kun laitoin akkulaturin kiinni näytti vaan yhtä pykälää.Defan akkuchanger oli laturina.

                      Comment


                      • Mistä voi todentaa VCDS, että uuden akun koodaus on todellisuudessa onnistunut ja laskurit nollautunut?

                        Comment


                          Mikä on latausjännite, kun auto on käynnissä? Vikakoodi antaisi ymmärtää, että itse laturissa tai sen kytkennöissä on vikaa.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja oizo1973 Näytä viesti
                            Mistä voi todentaa VCDS, että uuden akun koodaus on todellisuudessa onnistunut ja laskurit nollautunut?
                            19 Can Gateway. Kanavat 18-20. Siellä ainakin noi ikääntymisnumerot(Aging factor) yms.
                            Sinne minulla muuttu arvo >100%, mutta nostaa silti vikakoodia väärästä koodauksesta. Eri osanumeroilla kokeillut, ei vaikutusta - erikoista.

                            Comment


                            • Joo, homma saatiin korjattua uudella laturilla. Nyt lataa ja uuden akun koodaus onnistui ja laskurit nollautu.

                              Comment


                              • Voiko A6 4F vuosimallin 2008 latauksen hjausyksikön heittää suoraan vuosimalliin 2007?
                                Mikä on ohjausyksikön koodi?

                                Comment


                                  Tod.näk. voi mutta varmiten kurkkaat omasi, tavaratilassa akun lähellä. -06 autossa oli minulla 4F0915181A

                                  Comment


                                    Katso VCDS:llä mikä sulla on omassa autossa ja sen mukaan etsimään uutta.

                                    Comment


                                    • Eipä auta asiassa.
                                      Vuosimalliin 2011 asti kaikissa on sama 4F0 915 181 B palikka, mikä toimii päin p:tä.
                                      Audin mukaan siihen ei ole softapäivitystä eikä mitään muutakaan, mikä korjaisi tuon alilatauksen.

                                      Comment


                                      • -09 4F allroad, kiinni nyt Exiden EA1000 joka jostain syystä mennyt kahden viimeisen vuoden aikana melko laiskaks, vöyvvää startatessa, eikä älylaturiherättelyt enää taida tuosta kalua tehdä, pidempään kun seisoo niin selkeesti hankalaa starttailla. Motonetin rekkarihaku antaa vaan EK950 AGM akun vaihtoehdoks (2 vuotta vanhempaan vastaavaan sedaniin EA900). Kumpi nyt sitten fiksumpi, viidenkympin hintaero on se ja sama, haluaisin sopivimman akun, mitään startstopjuttuja ja hilpantinttoja tuossa ei ole.

                                        Saattaa olla syynä tuohon akun käyttöön se että CD vaihtaja mekaanisesti jotenkin jumittelee ja jurnuttaa sekä surraa itsekseen pitkiä aikoja, siihen on jo kuidun hyppypalikka tulossa että saan hittoon koko aparaatin.

                                        Comment


                                        • Tänä aamuna kuoli tuon Allroadin akku. Alkuperäinen Varta 92Ah ilmeisesti kehissä. Ostin vastaavan uuden Vartan joka on 95Ah. Itse vaihdoin ja Harjula koodasi. Hyvin rokkaa taas ja kiitokset Harjulalle jälleen avusta!

                                          Comment


                                            Oli hätäpäissään pakko laittaa lähimmän SEO:n jokujoku-akku vanhan AGM:n tilalle. Miten olette noita ei-AGM:ä koodanneet?

                                            Comment


                                            • Pakkaset oli viimeinen niitti 4f:n akulle. Uusi vartan 95Ah:n agm tilattu ja vaihto alkuviikosta. Koodailuhommat sinällään on selvitetty.
                                              Todennäköisesti muutan vain sarjanumeroa sen verran että auto kelpuuttaa uuden akun ja luulee sen olevan alkuperäisen 92Ah:n kokoinen.
                                              Lähinnä vaihto-operaatiossa arveluuttaa, että pitääkö/kannattaako autoon syöttää sähköä konehuoneen virtapisteiden kautta kun akku on irti?
                                              Nollautuuko webasto, kessy ym. jos akun irrottaa eikä "muistisähköä" syötä?

                                              Comment


                                                Ei nollaannu.

                                                Comment


                                                • Jahas, vaihdoin akun, koodasin sen ja siltäosin kaikki meni nätisti. Edellinen vaihto jäänyt koodaamatta aikasta varmasti. Mutta tuolta 19-can gateway measuring blockeilta 18-20 ei päästä näkemään mitään. error, not available, olisin halunu nähdä itte mitä se kertoo ja nollaantuko

                                                  Comment


                                                  • Onko mahdollista koodata jotenkin tuota äly bem managmenttia poispäältä jotta toimis kuin normaali vehkeissä lataus a4 b8 kyseessä?

                                                    Comment


                                                    • Ei BEM ole kokonaan poistettavissa, mutta recuperationin saa koodaamalla pois. Can gatewayn long codingissa on joku bitti sille, vai oliko peräti useampikin. Ei nyt muista ulkoa eikä ole enää pihassa tuollaista autoa mistä katsoisi. Recuperationin poisto saa auton lataamaan akkua niin, että se pyritään pitämään täynnä. Recuperation tarkoittaa sitä, että akku pidetään aina pikkaisen vajaana jotta sinne "mahtuu" latausta moottorijarrutuksen aikana.

                                                      Comment


                                                      • Tästä näin Kokkolan suuntaan vinkkiä:
                                                        https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...%C3%A4ytyminen

                                                        Comment


                                                        • Kiitoksia vinkistä täytyy illanpäälle tutkia asiaa. Parinvuoden aikana pari akkua tuhonnut tuo järjestelmä ei hyvä jotain pitäis tehä asialle.

                                                          Comment


                                                          • Pitääkö silti koodata akku, jos ottaa tuon recuperationin pois päältä? AGM akku on tulossa paikalle.

                                                            Comment


                                                            • Pitää se akun vaihto koodata joka tapauksessa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X