Mites onnistuuko akun vaihto ilman koodaustoimenpiteitä vanhempaan vm. 2000 A6:seen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4F/4G akun vaihto.
Collapse
X
-
Akku vaihdettu, vanha oli originaali noin 6v vanha Varta.
Kyhäsin apukaapelit pienillä akkukengillä akun vaihdon ajaksi.
Tosin olisi ennemmin tosiaan kannattanut askarrella sytkäliittimeen adapteri.
Jossain kohtaa toisaalta tulee kuitenkin se hetki, että kahdella akulla pitää liu'uttaa kenkiä, että pystyy akun kaapelikengät vaihtamaan.
Akku AD:ltä 220eur, Varta G14 AGM 95Ah. Kaapelikengät ja kaapelin pätkät noin 10 eur.
Vaihtoaika about vartti kaikkine toilailuineen.
Mitään ei hävinnyt mistään.
Akku on kuitenkin vielä koodauttamatta.
Comment
-
Eipä starttaa enää
Pitikin kehua. Startatessa pyörittää oikein hyvin, mutta käyntiin ei lähde. Pari kertaa on luvannut, jäänyt noin 5 sekunniksi käymään ja sitten sammuu. Tämä siis uudella ohjelmoimattomalla akulla.
Ja sama on kyllä sillä vanhallakin akulla, jonka laitoin takaisin.
Molempia nyt latailen, katotaan kuin käy. Vähän viittaisi ajonestoonkin, mutta toisaalta ne muutamat lupailut on olleet sen jälkeen kun akun kaapelit on olleet irti.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja wolf74 Näytä viestiVaihdoin juuri omaani Boschin 100Ah S5-sarjan akun, kun sopivasti sain. Miten tämä tulisi nyt koodata, kun Battery management system ei tunne Boschin akkua?
Tai sitten koodaat sen miten haluat. Muistaakseni koodaus vaihtoehdoissa ei ole 100Ah akkua vaihtoehtona joten sama se on miten tekee, täysin oikein auto ei tule kuitenkaan toimimaan.
Comment
-
320 € akun vaihdosta! Huh, minä kun luulin maksaneen hurjankin hinnan kun laittoivat Tampereen keskustassa S4:een 140 €:n akun. Itse tosin jouduin naputtelemaan radioon koodit. Huomenna pitäis vaihdattaa Allroadiin akku. Jotenkin järkeen kävis että siihen tulis sama akku kuin pikkusisareensa, kun moottorikin on suht samanlainen. Ellei sitten ilmajousitus vaadi tehokkaampaa mallia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiEi hätää B6:sessa, radion koodit vain valmiiksi esille ja eikun virrat poikki ja uutta happosäiliötä keulille!
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vetteman Näytä viestiEikö siis B6 audiin tarvi tehdä mitään muita koodauksia kuin tuo radio? Eli voiko lyödä vaan uuden akun paikalleen ja sillä hyvä?
Eli vanha pois ja uusi tilalle.
Kaukosäätmet saattaa hukata koodauksen, ne herää kuitenkin laitamalla virrat päälle ja painelemalla nappuloita muutaman kerran.
Comment
-
Vaihdoin juuri A6 vm2000 uuden akun. Ja kun kytkin akun paikalleen, alkoi heti jostain sähkölaitteesta kuulumaan hurinaa. Avaimet ei ollu paikoillaan. Hyvin lähtikäyntiin.
Mistä tuo hurina on peräisin? Vika vai kuuluuko asiaan. Täytyy vielä odotella puolituntia ja käydä kuuntelemassa sammuiko ääni.
edit. Sammuihan se ääni.Viimeksi muokannut Mosku; 21.2.2010, 17:22.
Comment
-
mites siinä tapauksessa tyo koodataan jos ei ole battery management boksia. auto on a6 vm09
No, jos sitä ei sitten löydy niin tuskin sen koodaamisesta on mitään hyötyäkään, epäilisin kuitenkin sen managerin olevan piilotettu, eli kyllä sen VCDS löytää...
Comment
-
Eikös sinne kasiin olis helpointa laittaa samanlainen tilalle:
http://www.ebay.de/itm/Audi-A8-4E-BO...item1c20a713bf
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pende Näytä viestiMihinkäs sen akkumanageri on hävinnyt?
No, jos sitä ei sitten löydy niin tuskin sen koodaamisesta on mitään hyötyäkään, epäilisin kuitenkin sen managerin olevan piilotettu, eli kyllä sen VCDS löytää...
Comment
-
Omaan pirssiin vaihdettiin keväällä uusi Exiden 95 Ah akku paikallisessa akkuliikkeessä. Vaihdon ajan syötettiin virtaskaa CAN-väylän kautta. Mitään uusia tietoja ei syötetty ja toiminut on täysin moitteitta jo useamman kuukauden. Akku oli vaihtoineen 125 euroa.
Comment
-
syötettiin virtaskaa CAN-väylän kautta
Itse vaihdoin viime talvena kutoseen merkkitiskiltä 110Ah akun, jolle hintaa tuli 200e. Vissiin euron halvemmalla olisi tarvikeliike myynyt vastaavan vartan. Eipä tarvinnut miettiä toimiiko vai eikö ja koodautuuko vai eikö.
Comment
-
Eipä sitä sitten tarvitse koodata kun ei muut vermeet vahdi akkuasi. Kyllä se siellä osoitteessa 61 majailee ja olen ymmärtänyt että sen saa halutessaan myös siihen MMI näyttöön kun sopivan koodauksen laittaa.
Kyllä se kaikilla muillakin koodataan VCDSsällä tai liikkeiden testereillä, ei sitä auton namiskoilla saa syötettyä sisään...
Vaan liekö tuolla sitten väliä, pääasia että startti pyörii tarvitessa...
Comment
Comment