Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 ei käynnisty! ...ajonesto(?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Lainataan ketjua. Potilaana naapurin VW Golf V 1.6FSI, olisikohan 2005. Jokunen viikko sitten jäi pihalle. Käynnisty ja sammui 2sek kuluttua sekä ajoneston valo paloi mittaristossa (VCDS vikakoodi ajonestosta). Golffi hinattiin merkkarille (Vaasan Käyttöauto) ja siellä oli ohjelmoitu uusiksi mitä nyt ikinä tarvikaan.

    Auto toiminut muutaman viikon OK, mutta eilen illalla sama toistui. Käytiin hinaamassa auto kotipihaan ja tänään ilmeisesti matka jatkuu jälleen hinurilla Käyttöautolle. Arvatenkin koodaavat taas uusiksi ja kun ongelma sillä erää poistuu, niin katsovat tapauksen loppuunkäsitellyksi.

    Olisiko jollakin antaa vinkkiä mikä on se oikea ongelma tässä tapauksessa joka pitäisi hoitaa tämän oireen sijasta? Lapuissa oli edellisen kerran merkattu jotain syitä (2 avainta lähekkäin kun virrat päällä, akun jännite pudonnut yms.) mutta kumpikaan noista tuskin on mikään oikea syy? Onko tämä mahdollisesti oire jotain ohjausboksiviasta?

    Ilmeisesti sellaista oiretta ollut havaittavissa myös viimeaikoina, että radio on jäänyt päälle auton sammuttamisen jälkeen, vaikka on ns. vedetty virtalukon kautta (alkuperäinen soitin). Voisiko tämä viitata mahdollisesti ongelmiin virtalukon kanssa?

    Comment


      #32
      Onko kokeiltu irrottaa akku hetkeksi ongelman ilmestymisen aikaan?
      Vikakoodi vois antaa suuntaa, että onko vika mittaristossa, ecussa vai avaimenluvussa.

      Comment


        #33
        Tuota akun irroitusta viimeksi suosittelin mutta en ole varma tehtiinkö... Koodi oli muistaakseni ihan selvä "avaimenlukuun" viittaava... Tuli nyt rikottua läppäristäkin näyttö niin ei päässyt eilen lukemaan koodeja uudelleen.

        Comment


          #34
          Jos on avaimenluku, niin lukupuola mittaristo ja avain vikakohteita. Mittaristo voi aiheuttaa tuollaista, mutta aika arvailua ilman vikakoodeja ja testailua.

          Comment


            #35
            Avain tuskin, koska kumpikaan avain ei toiminut. Tuo mittaristo saattaisi olla yksi hyvä arvaus varmasti, harmi kun ei pääse koodeja nyt lukemaan. Voi toki olla että auto on jo merkkarilla.

            Comment


            • #36
              a4 b6 ajonesto vikaa

              a4 b6 2001 2.0 eli kauan oli ongelmana että auto ei tunnistanu avainta ja nyt kun sain vag comin käsiini niin vika hävis itekseen yön aikana(silti anto kerran koodin että avaimessa heikko signaali). yön aikana kuitenkin tuli +8 astetta lisää nii mietin että voisko johkin päästä kosteutta ja antaa ajonesto vikaa sen takia? mutta missä siis sijaitsee lukupuola, oon lukenu foorumin ja googletellu mutta mistään ei löydy tietoa, pääsis tarkistaan piuhan sieltä päästä. Ei uskalla ees sammuttaa autoa muualla ku omassa pihassa ku ei tiiä millon alkaa taas temppuilee.

              Comment


                #37
                Silloin kun ajonesto oli päällä, käynnistyikö auto ja sammui saman tien? Ajonestovalo vilkkui mittaristossa?

                Vikakoodit lukuun ja tänne näkyviin, sitten voi spekuloida lisää.

                Comment


                • #38
                  Kun ajonesto oli päällä niin kyllä auto käynnistyi ja sammui heti ja ajonesto vilkku mittaristossa, eikä sitä saanut millään sammumaan. ongelmanahan on se että valo ei enää pala niin ei myöskään anna vikakoodia.
                  01176- Key signal too low tuli ekalla lukukerralla mutta kun luki tämän jälkeen uudestaan niin ei antanut enää uudestaan.
                  Viimeksi muokannut katuharja; 17.4.2019, 22:00.

                  Comment


                  • #39
                    Potilas A4 1.8T 2002. Eli en saa autoa enää käyntiin toisella avaimella. Tällä "rikkinäisellä" avaimella kun koittaa käynnistää niin auto käyn n. 5 sek. ja sammuu. Jos auton laittaa käyntiin toimivalla avaimella ja sen sammuttaa ja heti perään käynnistää toisella, niin auto jää käyntiin, mutta ajonesto avaimen kuva jää mittaristoon. Tällä "rikkinäisellä" avaimella sai aluksi auton käyntiin, ainut mikä ei toiminut oli lukituksen napit. No niitä yritin kaikilla eri konsteilla saada toimimaan katoin ohjeita tältä palstalta, ohjekirjasta ja netistä. Netissä oli yksi ohje jossa autoon piti kääntää virta päälle ja 20 sek pitää lukituksen nappia painettuna. Tämäkään ei toiminut joten koitin samaa sillä erolla että laitan auton käyntiin ja pidin avausnappia pohjassa noin 20 sek. Tämän toimenpiteen jälkeen auto hylkäsi avainen niin ettei sillä saa autoa käyntiin. Onkohan mitään konstia millä tuon avaimen sais taas toimimaan. Vdcs ohjelma multa löytyy, mutta saakohan silläkään tehtyä tälle ongelmalle mitään. Avaimen pin-koodia ei ole tiedossa. Niin eikä ne lukituksen napit toimi vieläkään.

                    Comment


                      #40
                      Se keskuslukon toiminta ja kaukosäätimen paritus ei liity käynnistyksenestoon millään lailla, joten tuo on vain sattumaa että ajonesto ei nyt toimi sen avaimen kanssa. Oletko purkanut avainta niin, että sieltä olisi voinut ajoneston siru (pieni lasinen kapseli) tippua pois tai mennä rikki? Tai oletko yrittänyt VCDS:llä parittaa avaimia ajoneston kanssa, olisiko siinä mennyt joku pieleen ja ajoneston on unohtanut ko. avaimen?

                      Avaimien paritukseen ajoneston kanssa tarvitaan mittariston PIN-koodi, mutta merkkihuoltokin tekee tuon pientä korvausta vastaan.

                      Comment


                        #41
                        Keskustelua asiasta myös tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...dellen-koodaus

                        Comment


                        • #42
                          En purkanut avainta. Pitää koittaa tutkia sieltä. Tai olen purkanut sen verran et katoin patterin, mut en sen enempää. Se avaimen "peräosa" ilmeisesti pitää purkaa? Lähteekö siitä joku kansi vai kuinka se puretaan? Paritusta en oo koittanut kun pin koodi ei ole tiedossa.

                          Comment


                          • #43
                            Tilasin vag tacho v5.0:n. Josko rupeais pin koodi löytymään.

                            Comment


                              #44
                              Jatkan tähän ketjuun, kun kuitenkin osittain tähän kuuluun.

                              Vaihdoin ECUn omaan autoon, pitäisi olla immo off, mutta syystä taikka toisesta heittää silti ekan käynnistyksen jälkeen SAFE mittaristoon ja sitä ei tunnu saavan pois millään. Meinasin, että jos koittaisin naittaa ton mun avaimen siihen ecuun, mutta mistäpä löydän sen avaimen koodin? Huoltokirja yms selattu läpi, eikä mistään löydy. YVllä saapi laittaa, jos jollain on tietoa/taitoa asian kanssa. Kiitos jo etukäteen!

                              Comment


                                #45
                                Tässä keskusteltu asiasta: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-vaihto-safe

                                Comment


                                  #46
                                  Jees, kiitos. ilmeisesti ei siis auta kun ammattilaisella tuokin homma hoitaa. Ajattelin, että olisin päässyt jo uutta lastua kutittelemaan ja saisin tuon auton kunnolla toimimaan, mutta pitääpä vielä odotella :) vcds kyllä löytyy, et meinasin nyt vielä kokeilla kaikki vikakoodit heittää mäkeen, josko se siitä antautuisi.

                                  Tietääkö joku tampereelta heppua, joka saisi sen pinkoodin kaivettua esille?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X