Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Eeberi ei toimi kunnolla. (Hydronic 5)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eeberi ei toimi kunnolla. (Hydronic 5)

    Nyt se tuli todennettua. Uuden ilmastoinninohjauspaneelin hankinnan jälkeen
    lämmitys pelaa normaalisti, mutta edelleenkään Eeberi ei toimi ihan oikein.

    Ovatko nämä seikat ihan normaaliin kuuloisia:
    (40min eeberi päällä lämpötila HI-asennossa puhallus täysillä) (Ulkona -1)

    - Kopin lämpötila kaukosäätimen mukaan 12 astetta. Puhaltaa noin kädenlämpöistä suuttimista.
    - Ylävesiletkut juuresta kädenlämpöiset, jäähdyttimen päällä menevä pätkä kylmä.
    - Paisuntasäiliö ja siitä lähtevä letku kylmiä.
    - Eeberiltä lähtevät vesiletkut kädenlämpöisiä.
    - Auton lämpömittari on ala-asennossa, nousee normaalisti hetken ajon jälkeen 90-asteeseen.


    Eeberi on asennettu Wihurilla kaksi kuukautta sitten. Asentajan mukaan vika johtuu siitä, että autossa on alipainehäiriö. Tämän jälkeen siis
    kaikki läppämoottorit korjattu ja ohjauspaneeli uusittu. Näiden jälkeen auton oma lämmitys alkoi toimia normaalisti.

    #2
    S6 en tiedä mutta A6:ssa on oma kierto lämppärille, eli moottorissa ei kierrä vesi kun vain Eeberi on päällä, siksi moottorin vesiletkut ei lämpene. Tuossa ulkolämpötilassa omassani on jo liki parikymmentä lämmintä puolen tunnin jälkeen. Onkohan ne ilmastoinnin hanikat olleet tapissa kun Eberin asennuksen jälkeen on ilmattu vesiletkut? Lämmitystä siis ohjataan sähköisellä vesiventtiilillä (Plus-ilmastoinnissa kahdella venalla) eikä ilmaläpillä alipaineella kuten esim. A4:ssä. Ja lämpö pitää siis olla Hi-asennossa kun Eberin laittaa kukkumaan, muuten automatiikka alkaa kuristamaan vesiventtiiliä kun lämmöt nousee. Meneekö Eberi pienelle teholle/liekille tuon puolen tunnin aikana? Jos niin vesi lämpenee liikaa = ei kierrä tai venttiili kuristaa.

    Comment


    • #3
      En osaa sanoa noihin kysymyksiin mitään, kun en laitteesta ymmärrä mitään.
      Mutta jos oikein muistelisin, S6:ssa lämmitystä ohjataan nimenomaan alipaine ilmaläpillä.

      Comment


        #4
        Sisäilman kierrätys ja jäähdytysnesteenkierto ohjataan päälle ja pois alipaineventtiileillä. Alipaine sulkee venttiilit, eli alipaineella saadaan sisäkierto päälle ja nesteen kierto seis. Ei siis alipaineen puttumisen pitäisi vaikuttaa kiertoon. Minun mielestä. En toki ole asiantuntija.

        Comment


          #5
          OK, siis on eri S6:ssa ... Pienelle teholle menon tietää (eberin) pakoäänistä ja pa-pumpun naksutuksen harvenemisesta.

          Comment


          • #6
            Soittelin tuossa asentajalle ja tuomio on se, että laite ei yksinkertaisesti pysty lämmittämään noin isoa moottoria tarpeeksi lämpimäksi. Liikaa hukkaenergiaa.
            40min lämmittämisellä saadaan autoon -13--> +4. Täytyy pidentää lämmitysaikaa
            reiluun tuntiin. Katsotaan miten käy.

            Onko muita 4.2l omistajia, joilla eberi tai webasto? Miten toimii pakkasilla?

            Comment

            Working...
            X