[COLOR=black]RiSasta tuli jääkaappi, kesällä ok mutta näin talvella alkaa jo vähän pipoa kiristää kun ei ole ehtinyt päästä käsiksi ongelmaan. Seuraava jäätävä tihku voi olla hankala ajettava jos ei näe ulos tuulilasista. [/COLOR]
[COLOR=black]Kuinka tuohon lämmönsäätöläppään ja moottoriin pääsee parhaiten käsiksi, pitääkö lähteä purkamaan kojelautaa irti? Ei ole vielä tullut RS2 tutuksi näiden sähkölaitteiden osalta. Jonkin verran olen jo purkanut kojelaudan alapaneeleita ja sieltä paljastui ainakin irrallaan oleva purkki (vakionopeussäätimen keskusyksikkö?) joka on voinut tuon aiheuttaa. Täällä oli talven ainoan lumisateen aikoihin aikamoiset röykytyskelit ja vika ilmaantui samoihin aikoihin. Ei ole ainakaan kovin yleinen ongelma B4:ssä kun selailin myös muilta foorumeilta enkä löytänyt tietoa missä säätömoottori sijaitsee. Itsellä vähän huonosti tuohon autoon dokumentaatiota ja akten kuvista ei saa mitään tolkkua komponenttien sijoittelusta.[/COLOR]
[COLOR=black]Rakensin Vag-Com adapterin että pääsin läppärillä käsiksi ilmastoinnin vikakoodeihin, aluksi työnsi kaikenlaista mutta se mikä jää päälle koodien nollauksen jälkeen on:[/COLOR]
[COLOR=black]?01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)[/COLOR]
[COLOR=black]41-00 - Blocked or No Voltage?[/COLOR]
[COLOR=black]Eli nyt pitää löytää kyseinen yksikkö että saisi edes manuaalisesti lämmintä kabiiniin. Ahtaalta näyttää ja jotain vipujen liikettä löytyy kun säätää ilman virtausta ylös tai alas, en ole kuitenkaan vielä löytänyt tuota V68 palikkaa ja lämmönsäätövipua.[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]Typ44:ssä tuo moottorin jumittuminen oli tuttu asia ja sellaisen olen pari kertaa korjannutkin, uskoisin että tässä tapauksessa on kysymys jostain muusta.[/COLOR]
[COLOR=black]Kuinka tuohon lämmönsäätöläppään ja moottoriin pääsee parhaiten käsiksi, pitääkö lähteä purkamaan kojelautaa irti? Ei ole vielä tullut RS2 tutuksi näiden sähkölaitteiden osalta. Jonkin verran olen jo purkanut kojelaudan alapaneeleita ja sieltä paljastui ainakin irrallaan oleva purkki (vakionopeussäätimen keskusyksikkö?) joka on voinut tuon aiheuttaa. Täällä oli talven ainoan lumisateen aikoihin aikamoiset röykytyskelit ja vika ilmaantui samoihin aikoihin. Ei ole ainakaan kovin yleinen ongelma B4:ssä kun selailin myös muilta foorumeilta enkä löytänyt tietoa missä säätömoottori sijaitsee. Itsellä vähän huonosti tuohon autoon dokumentaatiota ja akten kuvista ei saa mitään tolkkua komponenttien sijoittelusta.[/COLOR]
[COLOR=black]Rakensin Vag-Com adapterin että pääsin läppärillä käsiksi ilmastoinnin vikakoodeihin, aluksi työnsi kaikenlaista mutta se mikä jää päälle koodien nollauksen jälkeen on:[/COLOR]
[COLOR=black]?01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)[/COLOR]
[COLOR=black]41-00 - Blocked or No Voltage?[/COLOR]
[COLOR=black]Eli nyt pitää löytää kyseinen yksikkö että saisi edes manuaalisesti lämmintä kabiiniin. Ahtaalta näyttää ja jotain vipujen liikettä löytyy kun säätää ilman virtausta ylös tai alas, en ole kuitenkaan vielä löytänyt tuota V68 palikkaa ja lämmönsäätövipua.[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]Typ44:ssä tuo moottorin jumittuminen oli tuttu asia ja sellaisen olen pari kertaa korjannutkin, uskoisin että tässä tapauksessa on kysymys jostain muusta.[/COLOR]
Comment