Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 quattro -88 ei saa "käyntivirtaa"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 quattro -88 ei saa "käyntivirtaa"

    Aamulla Rouva sai auton käyntiin normaalisti pl. mittaristo pysyi nollilla kautta linjan. Lähti ajamaan, niin 2 kilsan päässä sammui. Lähti vielä käymään ja saatiin ajamalla kotiin, mutta jos valoja yritti laittaa päälle rupes niin alkoi röpöttää. Latasin akun ja nyt kävi koeajolenkin ilman virrankulutusta, mutta mittaristo edelleen pimeä. Laturista vissiin pitää aloittaa (?), mutta mites tuo mittaristo asiaan liittyy?

    2,2 bensaruisku tuossa koneena

  • #2
    Laturillehan tuo kuulostaa. Palaako latausvalo virrat päällä ja sammuuko moottorin käynnistyessä?

    Comment


    • #3
      Ei. Mittaristossa ei pala minkään sortin merkkivalot, kello toimii ja mittariston taustavalot

      Comment


      • #4
        Osa merkkivaloista maadoittuu laturin läpi ja hiilivika esim aiheuttaa sen, ettei merkkivaloja syty.
        Tuossa taisi olla muutakin pimeäni, mutta lataus kannattaisi silti ensimmäisenä mitata ja jos ei lataa, niin laturi huoltoon tai vaihtolaite tilalle. Pelkillä uusilla hiilillä en ainakaan itse lähtisi vikaa korjaamaan.
        Oman Audini laturin perushuolto maksoi 80e. Itse irroitin ja asensin paikoilleen.

        EDIT: Hiilet voi vielä hetkeksi saada ottamaan kiinni, kun käynnissä napauttaa laturia muutaman kerran. Paras kohta napauttaa on säädin, mutta Audissa se on siellä muovikotelon alla piilossa.

        Comment


        • #5
          Se selittäis kyllä asian jos tulee laturin kautta tavaraa muillekin kuin latausvalolle

          Täytyypä mennä ehtoolla penkomaan varaosa-audia josko sattuis olemaan laturin ehjä :-)

          Edit: Laturi vaihdettuna ja nyt pysyy käynnissä kaikki valot päällä ja puhallin täysillä vaikka ottaa akusta virtapiuhan irti. Mittaristo ei vain herännyt eloon :-(
          Viimeksi muokannut Juhis; 5.1.2009, 21:06.

          Comment


          • #6
            Jaahas, ei vain jaksa käydä. Viallinen 15a sulake löydetty paikasta 18 (ohje tarjoaa takalasinpyyhintä?) ja vaihtamisen jälkeen alkoi bensapumppu surista kun kääntää virrat päälle. Kuuluukos tuon lykätä pieni paine heti kun virta käännetään päälle, vaan miksei ymmärrä pidättää? En ainakaan enemmin oo tuommosta surinaa huomannu kun virta on päällä

            Comment


            • #7
              Kun lötköstä on kyse, pumppu pyörii koko ajan.

              Comment


              • #8
                Kyllä se ihan normaalisti releen kautta pyörii ja toisissa pyörähtää sen sekunnin kun laittaa virrat päälle ja toisissa alkaa pyörimään vasta startatessa.

                Jos jollain pyörii pumppu koko ajan, niin kytkentä on jälkikäteen muutettu ja koko ajan pyörivä se ei edes saisi olla.

                Comment


                • #9
                  Juu, 2 kappaletta satasia koekuuntelin eikä kummassakaan pidä tuommosta metakkaa koko aikaa. Tuon sulakkeen sopii varmaan ottaa irti

                  Tuo lataus/mittaristo vaan jaksaa pysyä mysteerinä, onkos näissä jonkun sortin pääsulaketta piilossa, ratin alta ei ainakaan löytynyt kuin 1 sulake ja sekin releen päässä kiinni

                  Comment


                  • #10
                    Kaikki sulakkeet on konehuoneessa.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
                      Kun lötköstä on kyse, pumppu pyörii koko ajan.
                      -87 KU-koneella (K-jet) olevassa lötkössä lähtee vasta startatessa pumppu käyntiin.
                      En tiedä onko vika vai ominaisuus...

                      Comment


                      • #12
                        Tarkennan lausumaani, pumppu pyörii koko ajan auton käydessä.

                        Comment


                        • #13
                          Ajatuksen kulku tällä haavaa, että mittaristo ei saa sähköä ja latausongelma onkin seuraus eikä syy (ei saa herätystä laturin lampulta)?

                          Kaiken järjen mukaan tuohon mittaritauluun pitäis tulla jotain piuhaa pitkin virta kun virtalukkoa käännetään mutta en löydä muuta kuin yhden johdon johon tulee jatkuva virta on avain missä asennossa tahansa

                          Comment


                          • #14
                            Virtalukon pohjan takuu on umpeutunut

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
                              Tarkennan lausumaani, pumppu pyörii koko ajan auton käydessä.
                              Myös minä tarkennan, pumpussa ei siis tapahdu mitään kun kääntää virrat päälle vaan vasta sitten kun starttaa.

                              Comment


                              • #16
                                Riippuu vissiin bensapumpun releen mallista. Toisissa tekee esipaineistuksen, kun virrat kääntää päälle. Yleensä kuitenkin lötköissä pumppu pyörii vasta kun moottorikin pyörii.

                                Kyllä minäkin vinkkailisin vaihtamaan virtalukon pohjan.

                                Comment


                                • #17
                                  No nyt näyttää lupaavalta, virtalukon pohja haljennut. Ihan loogista siinä mieles, että tuohan nyt on ainut paikka joka liikkuu kun tallissa seissyttä autoo käynnistetään :-). Täytyy huomenissa kysellä löytyykö läheltä vai kaukaa uusi palikka

                                  On nuo auton sähkötyöt vain poikaa parinkymmenen asteen pakkasella, kunnes älysin laittaa ovet kiinni ja sisälämppärin puhaltaan :D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei se kylmyyskään niin, mutta jos saat noilla pakkasilla yhdenkään muoviosan irti sitä rikkomatta, niin guruuden puolelle alkaa jo menemään :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jees, pohjan ja yhden sulakkeen vaihdon jälkeen alkoi puksuneerata. Ainut rikottu muoviosa oli muuten mittariston liittimen lukitussalpa :-)

                                      case closed

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ja taas on takuu voimassa =)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X