Moron!
Osaa aiheista varmaan käsiteltykin, mutta jos sais oikein kootusti tietoa forumin tietäjiltä/taitajilta...
Olisi tarkoitus pistää ihan vakio ässään lisämittareita helpottamaan tiettyjen tärkeiden suureiden seuraamista, nyt kun auto on vakio ja sen jälkeen kun se on jotain muuta... joten mitä ja mistä ja mihin?
1. Laajakaista seos-mittari? Varmaan tarpeellinen jos tarkoistus saada AGB:stä enemmän voimaa:) (rs2:ssa oli AEM:n mittari ja minusta helppo seurattava ja ihan ok näköinenkin) Mihin kannattaisi pistää lambda, nythän autossa taitaa olla ennestään 2kpl. Riittääkö yksi, jos tarkoitus vain seurata seosta?
2. Pakolämpö-mittari? Näkisikö ahtimien "resurssit" ja olisiko oikea anturien sijoituspaikka pakosarjassa/pakosarjoissa? vai putkessa/putkissa turbojen jälkeen? Mikä olisi laatupeli kestoltaan, kun paikka taitaa kuitenkin olla vähän "hankala"? (edellisessä kulkineessa oli Apexin em. mittari ja siihen kyllä olin tyytyväinen).
3. Ahtopaine mittari? Lienee perusjuttu, näkee "ali- ja ylipaineiden" tasot ja käytöksen. Mistä eniten oikea paikka haaroittaa? Mittari vaihtoehtojahan on vaikka kuinka, mm. Apexista itsellä ihan ok. kokemuksia.
Näitä suunnittelin et olis tarpeelliset, olisiko jotain muuta mikä olisi oikeasti hyvä/tarpeellinen tieto, siinä tilanteessa kun ECU:ssa "uusi ohjelma", että näkisi/tietäisi että ohjelma oikeasti toimii ja vaihdetuista palikoista saadaan paras hyöty irti? Ja jos joku prakais, niin olis perstuntuman lisäksi jotain faktaa.
esim. öp-mittari, bensanpaine jne.
Ai niin, mitä koneen laittoon aikanaan tulee, toiveissa olisi saada luotettava/toimiva/ajettava paketti, ei niinkään max. hevosvoimat. Siitäkin olisi kantapään kautta opiskelleitten kanssa mukava jutella, ihan livenä, ettei tarvisi näin "noviisina" kaikkia oppirahoja maksaa, viestiketjut kyllä tullut luettua:)
Osaa aiheista varmaan käsiteltykin, mutta jos sais oikein kootusti tietoa forumin tietäjiltä/taitajilta...
Olisi tarkoitus pistää ihan vakio ässään lisämittareita helpottamaan tiettyjen tärkeiden suureiden seuraamista, nyt kun auto on vakio ja sen jälkeen kun se on jotain muuta... joten mitä ja mistä ja mihin?
1. Laajakaista seos-mittari? Varmaan tarpeellinen jos tarkoistus saada AGB:stä enemmän voimaa:) (rs2:ssa oli AEM:n mittari ja minusta helppo seurattava ja ihan ok näköinenkin) Mihin kannattaisi pistää lambda, nythän autossa taitaa olla ennestään 2kpl. Riittääkö yksi, jos tarkoitus vain seurata seosta?
2. Pakolämpö-mittari? Näkisikö ahtimien "resurssit" ja olisiko oikea anturien sijoituspaikka pakosarjassa/pakosarjoissa? vai putkessa/putkissa turbojen jälkeen? Mikä olisi laatupeli kestoltaan, kun paikka taitaa kuitenkin olla vähän "hankala"? (edellisessä kulkineessa oli Apexin em. mittari ja siihen kyllä olin tyytyväinen).
3. Ahtopaine mittari? Lienee perusjuttu, näkee "ali- ja ylipaineiden" tasot ja käytöksen. Mistä eniten oikea paikka haaroittaa? Mittari vaihtoehtojahan on vaikka kuinka, mm. Apexista itsellä ihan ok. kokemuksia.
Näitä suunnittelin et olis tarpeelliset, olisiko jotain muuta mikä olisi oikeasti hyvä/tarpeellinen tieto, siinä tilanteessa kun ECU:ssa "uusi ohjelma", että näkisi/tietäisi että ohjelma oikeasti toimii ja vaihdetuista palikoista saadaan paras hyöty irti? Ja jos joku prakais, niin olis perstuntuman lisäksi jotain faktaa.
esim. öp-mittari, bensanpaine jne.
Ai niin, mitä koneen laittoon aikanaan tulee, toiveissa olisi saada luotettava/toimiva/ajettava paketti, ei niinkään max. hevosvoimat. Siitäkin olisi kantapään kautta opiskelleitten kanssa mukava jutella, ihan livenä, ettei tarvisi näin "noviisina" kaikkia oppirahoja maksaa, viestiketjut kyllä tullut luettua:)
Comment