Juu eli mulla on navi plus ja takasivuikkunoissa on antennit joilla on huono kuuluvuus,mitä lääkkeeks? Onko tohon katon navi antenniin kytketty myös radio??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Navi Plussan radio? Kuuluvuus ongelma.
Collapse
X
-
Kato vaikka googlen kuvahaulla RNS-E ja RNS-D jos et tiedä versiota. -03 on siinä välimaastossa, että voi olla kumpi tahansa.
Kattoantennissa on integroitu vahvistin yleensä. Ikkuna-antennivahvistimet on heti ikkunoiden alla verhoilujen sisällä. Sitten siellä on vielä luultavasti diversity-boksi joka valitsee noista antenneista parhaan signaalin.
Comment
-
Täällä Audi S6 avant -00, soittimena navigation plus, ilmeisesti siis tuo RNS-D. Ongelmana tuo samainen kohina. Takasivuikkunoissa on niitä lankoja sekä katolla mokkula jossa lukee gps sekä samassa mokkulassa myös sellanen 40cm pitkä piiska. Edellisen omistajan mukaan testeri ilmoittanut heikosta signaalista.
Mistä lähteä vikaa hakemaan? Purkamaan katolta antennia, miten irtoaa?
Comment
-
Tuo katossa oleva mokkula (antennijalka GPS) maksaa kohtuullisen summan rahaa, ~300€. Antennipiiska ei maksa paljoakaan mutta en tiedä voiko siihen tulla vikaa. Ainakin GPS antenni on monesta autosta mennyt rikki, jolloinka tuon jalan joutuu vaihtamaan, koita searchilla.
Takasivuikkunoiden langat on muistaakseni TV:n antenni tai joku muu, radio pitäisi olla tuo katolla oleva yhdistelmäantenni GPS+FM+GSM (ehkä)
On pultilla kiinni alapuolelta, joku on saanut auki kun tuon kattovalon irroittaa ja siitä raosta yrittää. Itse olen avannut kattoverhousta takaluukun suunnasta sen verran että siitä välistä pääsee, vaikea onnistua ilman että kattoverhoiluun tulee jälkiä (kun sitä vääntää auki).
Comment
-
Ei päivääkään ilman onnistunutta remonttia!
Nyt kuuluu radio taas kunnolla. Kyseessä siis S6 avant -00.
Resepti:
Kattoantenni irti juurineen
Mokkulan pohjasta pienet ruuvit (5kpl) pois
Musta kuori irti
Sitten paljastuu piirilevyä ym. Ylimpänä on kolme "pinniä" joiden tulee osua tuohon piiska-antennin juureen. Niitä nostin, jotta olisi parempi kontakti antennin juureen.
Sitten kasaus
Vähän vielä rost off:ia piiska-antennin juuren ja kiertää paikoilleen.
Näillä tempuilla ainakin oma radio alkoi toimimaan. Hommaan meni vajaa tunti. Nopeamminkin onnistuu, kun tietää miten kattoverhoilua raottaa.
Comment
-
Comment