Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 c4 mittaristovikaa, molemmat matkamittarit pysähtelee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 c4 mittaristovikaa, molemmat matkamittarit pysähtelee

    eli trippi/matkamittari pysähtelee melkein kokoajan. kun nollausnupista painaa alkaa toimia. kuulu vaimea naksahdus kun painaa siitä jos mittari pysähtynyt, muuten ei. myös sitä nuppia liikuttelemalla saattaa jatkaa toimintaa. eli myös kokonaismatkamittari pysähtelee, ei pelkkä trippimittari. voiko korjata?


    100 tdi -92 non airbag
    Viimeksi muokannut tarzi90; 24.12.2008, 23:10.

  • #2
    Kuuluu ominaisuuksiin, eli mittaristo kouraan ja juotoksien uudelleentinaus.
    Puolen tunnin juttu, kun rattiakaan ei tarvitse irroittaa.

    Comment


    • #3
      onko tuo muka ihan juotoksista kiinni? eikö toimi mekaanisesti?? :o mistä kaikkialta pitää niitä tinailla?

      Comment


        #4
        Muistaakseni piti myös purkaa itse mittari pois mittaristosta ja myös sieltä vähän juotella.
        Itse myös rasvasin ne hammasrattaat kevyesti.

        Comment


          #5
          Mittaristo saa nopeussignaalin sähköpulssina. Tämän pulssin ohjaamana askelmoottori pyörittää matkamittareita. Kontaktiviat ovat ikäluokan tunnettuja ominaisuuksia.
          Rattaiden voitelussa tärkeää muistaa ettei rasva ole öljypohjaista, haperruttaa muovia nimittäin.

          Comment


          • #6
            juujuu eli sähköisesti pyörii nuo..

            nopeusmittarissa ei oo mitää ongelmaa onneks..

            Comment


            • #7
              Kyllä sekin aika vielä tulee :)

              Comment


              • #8
                innolla jään odottamaan sitä päivää..

                Comment


                • #9
                  Mikähän voisi olla vikana silloin kun auto kylmänä ei nopeusmittari nouse ollenkaan,vaan kun ajaa n.20km niin sitten yhtäkkiä nousee viisari mihin pitääkin? JA toinen vika että bensamittari seilaa vähän miten haluaa,paikollaan saattaa näyttää melkeen puoli tankkia, ja kun lähtee liikkeelle niin mittari laskee..?

                  Comment


                    #10
                    Tuo polttoainemittarin ihmeellinen käytös on tuttu juttu näissä C4-korisissa. Omassa on ihme, jos edes herää. On ilmeisesti yhtälailla dieselien, kuin bensavehkeidenkin kiusa. Liekö sitten tankin kohossa vika. Näin olen päätellyt, kun ei omassa ainakaan muissa mittareissa ole mitää ihmeellistä.

                    Tuo nopeusmittarin kiukuttelu kuulostaisi kuuluisalta kontaktiongelmalta omaan korvaan.

                    Comment


                      #11
                      Jos tankissa on käyty hääräilemässä, on aika helppo saada kamat sellaseen järjestykseen, että koho ei liiku enää vapaasti. Kolmannen kerran jälkeen rupesi itsellä toimimaan lähes tolkullisesti ;)

                      Comment


                        #12
                        Omassa sen verran raotin sitä peltilätkää tuon tankin 'korkin' päältä, että totesin sen letkuliitosten olevan kunnossa. Saako tuota anturia entrattua, jos siinä jotain häikkää on? Korkki tuntui olevan aika tiukassakin mokoma..

                        Comment


                        • #13
                          Onko nuissa semmonen liukuvastus homma siinä kohohärdellissä niinku esim.coupen tankissa on? Sitten jos se vastus on kulunut tai likanen niin ei näytä oikeen mittari.

                          Comment


                          • #14
                            Onko jossain ohjeistus mittarin irroittamiseen?

                            Comment


                            • #15
                              Eipä nyt muistu mieleen missä olisin ohjeita nähnyt, mutta mittariston irrotus on helppo ja nopea toimenpide.

                              Jos on ratin korkeussäätö niin se alimpaan asentoon, rattia tai ohjausakselin suojamuoveja ei tarvitse irrottaa. Mittariston alareunan lista on alapuolelta kiinni 3-4 ruuvilla. Ruuvit irti ja lista irtoa vetämällä. Mittaristo itse on kiinni 2-3 ruuvilla, ne irti ja mittaristoa pääsee hivuttamaan eteenpäin niin että saa takaa olevat sähköjohdot irti. Liittimistä pitää niiden keskellä oleva lukitus kammeta/vetää ylös, sitten liitin irtoaa helposti.

                              Comment


                              • #16
                                Meikäläisellä on A6:ssa mittarivalot pimeänä. En nyt muista menikö kaikki kerralla kun oli valosan aika, mutta kysymys kuuluukin onko näissä kylmäjuotoksia samaan tapaan kun typ44:ssa?

                                Comment


                                  #17
                                  Ja mittariston oikeanpuoleinen muovinen kiinnityskorvake (siis se ruuvin alla oleva lipare) katkeaa sitten helposti, eli voi joutua vähän kampeamaan sitä mittaristoa esim. ruuvarilla varovasti oikeasta alareunasta ylöspäin samalla kun vetää ulospäin koko laitosta. Takaisin laittaessa luonnollisesti myös sama juttu.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mikä mahtaa olla mittariston taustavalojen oikea wattilukema ja tyyppi? Voisi käydä etukäteen ostamassa polttimot kun omasta on muutama pimeänä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tyyppiä en nyt muista, mutta 1W tai 1,2W lamppuja ne näytti olevan. Maksanee marmorilla joitain kymmeniä senttejä kappale. Tusinan kun ostaa, taitaa saada kaikki uusittua kerralla.

                                      Comment


                                        #20
                                        Suosittelen marmorilta hakemista. Autotarvikeliikkeestä saa helposti väärän, kanta poikkeaa aavistuksen verran jostakin toisesta lähes samanlaisesta... btdt.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X